۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 277166

معاون عملیات هوانیروز از اجرای تمرین جمعی بالگردهای هوانیروز بر فراز آسمان تهران در آستانه روز ارتش خبر داد.

دلیل پرواز امروز بالگردها بر فراز آسمان تهران
سرهنگ خلبان علی یوسف‌وند در محل برگزاری این تمرین با بیان اینکه تمرین جمعی بالگردهای هوانیروز بر فراز آسمان تهران انجام شد، اظهارداشت: طبق سنت هر ساله در تاریخ 29 فروردین و روز ارتش قهرمان، بالگردهای هوانیروز در کنار دیگر یگان‌های ارتش اعم از زمینی و هوایی به اجرای رژه می‌پردازند.

معاون عملیات هوانیروز افزود: در این تمرین بیش از 50 بالگرد از انواع بالگردهای شناسایی، هجومی، شکاری، و ترابری سبک و سنگین مسافت 130 کیلومتر را از پایگاه قیام واقع در کوشک نصر تا حرم امام خمینی(ره) پرواز کرده و سپس به پایگاه بازگشتند. این تمرین در قالب عملیات فرمیشن (پرواز جمعی بالگردها) و به‌طور متوسط در ارتفاع 50 هزار پا انجام شد.

یوسف‌وند اضافه کرد: این نوع عمیات با این وسعت پروازی که بیش از 60 نانتیکال مایل را در برگرفت، در دنیا کم‌نظیر و بیانگر اقتدار هوانیروز است.

معاون عملیات هوانیروز در پایان با بیان اینکه امروز هوانیروز در اوج آمادگی قرار دارد، گفت: این نمایش بیانگر قدرت هوانیروز است، و نشان می‌دهد که تحریم‌های ظالمانه نتوانسته بر ما اثر بگذارد.

براساس این گزارش، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز در تمرین دیگری به رژه هوایی پرداختند. در این تمرین هوایی که در پایگاه هوایی شهید لشکری برگزار شد، جنگنده‌های F 4 ، F 5 ،F 14 ، F 7، میگ 29، میراژ، سوخو 24 و صاعقه در دسته‌های دو و سه‌تایی پرواز کردند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودمهدوی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 3
    سلام بر سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران سر افراز.از نیروی هوایی گرفته تا نیروی دریایی وزمینی وناجاو....وتمام کسانیکه در این کشورخدمت می کنند ازسربازکشورم تا آخرین درجه که فرمانده کلّ قواهست مقام معظم رهبری تبریک می گویم همیشه پیروزباشید.ای دلاوران.