امام جمعه قم گفت: ما نظارت‌های غیر متعارف را بخصوص نظارت بر مسائل نظامی و امنیتی را نمی‌پذیریم و طرف مقابل نیز باید بداند که در صورت توافق نهایی باید همه تحریم‌ها برداشته شود.

نظارت‌های نظامی وامنیتی رانمی‌پذیریم/تشکر از دولت برای تعلیق عمره

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای می‌بایست بر حق مسلم کشورمان در غنی سازی تاکید شود بیان داشت: امروز راکتور تهران به اورانیوم ۲۰درصد نیاز دارد و وقتی غربی‌ها این سوخت را در اختیار کشورمان قرار ندادند دانشمندان هسته‌ای آن را ساختند.  

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب استفاده از سلاح هسته‌ای را ممنوع اعلام کردند که غربی‌ها و رئیس جمهور آمریکا نیز به این فتوای رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و این بدان معنی است که ملت ایران هیچ‌گاه چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ عقلی به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیست.  

حجت الاسلام سعیدی، اضافه کرد: استفاده از سلاح هسته‌ای به نفع هیچ کشوری نیست و کشورهایی هم که بمب هسته‌ای داشته و از آن استفاده کردند چیزی جز درد سر برای آن‌ها نداشته است.  

وی در ادامه با اشاره به بمباران اتمی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی اظهار داشت: آمریکا یکبار از این سلاح‌های هسته‌ای استفاده کرد که هنوز بعد از سال‌ها؛ ننگ این کار زشت خود را تحمل می‌کند و هنوز کسانی که در طی این حملات هسته‌ای در این دو شهر مجروح شدند فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.  

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، تاکید کرد: ملت ایران با هر گونه توافق خوب موافق بوده و با توافقی که عزت ملت را زیر سوال ببرد مخالف است و در برابر آن به مقابله برمی خیزد.  

خطیب جمعه قم، با بیان اینکه ملت ایران با نظارت‌های متعارف در زمینه‌های هسته‌ای موافق است افزود: ما نظارت‌های غیر متعارف را بخصوص نظارت بر مسائل نظامی و امنیتی را نمی‌پذیریم و طرف مقابل نیز باید بداند که در صورت توافق نهایی می‌بایست همه تحریم‌ها برداشته شود.  

به آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این مذاکرات اعتمادی نداریم

وی با بیان اینکه ما به آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این مذاکرات اعتمادی نداریم چرا که خلف وعده‌های بسیاری از سوی آن‌ها در طول سالیان صورت گرفته است افزود: در عین حال رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت ایران به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد دارند.  

وی همچنین ابراز داشت: برخی‌ها می‌گویند آیا سرمایه گذاری و هزینه در عرصه صنعت هسته‌ای ارزش دارد یا نه که باید عنوان کرد این صنعت در وضعیت امروز و در آینده برای کشور سرنوشت ساز است.  

وی بیان داشت: سوخت‌های فسیلی روز به روز، رو به پایان هستند و تمام می‌شوند و آینده کشور به انرژی هسته‌ای نیازمند است تا بتواند سوخت و انرژی کشور را تامین کند.  

حجت الاسلام سعیدی، بیان داشت: انرژی هسته‌ای امروز در دست معدود کشور‌ها است و آن‌ها نیز حاضر نیستند که به دیگران بدهند و زمانی نیز که کشور ما به سوخت هسته‌ای نیاز داشت هیچ کشور حاضر به در اختیار قرار دادن آن به ما نبودند از این رو دانشمندان ما تلاش کردند و این فناوری را بومی و نیاز کشور را برطرف کردند.  

تشکر از دولت برای تعلق حج عمره

حجت الاسلام سعیدی، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به رفتار ناشایست دو مامور خاطی فرودگاه جده اظهار داشت: تعلیق حج عمره از سوی دولت کار به جا و درستی بود که ما از مسئولان تشکر می‌کنیم و این حداقل درخواست مردم است که در این سفر از امنیت لازم برخوردار باشند.  

وی بیان داشت: رفتار زشت دو مامور فرودگاه جده نشان می‌دهد که سعودی‌ها صلاحیت اداره حرمین شریفین و خدمت به زائران را ندارند.  

حمله سعودی‌ها به یمن مثل تجاوز صهیونیست‌ها به غزه است

خطیب جمعه قم، در ادامه خطبه‌ها، با اشاره به حمله سعودی‌ها به مردم بی‌دفع یمن اشاره کرد و ابراز داشت: طی روزهایی که شاهد تجاوز عربستان سعودی به یمن بودیم می‌بینیم که سعودی‌ها چیزی به دست نیاوردند و آن‌ها سعی می‌کنند تا از مشارکت سایر کشور‌ها در این جنگ استفاده کنند.  

وی با اشاره به عدم مشارکت برخی از کشور‌ها همانند پاکستان و ترکیه و مصر در جنگ یمن ابراز داشت: عربستان سعودی قصد داشت تا با وارد کردن سایر کشور‌ها در این جنگ فشار روحی و روانی را از روی نیروهای خود بردارد و به گونه‌ای جلوه کند که همه کشورهای اسلامی در این جنگ حضور دارند که اینگونه نشد.  

حجت الاسلام سعیدی، بیان داشت: حمله و کشتار سعودی‌ها در یمن همانند حمله صهیونیست‌ها به غزه است و امید است که به زودی عربستان در یمن شکست مفتضحانه‌ای را تجربه کند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.