۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 277159

درحالي كه ازايران خودور به عنوان خريداراصلي استقلال ياد مي شود اما خبرهاي خوبي ازماهيت خريدارسرخ ها كه همان هدايتي معروف است به گوش نمي رسد. هدايتي به نظام بانكي به شدت بدهكاراست.....

خريدارمعتبراستقلال، خريداربدهكارپرسپوليس

به گزارش قدس آنلاين، واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی علی‌الظاهر در سومین مرحله از مزایده قطعی خواهد شد و این دو باشگاه به فروش خواهند رسید. چنانچه در این مرحله خریداری یافت نشود، یک مرحله دیگر واگذاری تمدید می‌شود و احتمالا با تسهیل شرایط اقدام‌های تازه‌تری در راستای واگذاری انجام خواهد شد تا در نهایت این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند. طی این ایام خریدار قطعی برای این دو باشگاه یافت نشده است اما در آستانه شروع سومین مرحله واگذاری خبرهایی دال بر تمایل شرکت ایران‌خودرو برای خرید باشگاه استقلال به گوش می‌رسد.
خبری مسرت‌بخش برای یکی از دو قطب فوتبال ایران. ایران خودرو یکی از شرکت‌های قدیمی در عرصه ساخت و تولید خودرو و قطعات جانبی است که با وجود روند کند تولید در یکی، دو سال اخیر اما در میان شرکت‌های خودروسازی در داخل، حرف نخست را زده است. ایران خودرو اما با حذف تحریم‌ها و باز شدن درهای واردات می‌تواند دوباره به همان تولید کننده تاثیرگذار در عرصه صنعت خودروسازی کشور بدل شده و حتی فعالیت ورزشی خود را گسترش بخشد.
این شرکت هم اکنون نیز باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان را که در لیگ برتر فوتبال حضور دارد، تحت پوشش قرار داده و به رغم آنکه این تیم با جذب ستاره‌های فوتبال ایران نتایج خوبی کسب نکرده اما هیچ‌گاه از پرداخت حقوق بازیکنان کم نگذاشته و طبق اطلاعاتی که در دست است تاکنون نزدیک به 25 میلیارد تومان نیز برای این باشگاه هزینه کرده است.
شرکتی که قادر است در روزهای بحرانی تولید و فروش این مبلغ را به پای تیمی بریزد که هیچ تماشاگر متعصبی ندارد، بدون شک به سادگی قادر است باشگاهی با عظمت استقلال را تحت مدیریت خود درآورد که این در زمینه فروش محصولات ایران خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود. تصورکنید ایران خودرو مالک باشگاه استقلال باشد. آیا این شرکت در راستای فروش محصولات خود پیشرفت بیشتری نخواهد کرد؟ مدیران این کارخانه قطعا به این سوال پاسخ آری داده‌اند که اکنون به‌عنوان اول شرکت خریدار باشگاه استقلال خود را معرفی کرده‌اند و ازگوشه و کنار شنیده می‌شود که در مرحله سوم واگذاری این شرکت پا وسط می‌گذارد و برای خرید باشگاه استقلال اقدام می‌کند. اتفاقی که بدون شک باعث خوشحالی هواداران استقلال خواهد شد اگر تمام جوانب کار دیده شده باشد و این کارخانه عظیم تولید خودرو خود را مکلف و موظف به پراخت تمام هزینه‌های استقلال بداند. باخرید استقلال جمعیت 20 هزار نفری کارخانه ایران خودرو به چندین میلیون خواهد رسید و این شرکت بدل خواهد شد به بخشی از احساسات و عواطف هواداران استقلال. حال باید دید که تا مرحله سوم واگذاری آیا ایران خودرو وارد گود خواهد شد یا خیر.
البته اینکه بدانیم تکلیف تیم پیکان چه می‌شود نیز قابل توجه است. در این باره توضیح خاصی ارائه نشده، چرا که هنوز ایران خودرو به صورت رسمی اعلام وجود نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که با خرید استقلال توسط ایران خودرو تیم پیکان نیز واگذار شود. درباره مدیرعاملی باشگاه استقلال در صورت خریداری توسط ایران خودرو نیز بحث‌های گوناگونی می‌شود.
برخی منابع خبری از احتمال مدیرعاملی کامران صاحب‌پناه که یکی از مدیران ارشد کارخانه ایران خودرو به حساب می‌آید و اکنون عضو هیات مدیره این باشگاه است، نیز پرده برداشته است که باید دید آیا این خبرصحت دارد یا خیر.
