عضو کمیسیون صنایع مجلس با یادآوری اینکه در سال 90 به علت قطع صادرات قطعات پژو تولید خودروسازی کشور به میزان 50 درصد دچار افت شد، گفت: تولیدات پژو در کشورمان به‌روز نیست.

پژو باید امتیازات بیشتری به کشورمان بدهد/ تولید خودروهای به‌روز در دستور کار شرکت پژو باشد
 

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه شرکت پژو تاکنون یک ریال در ایران سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: تولیدات پژو در کشورمان به روز نیست.

وی با یادآوری اینکه در سال 90 به لحاظ عدم سرمایه‌گذاری پژو در ایران و قطع صادرات قطعات تولید خودروسازی کشور به میزان 50 درصد دچار افت شد و از یک میلیون و 600 هزار در سال به 700 هزار خودرو کاهش یافت، اظهار داشت: پژو باید 50 درصد قرارداد خود را با کشورمان در ایران سرمایه‌گذاری کند و چند خودروی به روز خود را به ایران صادر کند، نه اینکه صرفاً به فروش قطعات بپردازد.

گروسی از عدم آمادگی شرکت‌های خودروسازی ایران همچون تویوتا و اپل برای صادرات خودرو به کشورمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: پژو اخیراً پذیرفته است که 50 درصد در ایران سرمایه‌گذاری کند، چرا که تولید این شرکت در مقایسه با شرکتی همچون تویوتا که 12 میلیون خودرو در سال تولید می‌کند بسیار پایین است و در حدود 2 الی 3 میلیون است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بازار خودروی ما همواره در اختیار پژو بوده و نبض خودروی کشور را در اختیار داشت، اما اگر این شرکت می‌خواهد واردات محصولاتش ادامه داشته باشد، باید امتیازات بیشتری از جمله تولید خودروهای به روز در ایران را در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    کلا بیخیال این شرکت بشیم بهتره.خاک تو سر خودرو سازهای ایرانی که بعد این همه سال هنوز نمیتونن یه ماشین در شأن مردم بزنن.اگه جای اینکه این همه سال دنبال مونتاژبودن از صفر شروع می کردن و به جونای خودمون بها میدادن الان یه حرفی برا گفتن داشتن.یعنی خاک توسرتون