۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: 277107

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: شاید شما نیز در اطراف خود افرادی را دیده باشید که در انجام گناهان کوچک هیچ پروایی نداشته و پیوسته آن را تکرار می نمایند، اما این افراد باید بدانند که عقوبتی سهمگین در انتظار آنان می باشد.

گناهی که غیر قابل بخشش است!

به گزارش قدس انلاین، در این باره از امیرالمؤمنین علی (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: لا تَستَصغِرُوا قَلیلَ الاَثامِ، فَإِنَّ الصَّغیرُ یُحصِی و یَرجِعُ إلَی الکَبیر؛ گناهِ کم را کوچک به حساب نیاورید، زیرا گناه کوچک شمارش می شود و برگشت به گناهان بزرگ می کند، و نیز از حضرت امام موسی بن جعفر (ع) روایت شده است که حضرت مسیح (ع) به حواریون خویش می فرمود: گناهان کوچک از دام ها و نقشه های شیطان است، چرا که آن ها را برای شما کوچک جلوه می دهد، پس آن گناهان جمع شده و اندک اندک زیاد شده و سرانجام تمام وجود شما را احاطه خواهد نمود.

علاوه بر این از علی بن موسی الرضا (ع) نقل شده است که گناهان کوچک، طریق و راهی برای انجام گناهان بزرگ است؛ زیرا کسی که برای انجام دادن گناهان کوچک ترسی از خداوند نداشته باشد، برای انجام گناهان بزرگ نیز ترسی نخواهد داشت، و نیز امام صادق (ع) در کلامی گرانسنگ بیان داشته اند: از گناهان کوچک پرهیز نمایید؛ زیرا این گناهان مورد آمرزش قرار نمی گیرد. راوی پرسید: گناهان کوچک چیست؟ حضرت فرمودند: این که انسانی گناهی مرتکب شود، پس بگوید: خوشا به حال من! اگر برای من گناهی غیر از این نباشد، و از همین رو آمده است: لا مُصیبَةَ کَإِستِهانَتِکَ بِالذَّنبِ و رِضاکَ بِالحالَةِ الَّتیأَنتَ عَلَیها؛ مصیبتی از این بالاتر نیست که تو گناهی را کم و ناچیز حساب کنی و به حالتی که در آن قرار داری خشنود باشی.

منابع:

1- میزان الحکمه، ج 3: 459، 457.

2- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 78: 307.

3- تفسیر نورالثقلین، ج 4: 204.

*صمدی، آثار گناه در زندگی و راه جبران: 180- 182.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.