سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.

استفاده‌ از لفظ حضرت‌ امام‌ خامنه‌ ای توسط سعود الفیصل + فیلم
«سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی پس از این دیدار که پیرامون مسائل مهم منطقه از جمله حمله عربستان به یمن و پرونده هسته‌ای ایران برگزار شده بود، به همراه همتای فرانسوی خود در کنفرانس خبر مشترک حاضر و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
 
 
فیصل در بخشی از اظهارات خود در این کنفرانس خبری مدعی شد که که نقش ایران در یمن غیر سازنده است و منجر به افزایش خشونت در این کشور شده است اما در عین حال تاکید کرد که «ما با ایران در جنگ نیستیم.»
 
اما بخش جالب توجه سخنان وزیر خارجه عربستان مربوط به زمانی بود که راجع به مواضع «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در مورد حوادث اخیر یمن سخن می‌گفت. وی در این بخش از سخنان خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.
 
به نظر می‌رسد تجربه ۴۰ ساله او از تکیه زدن بر مسند وزارت خارجه عربستان باعث شده تا برخلاف شاهزاده های کم تجربه و تازه به قدرت رسیده این کشور، درک به نسبت بهتری از وضعیت کنونی منطقه داشته و به همین دلیل است که سعی می‌کند تا در انتخاب واژگان خود در عرصه دیپلماسی، نهایت دقت را به کار گیرد.
 
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چند روز پیش از این و در دیدار مداحان و سایر اقشار مردم، به رژیم آل سعود هشدار دادند تا دست از حرکت جنایت‌آمیزشان علیه مردم یمن دست بردارند.
 
ایشان احتمال پیروزی سعودی‌ها در جنگ علیه مردم یمن را زیر صفر دانستند و تاکید کردند که «قطعا بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد.»
 
منبع: ایران اسلامی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • BBC IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1 0
    این یک کم مغز داره اون جدیداشون کلا مغز ندارن.