گزارش سازمان ملل نشان می دهد از آغاز حملات سعودی به یمن ۱۵۰ هزار نفر در این کشور آواره شده اند.

تاکید مصر بر حل سیاسی بحران یمن/آوارگی ۱۵۰ هزار یمنی

۱۶:۴۸ صدو پنجاه هزار یمنی از خانه و کاشانه خود آوراه شده اند

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کردکه طبق گزارشهای منابع محلی در جریان حملات عربستان به یمن حدود ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان یمنی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

در این گزارش اعلام شده است که حدود ۷۶۷ نفر از تاریخ ۱۹ مارس تا ۱۳ ماه آوریل سال جاری در یمن کشته شده اند که شمار کشته شدگان تا به امروز قطعا افزایش یافته است.

در این گزارش تصریح شده است که عملیات ارائه حمایتهای بشر دوستانه به مردم یمن طی سه ماه آتی حدود ۲۷۴ میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

۱۳:۲۲ عبدالفتاح سیسی بر حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد

«عبدالفتاح السیسی» اعلام کرد که مصر تنها نیروی زمینی و دریایی خود را برای مشارکت در عملیات  موسوم به «طوفان کوبنده» برای حمله به یمن اعزام کرده است.

وی همچنین گفت مصر بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارد.

شایان ذکر است حملات عربستان به یمن که با کمک برخی کشورهای عربی و غربی انجام می شود از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ شهید و زخمی برجا گذاشته است

۱۱:۳۷ ظریف: دیگران نباید برای یمن شرط تعیین کنند

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه ای با شبکه یورو نیوز خواستار مذاکرات یمنی -یمنی برای حل بحران این کشور بدون تعیین شرط از سوی دیگر کشورها شد.

وی در این مصاحبه گفت: ما باید شاهد مذاکرات خود یمنی ها، یمنی -یمنی، باشیم.

ظریف بر حضور نداشتن دیگران در مذاکرات یمنی ها تاکید کرده و گفت: قدرت های خارجی نباید برای آینده یمن شرط تعیین کنند و وارد مذاکرات شوند و آنها فقط باید تسهیل کننده مذاکرات باشند.

۱۱:۰۹ حمایت مجدد آمریکا از حملات ائتلاف ضد یمن به این کشور به رهبری عربستان

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از حملات ائتلاف ضد یمن موسوم به ائتلاف «طوفان کوبنده» حمایت می کند.

وی تاکید کرد که آمریکا حمایتهایی را در این خصوص به عربستان ارائه می کند.

 شایان ذکر است حملات عربستان به یمن که با کمک برخی کشورهای عربی و غربی انجام می شود از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ شهید و زخمی برجا گذاشته است.

۱۰:۴۲ شهادت ۲۰ نفر در حملات جنگنده های ائتلاف سعودی علیه یمن

شبکه اسکای نیوز عربی با انتشار خبری فوری از حملات جدید جنگنده های ائتلاف ضد یمن به مواضع انصار الله و نیروهای مردمی در نزدیکی تنگه باب المندب خبر داد.

 بر اساس این گزارش دست کم ۲۰ نفر از نیروهای مردمی یمن در این حمله به شهادت رسیدند.

این منبع همچنین از شهادت «ماجد الجنید» از فرماندهان نظامی انصارالله در تعز خبر داد.

۹:۴۹ دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در یمن شد

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد از تمامی طرف های درگیر در یمن خواست تا آتش بس فوری در این کشور برقرار کنند.

بنا بر این گزارش، از زمان آغاز حملات سعودی ها به یمن این اولین بار است که دبر کل سازمان ملل متحد که چنین درخواستی کرده است.

وی که در که باشگاه نشنال پرس در واشنگتن سخن می گفت، اظهار داشت: من خواستار آتش بس فوری در یمن از سوی تمامی گروه ها هستم.

بان کی مون همچنین گفت: سعودی ها به من اطمینان داده اند که لزوم وجود یک روند سیاسی برای حل بحران یمن را درک می کنند. من از یمنی ها می خواهم با حسن نیت در این روند مشارکت کنند.

۹:۳۰ اذعان منابع غربی به دخالت نداشتن ایران در حوادث یمن

در حالیکه مقامات ارشد آمریکا و کشورهای غربی متحد عربستان سعودی ایران را متهم به حمایت از حوثی ها و شیعیان یمن می کنند، دو مقام آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است در گفتگویی با بلومبرگ  این اتهامات همکاران ارشد خود را رد کردند.

به گفته این افراد اسلام شیعی مد نظر حوثی های یمن متفاوت اسلام شیعی مد نظر ایران است لذا حوثی ها از رهبران و روحانیون عالی رتبه ایران تبعیت نمی کنند.

بنا بر اظهارات این مقام ها حوثی های یمن در حال جنگیدن با سلاح های کوچک و سبکی هستند که سال ها است آنها را در اختیار دارند.

همچنین یکی از کارشناسان و تحلیل گران بنیاد کارنگی به نام «بازید سایگ» با اشاره به تحولات یمن می گوید: با وجود سر و صداها و جنجال های زیاد درباره توسعه طلبی ایران در یمن، درگیری های موجود در این کشور تقریبا بطور کامل دارای محرک های داخلی است و با سلاح های داخلی انجام می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.