***
باشگاه پرسپولیس هم به واگذاری نزدیک شده است. حسن زمانی، رییس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری باشگاه‌های استقلال وپرسپولیس با تایید اینکه یک شرکت خودروسازی به دنبال خرید باشگاه استقلال (احتمالا منظورش همان ایران‌خودرو است) تایید می‌کند که هدایتی نیز مشتری سرسختی برای سرخ‌ها است و قصد دارد این باشگاه را به تملک خود درآورد.
خرید پرسپولیس توسط حسین هدایتی اما چیزی شبیه به رویا می‌ماند، به این دلیل که سازمان خصوصی سازی پیش‌تر اعلام کرده بود شخص یا اشخاصی از وجاهت کافی برای خرید این دو باشگاه برخوردارند که به نظام بانکی کشور بدهی نداشته و درگیر دستگاه قضایی نباشند.
 در اظهاراتی که هفته پیش از زبان خادم، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در واگذاری پیرامون همین موضوع شنیده شد، دوباره به این نتیجه رسیدم که حسین هدایتی هنوز نتوانسته موانع را از پیش روی خود بردارد و همچنان درگیر دستگاه قضایی است و با بدهی‌های کلان دست و پنجه نرم می‌کند.
واگذاری پرسپولیس به چنین شخصی که دارای صلاحیت اقتصادی نیست کاری عاقلانه و آینده نگرانه نیست. پرسپولیس عاقبت خوشی نخواهد داشت اگر به شخصی واگذار شود که اساسا مشخص نیست راه‌های درآمدزایی‌اش از کجا است. طی این سال‌ها هیچ‌گاه به طور شفاف گفته نشد که کسب و کار هدایتی چیست. فقط اطلاعات محدودی از نحوه درآمدزایی این شخص به گوشمان می‌رسید که چندان مفهوم نبود.
هدایتی حتی در اداره تیمی که توانست از لیگ یک به لیگ برتر بیاید نیز در نهایت ناتوان و ناکام بود و نتوانست در فوتبال ایران به‌عنوان یک مدیر فوتبالی توانا دوام بیاورد و تیمش پس از مدت زمان کوتاهی منحل شد. در واقع شخصی که برای خرید پرسپولیس علاقه‌مند نشان می‌دهد سابقه روشنی در تیمداری ندارد و مشخص نیست که چرا سعی می‌کند خود را به‌عنوان خریدار اول و آخر این باشگاه جا بزند. آنچه باشگاه پرسپولیس را در مسیر پیشرفت و امیدواری قرار می‌دهد همین فرآیندی است که احتمالا انتظار استقلال را می‌کشد. پرسپولیس نیز به مانند باشگاه استقلال باید به شرکت، موسسه یا کارخانه‌ای واگذار شود که اولا به نظام بانکی کشور بدهکار نباشد و در ثانی کسب و کارش مشخص و دارای اعتبار باشد.
برای تحقق این مهم همان بهتر است که باشگاه پرسپولیس نیز به شرکت‌هایی همچون رفاه یا شهروند واگذار شود که از لحاظ کسب درآمد و سوددهی نیز در جایگاه مطلوبی در اقتصاد کشور برخوردارند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    1 1
    ببند بابا درباره هدايتي حرف نزن. فهميدي. به کوري چشم حسودا پرسپوليس با هدايتي جهاني خواهد شد
  • احمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    1 1
    دوست عزیز مگر ایران خودرو ( که یک شرکت دولتی است ولی میگن خصوصی است )به بانک و مردم و دولت بدهکار نیست ،همه میدونند که شرکت های ماشین سازی ایران از جمله ایران خودرو ورشکسته است و اگر دولت کمک نکند جمع میشود .
  • علیرضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    1 1
    متاسفم که استقلالی با تعصب اخبار را این طوری اعلام می کنند . اولا پرسپولیس بیشترین مشتری رو داره دوماً حسین هدایتی بدهکاری کلان نداره . بهتره یکم تجربه کسب کنی آماتور ....
  • غلامرضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 1
    با سلام خدمت دست اندرکاران سایت قدس آنلاین از دوستان عزیز تقاضا دارم که احساسی و تعصبی نظر ندهند این آقای هدایتی تا حالا چه کار مهمی در فوتبال ما انجام داده فقط یک سری پول بی حساب و کتاب وارد کرده که فوتبال کشور را تب دارتر کرده مثلاً با استیل آذین چه کرد این تیم الان کجای فوتبال ما قرار دارد پول این آقا فقط فساد و هرج و مرج به بار آورده است.
