قدس انلاین - سعید کوشافر:باز شنبه شد و با دستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم ؛ این روزها اگر چه اخبار توافق ایران و غرب درصدر تحلیلهای رسانه ها قرار داد اما حمله عربستان به یمن نیز به سرخط خبری بسیاری از رسانه ها تبدیل شده است . این هفته هم خبرهایی از گوشه گوشه دنیا برای شما اماده کردیم با هم مرور میکنیم خبرهای این هفته را

از شایعه شیعه بودن پدر اوباما ونامه ای متفاوت به حاج قاسم سلیمانی تا زدن گردن زینب درعربستان و واریز یارانه 9 میلیونی فقط در جیب یک خانواده

 

***توهین به ملت ایران در رسانه‌ی سعودی

یکی از وب سایت‌های وابسته به دربار آل سعود در اقدامی تامل برانگیز با انتشار کاریکاتوری، به ملت ایران توهین کرد.

در این کاریکاتور مردم ایران به صورت انسان‌های اولیه نمایش داده شده که باید محبوس باشند.

 

*** هرکسی نمره ۲۰ بگیرد یک شب با او خواهم بود

یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی ماجرایی را تعریف می کند که نشان دهنده این مطلب است: «آنهایی که به جایی رسیدند از اول مواظب خودشان بودند»

ماجرا از این قرار است:

در سال ۱۳۴۸ وارد نیروی هوایی شدم . در بدو ورود می بایستی یک سری آموزشها را در نیروی هوایی می دیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.این کلاس ها شروع آشنایی چندین ساله ی من با عباس بابایی بود...

ایشان شخصیت خاصی داشتند واز همه متمایز بودند. در آن دوران بیشتر استادان زن بودند از جمله استاد کلاس زبان که یک زن آمریکایی بود.

این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب را رواج دهد،به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که، اگر کسی امتحان پایان ترم را ۲۰ بگیرد من یک شب با او خواهم بود.

بعد از اعلام نمرات عباس ازهمه نمره اش بیشتر بود او امتحان را ۱۹ گرفته بود. من برگه او را که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ساده را غلط نوشته بود.

و آن استاد هم به عباس گفت: تو عمدأ این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی. آنجا بود که من به عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا و عفت و بزرگواری را به دیگران آموخت...

راوی عظیم دربند سری یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی

 

***ایران محاصره آب های یمن توسط عربستان را شکست

سایت خبری "الحیاد نت" ادعا کرده است: «قایق های نظامی نیروی دریایی ایران در استان "لحج" جنوب یمن با شکستن محاصره آب های این کشور که عربستان و مصر آن را به وجود آورده اند، توانستند خود را به پایگاه های انصارالله برسانند.»

این سایت یمنی در ادامه گزارش داد: «فرمانده گروه های مسلح طرفدار منصور هادی که نخواست نامش فاش شود، به منابع محلی گفته حدود پنج قایق نظامی ایرانی در 14آوریل جاری (سه شنبه گذشته) از طریق خلیج عدن وارد آب های محاصره شده یمن شدند و خود را به پایگاه های انصارالله رساندند.»

این فرمانده نظامی در ادامه افزود: «در فاصله زمانی که این قایق های نظامی خود را به پایگاه های انصارالله رسانده بودند، نیروهای حوثی درگیر های شدیدی با طرفداران منصور هادی انجام دادند.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «ایران قایق های نظامی رادار گریز در اختیار دارد که از طریق آنها توانست محاصره آب های یمن از سوی مصر و عربستان را بشکند.»

***عکس گرفتن از خانم‌های بی حجاب و ترویج بی حیایی به صورت آشکار

غرب از گذشته‌ای دور هنگامی که از حمله نظامی در پیروزی بر مسلمانان نا امید گشت با ترویج فساد و بی بندوباری در میان جوانان مسلمان دست به شبیخون می‌زد و جوانانی را که در میدان نظامی میتوانستند در مقابل آنها ایستادگی کنند را از راه تهاجم و شبیخون فرهنگی به افرادی لاقید و سست عنصر و در نهایت همراه و مزدور خود تبدیل می‌کرد. نمونه بارز این ترفند قدیمی شکست مسلمانان در "اندلس" اسپانیای فعلی است.

رهبر معظم انقلاب نیز با دور اندیشی از دهها سال قبل این مهم را بارها به مسئولین و مدیران فرهنگی بویژه در دوران اصلاحات هشدار می‌دادند؛ که زمان نشان داد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت و برخی از معاونانش که باید عامل به فرمان رهبری می‌بودند، خود فریب دشمن را خورده و در نهایت به دامان اربابان غربی خود پناه بردند.

  برخی فتنه‌گران داخل کشور همسو با کمپین‌های ترویج بی‌حیایی و بی‌حجابی خارج از کشور برنامه هماهنگی را در دست اجرا دارند، این افراد با راه اندازی کارگروههای آموزشی و استودیوهایی پنهان و آشکار با عکس‌برداری از دختران ناآگاه به عنوان مدلینگ و ... باکشف حجاب و عریانی در خیابان و محافل خصوصی در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام مشغول انتشار ویروس مخرب بی حیایی، بی غیرتی و بی حجابی‌اند که حتی در غفلت مسئولان نظارتی و فرهنگی از این تصاویر نمایشگاههایی نیز به صورت علنی برگزار می‌کنند.

یکی از این افراد ا.ع.ر است که رابطه ویژه‌ای با لیدرها و برنامه ریزان فتنه 88 همچون محمدرضا جلایی‌پور و بهزاد نبوی دارد. به‌طور نمونه این فرد پروژه‌ای در دست اجرا دارد که تصاویري از زنان رقصنده داخل کشور را  گرفته و به‌صورت عمومی منتشر می‌کند.

