۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 277111

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت مطمئن است تفاهم سیاسی هسته ای حاصل شده در سوییس بین ایران و گروه 1+5 تا تیرماه به توافق جامع و نهایی منجر خواهد شد.

موگرینی: صد در صد با ایران توافق خواهیم کرد
خبرگزاری مهر: «فدریکا موگرینی» گفت در مورد دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی تا پایان مهلت تعیین شده اطمینان داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر مسکو در لغو ارسال سامانه موشکی اس-300 به ایران و این که این اقدام برخلاف تفاهم سیاسی حاصل شده در لوزان سوئیس است، این مطلب را عنوان کرد.

ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز 13 فروردین ماه به بیانیه ای مشترک رسیدند که مبنایی برای نگارش متن توافق جامع هسته ای با ایران خواهد بود.

براساس تفاهم حاصل شده در لوزان سوییس، ایران و گروه 1+5 تا 10 تیرماه فرصت دارند تا درباره نگارش متن توافق جامع و نهایی هسته ای به نتیجه برسند.

هفت گذشته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با ارسال سامانه موشکی اس-300 به ایران موافقت کرد. وی امروز طی مصاحبه ای تلویزیونی گفت لغو ممنوعیت ارسال اس-300 پاسخ به تلاش ایران برای تفاهم با غزب است.

گفتنی است روسیه در سال 2010 ارسال این سامانه را به ایران به دلیل تصویب قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع کرده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    10 14
    من بعنوان یک ایرانی از هر گونه توافق این چنینی اظهار تاسف میکنم اینها میخوان بلایی که بر سر عراق اوردن برسرماهم بیارن در عراق به بهانه ی بازرسی 7 سال به همه نقاط عراق سرکشی کردند بعد که همه جارابازرسی کردند اطلاعات جمع اوری کردند به عراق حمله کردند این تنها یک مورد از اشتباهات این توافق هست
  • هدایت IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    هیچ توافقی درکارنیست مگرحذف همه تحریم ها وبه سودایران باشدتوافق وتا حدی هم به سوده انها یعنی انرژی هسته ای محدودبشه تا حدی
  • علي IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    1 0
    البته منظور ايشون 100% از اون طرف صفرهستش يعمي به احتمال %100- ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    بعد تغییر کاربری اب سنگین اراک (استفاده از اورانیوم غنی شده بجای اورانیوم طبیعی)در صورت اینکه بزنن زیر حرفشون عملا نمیشه یا حداقل زمان میبره تا دوباره بتونیم از اورانیوم طبیعی استفاده کنیم.این توافق بنظر میاد خوب نباشه