قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: باید غربی‌ها بدانند رهبر، دولت، ملت ایران می‌خواهند روز به روز به قدرت دفاعی کشور افزوده شود و هرگز اجازه نمی‌دهند بیگانگان در مسائل امنیتی و نظامی ما نظارت و دخالت داشته باشند.

ملت ایران هرگز اجازه دخالت و نظارت به بیگانگان در مسائل امنیتی کشور نمی‌دهد/ عربستان پرورش دهنده گروه‌های طالبان و داعش

به گزارش قدس آنلاین از تبریز: آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: ‌روز ارتش یادآور رشادت‌های ارتشیان در هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سال به سال ارتش ماه قوی‌تر، مجهزتر و منجسم‌تر از گذشته می‌شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به دوم اردیبهشت و روز تشکیل سپاه با تبریک این روز به سپاهیان با بیان اینکه سپاه، پاسدار مرزهای جغرافیایی و اعتقادی است، گفت: سپاه پاسدارا‌ن بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب است.‌

وی در ادامه رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حراست از آرمان‌های شهدا دانست و گفت: این نهاد مقدس در دفاع هشت ساله، در کنار ارتش و نیروهای مردمی حماسه‌های ماندگار و بزرگی را آفریده که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: حماسه‌آفرینی سپاهیان بر کسی پوشیده نیست و ارتش و سپاه دو بازوی توانای نظام اسلامی هستند و دو رکن مهم به شمار می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده عامل پیروزی قوت ایمان و قوت اراده و عزم الهی است، گفت: اقتدار نظامی در کنار این عوامل یکی از عوامل بازدارنده است.

وی با اشاره به ادعای دوستی آمریکایی‌ها با ایرانیان در کنار گزینه نظامی روی میز آنان اظهار داشت: باید غربی‌ها بدانند رهبر، دولت، ملت ایران می‌خواهند روز به روز به قدرت دفاعی کشور افزوده شود و هرگز اجازه نمی‌دهند بیگانگان در مسائل امنیتی و نظامی ما نظارت و دخالت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحولات یمن و جنایات رژیم آل سعود گفت: دولت آل‌سعود با توجه به اینکه یکی از خریداران عمده سلام در دنیا بوده و سود خریدهای نظامی‌اش به جیب آمریکایی‌ها می‌رود به همین دلیل مورد حمایت استکبار به ویژه آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به همراهی نکردن کشورهای اسلامی و منطقه با عربستان در حمله به یمن بع غیر از چند کشور مزدور آمریکایی تصریح کرد: وهابی‌ها هراس عجیبی از صدور انقلاب اسلامی و شیعه دارند و خودشان عامل تروریست و پرورش دهنده گروه‌های ترویستی طالبان، داعش، النصره هستند.

وی با اشاره به تاریخچه فرقه ضاله وهابیت که دست پرورده و دست نشانده استکبار است، خاطرنشان کرد: رژیم وهابی عربستان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، گروهک‌هایی همچون طالبان، النصره و داعش را به وجود آورده است.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با محکوم کردن جنایات آل‌سعود در حمله به یمن، تصریح کرد: به زودی بینی آل‌سعود در یمن به خاک مالیده می‌شود.

 وی گفت: امروز رژیم آل سعود در باتلاق یمن گرفتار شده است و با بمباران و کشتار مردم پیروز از میدان خارج نمی‌شود و جرات نمی‌کند زمینی وارد یمن شود.

با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: در این میان قطعنامه شورای امنیت که علیه مردم مظلوم یمن و کودک کش آل‌سعود بود که اداره کنندگان آن یک ذره شعور و عقل نداشته و موجب می‌شود جنایات آل‌سعود به جنایات خود در مقابل دیدگان جنایات خود ادامه دهد که بسیار دردآور است.

وی خاطرنشان کرد: شورای امنیت  بار دیگر نشان داد مدافع حقوق ملل مظلوم نیست بلکه از متجاوزان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به عمل شرم‌آور جسارت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، تأکید کرد: وزارت خارجه عربستان مدعی شده افراد خاطی را دستگیر و مجازات می‌کند اما باید دولت سعودی عواقب این تعلل و سهل‌انگاری این حادثه و مجازات مجرمان به اشد مجازات را بپذیرد.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  قرار گرفتن در آستانه ماه رجب اظهار داشت: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماه رجب، ماه عبادت، تزکیه نفس و خودسازی است اظهار داشت: شایسته است که نسبت به دعاهای وارده در خصوص ماه رجب، توجه خاصی داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت امام باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: بهترین سرمایه ما همین ائمه معصومین هستند که باید سیره و روش آنان را الگوی رفتاری و کرداری خود قرار دهیم و تا زمانی که از این اسوه‌های فضیلت و انسانیت پیروی کردیم، سعادتمند خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.