۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 277160
ديالوگ كي روش درشان ملت ايران نيست

به گزارش قدس آنلاين، در حالی که پس از آخرین جلسه سرمربی تیم ملی با رییس فدراسیون فوتبال و مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان نتایج امیدوار کننده‌ای مبنی بر ادامه همکاری کی‌روش در تیم ملی ایران مخابره شد، اما سرمربی تیم ملی بعد از جلسه دو نفره‌ای که با کفاشیان در کمپ تیم‌های ملی داشت به شدت از برخی مسائل گله کرد. او که باید در آن روز همانند سایر مربیان تیم‌های آسیایی در قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در مالزی حضور می‌یافت به دلیل مشکل مالیاتی ممنوع الخروج بود که این موضوع او را ناراحت کرده بود.

 

کی‌روش همچنین در آن نشست خبری از عدم ارائه راهکارها و راه حل‌های مورد نظر در جلسه‌اش با رییس فدراسیون فوتبال گلایه کرد و حاصل جلسه سه ساعته‌اش را با کفاشیان کاملا بی‌نتیجه‌ خواند.

 

 هر چند در بحث ممنوع الخروجی کارلوس کی‌روش به دلیل مشکلات مالیاتی و این که او نتوانسته است در قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی 2018 آسیا در مالزی حضور یابد، حق را به او داده، اما دیالوگ، کلمات و تعابیر به کار برده شده توسط کی‌روش را نه در شان ملت ایران دانست و نه شایسته کی‌روش تلقی کرد.

گفت وگويي را درهمين باب با با حسني خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان بخوانيد.

 

* در حالی که نتایج مثبتی از آخرین جلسه سه نفره‌تان با سرمربی تیم ملی و رییس فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسید، چه اتفاقی افتاد که پس از جلسه دو نفره کی‌روش با کفاشیان، سرمربی تیم ملی از عدم ارائه راهکارها و راه حل های مناسب توسط رییس فدراسیون فوتبال گله کرد و از برخی مسائل به شدت ناراحت بود.

 

نمی‌دانم چه اتفاقی در جلسه دو نفره علی کفاشیان و سرمربی تیم ملی افتاد. پس از آن جلسه دو نفره صحبت‌هایی در نشست خبری زده شد که مورد گله وزارت ورزش و جوانان است. سرمربی تیم ملی نباید چنین حرف هایی را مطرح کند. به هر حال او با مشکلاتی مواجه بوده که ما هم به آن واقفیم. یکی از این مسائل مشکل مالیاتی بود که در جلساتی که با علی کفاشیان داشتیم تقریبا حل شده بود. علاوه بر این بحث بودجه و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان بود که آن را نیز در جلسات تقریبا حل کردیم و قول مساعد دادیم که مشکلات مورد نظر برطرف شود و فعالیت‌هایی را که می‌توانیم انجام دهیم در دستور کار قرار دهیم. علاوه بر این بحث سرپرست تیم بود که در مورد آن کی‌روش با کفاشیان صحبت‌های لازم را مطرح کرد.

 

* علت صحبت‌های سرمربی تیم ملی در مورد عدم ارائه راهکارهای مناسب برای تیم ملی پس از جلسه با کفاشیان چه بود؟

 

این گونه نیست که کی‌روش هر چه که بخواهد برای او فراهم کنیم. کی‌روش باید تمایل قلبی برای هدایت و سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد تا بخواهد با فوتبال ایران ادامه همکاری دهد. کلمات به کار برده شده شایسته ایشان و در شان ملت ما نبود. یک مورد مشکل مالیاتی بود که ما در حال پیگیری مساله بودیم تا مشکلات موجود را برطرف کنیم و این مساله تقریبا حل شده بود.

 

* تصمیم گیرنده در مورد ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی چه کسی است؟

ما در جلسات با یکدیگر همگی به این نتیجه‌ رسیدیم که سرمربی تیم ملی با فوتبال ایران همکاری خود را ادامه دهد، اما به هر حال او نیز باید توقعات خود را پایین بیاورد و ما نیز در حد مقدورات تلاش های خود را می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

 

* آیا جلسه دیگری با حضور شما، رییس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برگزار خواهد شد؟

قرار شده است کفاشیان در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

 

* همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران قطعی شده است؟

همه چیز بستگی به سرمربی تیم ملی دارد و او باید قلبا بخواهد و تمایل همکاری با ما داشته باشد و ما نیز در حد توان خود و آن‌چه که مورد نیاز تیم ملی فوتبال ایران است امکانات لازم را فراهم می‌کنیم.

