آرش شفاعی: مقدمات تشکیل بنیاد ملی عطار نیشابوری فراهم شده و بزودی این بنیاد کار خود را  آغاز خواهد کرد.

فراهم شدن مقدمات تشکیل بنیاد ملی عطار

به گزارش خبرنگار ما در مراسم روز ملی بزرگداشت عطار که دیروز در فرهنگسرای سیمرغ عطار برگزار شد، مظفری معاون استاندار خراسان و فرماندار نیشابور با اعلام این خبر گفت: از سال آینده برنامه های ویژه روز بزرگداشت ملی عطار نیشابوری با محوریت ستاد بزرگداشت مفاخر استان و بنیاد ملی عطار به صورت علمی و در شأن و مقام عطار اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری جشنواره ملی تئاتر سیمرغ با محوریت داستانها و حکایات عطار نیشابوری ارایه شده و این پیشنهاد در حال بررسی است، گفت: نیشابور ظرفیت انجام کارهای بزرگ ملی را داراست و اگر قصد دارید نتیجه پژوهشهای فرهیختگان را به نسل جوان منتقل کنید، باید این پژوهشها را در قالبهای نو به آیندگان منتقل کنید.

وی با بیان اینکه از دیروز دکتر اشرف زاده ازعطارشناسان برجسته کشورعنوان شهروند افتخاری نیشابور را به دست آورده است، گفت: از روز 25فروردین 1394شهرهای نیشابور و شاهرود به واسطه ارتباط فکری و فرهنگی میان بایزید بسطامی و عطار خواهر خوانده می شوند.

مظفری با گلایه ای ضمنی از مسؤولان رده بالای کشور به خاطر حضور نیافتن در این مراسم گفت:خوشحالیم که به دلیل نبودن مقامات ارشد دولتی در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار، فرصت بیشتری برای بهره مندی از دیدگاه پژوهشگران داریم.

وی گفت: شانزده سال قبل در همین فرهنگسرای سیمرغ از وزیر وقت ارشاد تقاضا کردیم تا روزهای عطار و خیام به عنوان روزهای ملی ثبت شوند و از شانزده سال قبل تا کنون این مراسم سال به سال بهتر و با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شده است و امیدواریم تشکیل بنیاد ملی عطار بتواند این روند را تسریع کند.

در این مراسم سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان نیز اظهار امیدواری کرد، راه اندازی بنیاد ملی عطار بتواند درایجاد برنامه ریزی‌های منسجم در طول سال برای برگزاری مراسم روز عطار مؤثر باشد.

در این مراسم اعلام شد، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در مراسم بزرگداشت روزعطار نیشابوری به دلیل مشکلات پیش آمده در مورد سفر عمره لغو شده و وی به ارسال پیام به همایش اکتفا کرده است و وزیر ارشاد قول داده که در مراسم روز بزرگداشت خیام (در 28اردیبهشت) شرکت کند.مراسم بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری شامگاه دوشنبه و سه شنبه با برگزاری مراسم شب شعر و موسیقی عطار در جوارآرامگاه این شاعر بزرگ ادامه یافت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.