رییس سابق صندوق رفاه دانشجویان گفت: هزینه غذای سالیانه دانشجویان دانشگاه های کشور 3 هزار و 145 میلیارد تومان است در حالی که یارانه غذای دانشجویی تنها 546 میلیارد تومان است.

سالانه 3هزار و 145 میلیارد تومان اعتبار صرف غذای دانشجویان می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناصر مطیعی امروز (سه شنبه) و در مراسم تودیع خود که با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان و جمعی از معاونین دانشجویی دانشگاه های کشور برگزار شد، گفت: بخش کوچکی از هزینه غذای دانشجویان از آنها دریافت می شود و کسری بودجه غذای دانشجویی در حدود 2 هزار و 135 میلیارد تومان در سال می شود.

مطیعی با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال و نیمه خود به عنوان رییس صندوق رفاه اظهار داشت: در زمان ورودم به صندوق، هیچ سرور پشتیبانی برای اطلاعات 4.5 میلیون دانشجوی کشور و ارتباط آنها با صندوق رفاه وجود نداشت ولی امروز یک سرور پشتیبان تهیه شده و در فواصل زمانی مشخص از اطلاعات موجود نسخه ای تهیه می شود.

وی بخشی از فعالیت های صندوق رفاه را حمایتی، بخشی نظارتی و بخش دیگری را سیاستگذاری عنوان کرد و افزود: در دوران مسوولیتم تلاش کردم تا قانون مداری، صداقت و شفافیت، عدالت محوری، برخورد توام با عزت مندی و حفظ کرامت انسانی، همدلی و همگرایی و تعامل سازنده با نهادهای مرتبط با آموزش عالی را سرلوحه فعالیت هایم قرار دهم.

رییس سابق صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: پیش از آنکه مسوولیت صندوق را برعهده بگیرم 2 سامانه سجاد و فاز-2 بنا به دلایل فنی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر نداشتند اما امروز این 2 سامانه به یکدیگر متصل هستند و سیستم پرداخت نقدی اقساط وام دانشجویی حذف شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در حکمی ذوالفقار یزدان مهر را به عنوان سرپرست جدید صندوق رفاه دانشجویان منصوب کرد. مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان نیز در حکمی ناصر مطیعی را به عنوان مشاور خود در این سازمان منصوب کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.