كارلوس كي روش بي جهت بازي تازه اي را با فدراسيون فوتبال به راه نينداخت. سرمربي تيم ملي با پيشنهاد اغوا كننده اي ازسوي قطري ها مواجه بود و مي كوشيد روزنه فرارازفوتبال ايران را بيابد، البته درشرايطي كه همه چيز به نفعش باشد....

واكاوي جنجال تازه كي روش با فدراسيون فوتبال/پاي پيشنهاد تيم ملي قطردرميان بود

به گزارش قدس آنلاين،‌ اختلاف‌ها از روزی کلید خورد که علی کفاشیان در نشستی کاملا خصوصی که به صرف غذا مربوط می‌شد به کی‌روش در حضور مترجمش گفته بود که شاید فدراسیون فوتبال نتواند به بخشی از تعهداتش در قبال تیم ملی عمل کند. همین حرف رییس بهانه‌ای شد برای کارلوس کی‌روش تا چند روز بعد جریان‌سازی علیه کفاشیان را کلید بزند. کی‌روش که انگار نفهمیده بود حرف‌های علی کفاشیان محض درد دل بیان شده تا فقط او در جریان مشکلات فدراسیون فوتبال قرار بگیرد وکمی از توقعاتش بکاهد ناگهان مصاحبه‌ای را انجام داد با این مضمون که فدراسیون فوتبال ایران من را نمی‌خواهد درحالی که کفاشیان هرگز از به زبان آوردن آن حرف‌ها چنین منظوری نداشت و تنها می‌خواست سرمربی تیم ملی در جریان برخی مشکلات قرار بگیرد، غافل از اینکه همان جمله چند روز بعد از سوی کی‌روش علیه‌اش استفاده می‌شود.
کی‌روش فضا را در مدت زمان کوتاهی طوری پیش برد که حامیانش تصور کنند رییس فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد با او ادامه بدهد. در این میان برخی جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به کی‌روش نیز برحواشی دامن زده و فضا طوری طراحی شد که سرمربی تیم ملی به‌عنوان چهره مظلوم این داستان مطرح شود. اقدام‌های فدراسیون فوتبال پیش از جام جهانی فوتبال اما مغایر با این تصورات و فضا‌سازی‌های رسانه‌ای بود. در تایید این وضعیت می‌توان به قرارداد 4 ساله‌ای که پیش از جام جهانی فوتبال با کارلوس منعقد شد اشاره داشت و این سوال را مطرح کرد که اگر به واقع رییس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضای هیات رییسه تمایلی به ماندن کی‌روش نداشتند چرا با او قرارداد بلند مدت منعقد شده است؟!
هر چند که گفته می‌شد برای کی‌روش شروطی لحاظ گردیده، برای مثال که اگر در جام ملت‌ها نتیجه نگیرد برکنار می‌شود اما این دقیقا برخلاف آن خصوصیاتی بود که از کی‌روش سراغ داشتیم و به نظر نمی‌رسید که او تن به عقد قراردادی مشروط بدهد و فدراسیون فوتبال هم تمایلی به قراردادن این شروط نداشت چرا که بعدها وقتی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به نتایج دلخواه نرسید رییس اولین نفری بود که پشت کی‌روش درآمد و اعلام کرد که او با ما خواهد بود. در واقع کفاشیان روی استخدام کارلوس کی‌روش نگاهی بلند مدت داشت و دارد در حالی که میان عامه اینطور به نظر می‌آید که کفاشیان تمایلی به حفظ این مربی نداشته یا اینکه از وزارت ورزش و جوانان فشارهایی برای برکناری کی‌روش به فدراسیون فوتبال وارد می‌شود. هیچ‌یک از این گمانه‌زنی‌ها در آخرین جنجالی که کی‌روش به پا کرد دخالت نداشته است. کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا با پیشنهاد اغواکننده‌ای از سوی فدراسیون فوتبال قطر مواجه بود و علاقه داشت پس از قطع همکاری با تیم ملی ایران راهی دوحه شده و حتی تا جام جهانی قطر هدایت این تیم را برعهده بگیرد. در میان افکار عمومی اما فضا طوری پیش رفته است که شاید کی‌روش می‌خواسته در تیم ملی بماند و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تمایلی به حفظ این مربی نداشته‌اند که هرگز این تصورات درست نیست. واکاوی رفتارهای کارلوس کی‌روش از زمانی که با تیم ملی ایران همکاری کرده نیز به وضوح نشان می‌دهد که مرد پرتغالی عمیقا دوست دارد میان افکار عمومی برای خود محبوبیت ایجاد کند. او یک بار به زمین و لباس تیم ملی ایراد می‌گیرد و بار دیگر به کمبود بازی‌های تدارکاتی اشاره می‌کند در حالی که وضعیت تیم ملی برای او پیش از قرارداد روشن بوده است. تازه‌ترین اقدام عجیب کی‌روش شکایت از یکی از ارکان فدراسیون فوتبال یعنی عباس ترابیان است که اقدامی بسیار شگفت‌انگیز بود. حال شاید خیلی‌ها تصور می‌کنند که هر آن احتمال دارد که کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شود اما قراردادی که با او منعقد شده 4 ساله است و تا سال 2018 اعتباردارد. در واقع این کی‌روش است که اگر می‌خواهد به تیمی جز ایران فکر کند باید برای جدایی نظر موافق فدراسیون فوتبال را جلب کند که علی کفاشیان نیز هرگز به این مربی اجازه نمی‌دهد تا پایان قراردادش از تیم ملی کنار برود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.