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 1
    باعرض سلام وخسته نباشید.این حقیر بعنوان یک فرد ورزشی و ورزش دوست به کلیه اعقایددوستان مخصوصا هواداران واقعی و دلسوز باشگاه مردمی برسبولیس احترام گذاشته و به عنوان ادب سر تعظیم به هواداران عزیز بیشکسوتان دلسوزوتمامی دست اندرکاران .مدیراان.وغیره که برای سرافرازی تیم محبوبشان تلاش میکنند .فرود می آورم..بنده بیشنهادم چنین است.هرکس برای این باشگاه هزینه نموده باید احترام گذاشت .زیرا در این وضعیت بد اقتصادی فقط عاشق میتواند هزینه نماید.بهرحال احترام آقای هدایتی و امثال ایشان که بظر بنده بعنوان عاشق تیم هستند و مبلغ را بخاطر عاشق بودن هزینه نمودند واجب وبشتبانی وظیفه است.جهت اطلاع اگر آقایان با این هزینه ها نیت غیر دارند باید به خدا واگذار کرد.حالا وقت دعوا و رسانه ای کردن آن نیست. فقط باید بفکر روزهای خوش و آینده این باشگاه مردمی بود.چند بیشنهاد بنظرم میرسد.1..واگذاری را به رای کتبی هواداران گذ
  • احمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 1
    گذاشته تابهتر روشن شود واینکه احترامی به هواداران گذاشته شده است..2..واگذاری باشگاه به بانکهای خصوصی وموسسات مالی که از درآمد خوبی برخوردارند..3..واگذاربه شرکت مخابراتی از جمله همراه اول و ایرانسل وغیره4..شرکتهای خودرویی ازجمله ایران خودرو..سایبا..وغیره...اگر به اینها واگذار شود مطمئنا آینده برای این دو باشگاه مردمی بسیار روشن ونگرانی را از وجود هواداران بیرون خواهند کرد.به امید خوشحالی هواداران واقعی ودلسوز برسبولیس...واستقلال وهوفقیت این دو باشگاه مردمی.باز هم از همه دوستان عذرخواهی میکنم .این نظر وبیشنهاد یک دلسوز ورزش کشور است که خود تمام زندگیش در همین راه ورزش از بین رفته و حال خانه نشین است..کسی هم خبر نداردوخبری هم تاحال نگرفتند.همانند شمع در خودمیسوزد بخاطرتجربه ام بود مطالب فوق عنوان شد.تندرست باشید.م م
  • احمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    نتیجه میگیریم شخص و بخش خصوصی در تیم داری صفر است..هر کس هم ورود نماید .آخر و عاقبتی نخواهد داشت.جز نابودی.....چنانچه خوب بررسی نمایید .تیمهایی که خصوصی شدن مالکان آنها کجایند؟ حال چه میکنند؟ تا وقتی بول داشتند همه کنارش بودند. حال چی؟ آیا مسئولین و یا غیره از همین افراد خبری دارند؟ چرا مسئولین از چنین افرادی بیخبرند؟ اگر این افراد مورد دلجویی قرار بگیرند .برای خصوصی سازی باشگاهها بهتر نخواهد بود؟ نمونه اش بنده به تمام مسئولین ازجمله فدراسیون فوتبال .وزارت ورزش.مجلس شورای اسلامی .وزارت کشور.بازرسی کل .استانداری محل .با مدارک مستند نامه نوشتم وخودم شخصا مراجعه نمودم .جهت اطلاع حدود7 سال است نتوانستم به نتیجه ای برسم.دردبسیار است.حال گفتم خانه نشینم.با بدهیهایی که متعلق به باشگاه مردمی بوده که به گردن من افتاده وباشگاه فوق جالب است .در اختیار مسئولی از استانداری محل فوق بوده است.م م
  • امیرخان IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 1
    هدایتی=پرسپولیس هدایتی=استیل آذین پرسپولیس=انحلال پرسپولیس=دیگه تیمی به اسم پرسپولیس نیست و نخواهد بود من مخالفم هدایتی بخره باشگاه رو
  • امید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    واسه نویسنده این مطلب متاسفم کاملا مشخصه که مغرضانه و جانبدارانه و با بی خردی محض مطلب رو نوشته وضعیت تیمداری شرکتهای خودروساز رو میشه کاملا از حال و روز تیمهای سایپا و پیکان دید تنها کسی که واقعا در این چندسال عاشقانه به پرسپولیس کمک کرده حسین هدایتی است که حال و روز مالیش هم از سایر گزینه ها حداقل خیلی بهتره و محبوب هواداران هم هست