 

* مگر قرار بود آنچه که مورد نظر کی‌روش بود در جلسات سه نفره فراهم نشود که سرمربی تیم ملی از برخی از مسائل در نشست دو نفره‌اش با کفاشیان ناراحت بود.

اصلا چنین چیزی مطرح نبوده است. به خوبی می دانید که امورات اداری زمان‌بر است و این گونه نیست تا شما اراده کنید مساله حل شود.

 

* بعد از نشست خبری سرمربی تیم ملی حواشی بسیاری در مورد صحبت‌های او ایجاد شد. شما به شخصه به عنوان نماینده وزارتخانه این اتفاقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

بحث اصلی موضوع ممنوع الخروجی کی‌روش بود و این که او نتوانسته بود در قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه شرکت کند. او در این زمینه حق دارد که گله‌مند باشد، اما دیالوگ به کار برده شده توسط او نه در شان ملت ایران و نه شایسته خودش نبود. ما مردم و کشور بزرگی داریم و کی‌روش باید دقت لازم در کلمات و تعابیر به کار برده شده را بکند.

 

* حال با توجه به صحبت‌های مطرح شده و اتفاقات اخیر، رویکرد وزارتخانه در مورد کی‌روش چگونه خواهد بود؟

 

رویکرد وزارتخانه تماما بر حفظ کی‌روش است. او مربی بزرگ و نامداری است و از نظر فنی توانمندی‌های لازم را دارد. تمام بنای وزارت ورزش و جوانان بر حفظ سرمربی پرتغالی تیم ملی است مگر این که خود او نخواهد با فوتبال ایران ادامه همکاری دهد که آن‌هم بحث دیگری است.

 

* در جلسات و مذاکره سه نفره میان رییس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی که با حضور شما به عنوان نماینده وزارتخانه برگزار می‌شد، موارد مطرح شده توسط کی‌روش، کفاشیان و سیاست‌های مورد نظر وزارت ورزش و جوانان چه بود؟

 

سه موضوع کلیدی در مذاکرات مورد بحث قرار گرفت. ابتدا بحث ممنوع الخروجی و مشکل مالیاتی کارلوس کی‌روش بود. مساله دوم مشکلات مالی و نیازهایی بود که باید منابع مالی آن تامین و تدابیر لازم در مورد آن اندیشیده می‌شد. در این زمینه بحث اردوهای پیش‌بینی شده و مسابقاتی بود که باید تا جام جهانی 2018 روسیه تدارکات لازم در مورد آن صورت می‌گرفت. مساله سوم نیز بحث‌های مدیریتی در فدراسیون فوتبال و انتخاب سرپرست تیم بود که میان کفاشیان و کی‌روش مطرح شد. به هر حال ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مسائل را برطرف کنیم.

 

* هنوز هم جای این سوال مطرح است که آیا وزارتخانه در بحث کی‌روش عملکرد نظارتی داشته یا مداخله جویانه عمل کرده است؟

 

من در جلسات به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان توضیحات لازم را می دادم و عنوان می‌کردم که اگر کاری از دست وزارتخانه بر آید، دریغ نخواهیم کرد. فدراسیون هم باید تلاش خود را انجام دهد تا کی‌روش در تیم ملی بماند و همکاری‌اش را با تیم ملی ادامه دهد.

 

* شما عنوان کرده بودید که مسائل مطرح شده و اطلاعات لازم در مورد جلسه را به وزیر ورزش و جوانان انتقال خواهید داد. پس از صحبت‌هایتان با وزیر نظر ایشان در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چه بود.

 

نظر وزیر ورزش و جوانان مثبت است و عنوان کرد که در حد مقدورات کمک های لازم را انجام خواهیم داد. معاونت قهرمانی و اداری مالی وزارت ورزش و جوانان نیز با همه فدراسیون‌ها تفاهم‌نامه‌ای را نوشته و بر اساس آن پیگیری‌های لازم را برای اختصاص بودجه در نظر گرفته خواهد گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.