این فرد با چهره‌ای موجه! در باغ‌موزه‌ها و اماکن عمومی و خیابانهای مرکزی تهران در ایام تعطیلات مشغول عکاسی از زنان و دختران بی‌حجاب و نیمه عریان است همچنین او در این راستا این روزها به شهر مقدس مشهد سفر کرده و از دختران نیمه عریان مشغول عکاسی و انتشار بخشی از تصاویر آن است.

چند روز گذشته نیز در باغ‌موزه نگارستان متعلق به دانشگاه تهران که یک محیط فرهنگی محسوب می شود و در چند قدمی مجلس شورای اسلامی و وزارت ارشاد قرار دارد از دختری بدون حجاب عکاسی و انتشار داده است.

این تحرکات ترویج بي حيايي و بی حجابی در جامعه، دقیقاً در راستای حرکت صهیونیستی غربی ترویج بی حجابی و بی حیایی کمپین آزادی‌های یواشکی است.

 

***اوباما چون پدرش شیعه بود، به ایران علاقه مند است

پایگاه اینترنتی آلگماینر گزارش داد که مفسران رسانه های عرب ادعا کردند رئیس جمهور آمریکا به این دلیل حامی ایران است که پدرش یک شیعه بود.

این پایگاه نوشت: محی الدین لازقانی نویسنده سوری در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی حوار که از لندن پخش می شود گفت: «باراک حسین اوباما فرزند یک پدر کنیایی شیعه مذهب است. خاطرات کودکی فردی که کاخ سفید را اداره می کند، خاطرات شیعی هستند که بر موضع وی برای اتخاذ سیاست خارجی به طرفداری از ایران تاثیر گذار است و به این دلیل است که اوباما بسیار اشتیاق دارد، ایران به صورت یک پیروز ظاهر شود و کشورهای خلیج فارس سنی، نفوذ خود را در منطقه از دست بدهند.»

لاذقانی سعی کرد تاکید کند در حال مطرح کردن نظریه نیست و نیز فردی نژادپرست نیست. وی ادعا کرد اظهاراتش در خصوص شجره نامه شیعی پرزیدنت اوباما بر اساس واقعیات است.

این نویسنده سوری خاطر نشان کرد: «اوباما بیشتر کودکی خود را در مومباسای کنیا سپری کرد. من از این منطقه بازدید کردم و می توانم به شما بگویم که این منطقه عمدتا شیعه نشین است.»

ابوالمنتصر بلوشی فعال ایرانی مخالف دولت ایران مستقر در لندن نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فور الشباب تی وی» عربستان گفت: «باراک حسین اوباما فرزند یک پدر شیعه است و همین موضوع باعث شده است برخی افراد وی را لابی ایران در آمریکا بخوانند.»

بلوشی مدعی شد: اوباما جهان را از دریچه مذهبی - سیاسی شیعی می بیند که بر اساس آن هر کجا بروید سنی ها در حال جنگ با شما هستند. راه حل وی، توسعه گرایی شیعی است که ادعا می شود وی در حال اجرای آن در مورد عراق ، سوریه ، یمن ، ایران و افغانستان است.

از زمانی که اوباما سناتور ایالت ایلی نوی بود و قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد گمانه زنی هایی در مورد عقاید دینی وی مطرح بوده است.

بسیاری از شایعه ها بر اساس نام «حسین» وی، سوابق دینی پدرش و اینکه باراک حسین اوباما بزرگ شده اندونزی با اکثریت جمعیت مسلمان است قرار دارد.

اوباما چند بار به طور رسمی این شایعات دروغ را تصحیح کرد و گفت واقعا یک مسیحی معتقد و عمل کننده به این دین است.

***رهبر عالی ایران حقیقت را گفته‌است

سایت خبری "یدیعوت آحارونوت" (Ynetnews) در گزارشی با عنوان "اوباما در مورد توافق انجام شده با ایران دروغ می گوید" نوشت: «بعد از ماه ها تلاش برای انجام توافق هسته ای با ایران، به نظر می رسد وقتی که اوباما و جان کری در این زمینه شکست خوردند، با دروغ این توافق را به خورد جامعه جهانی داده اند.»

این پایگاه صهیونیستی نوشت: «باید گفت این می تواند یک برهه غم انگیز در تاریخ آمریکا به حساب آید، زیرا اکنون حرف های رهبر عالی ایران نسبت به حرف های اوباما قابل باورتر است. وقتی آیت الله خامنه ای در نهم آوریل اظهار کرد که "کاخ سفید در مورد توافقی که با ایران انجام شده، دروغ گفته است"، باید گفت وی حقیقت را گفته است.

یدیعوت احرونوت در ادامه می افزاید: اوباما وقتی ادعا کرد که در بعد از مذاکرات در جزئیات با ایران به توافق هسته ای رسیده است، باید گفت این ادعای وی غیرقابل قبول است، زیرا ایران هرگز توافقی را امضا نکرده است و تنها اوباما و جان کری لیستی از خواسته های ایده ال خود را با بهترین سناریوی که می شد، روی کاغذ آورده و آن را به جهانیان اعلام کرده اند.»

وب سایت این نشریه صهیونیستی در پایان می نویسد: «وقتی به مدارک دو طرف مذاکره کننده (ایران و آمریکا) نگاهی می اندازیم، کاملا متوجه تفاوت های آن می شویم. حتی در شبی که تصمیم به ادامه مذاکرات شد، طرف ایرانی چندین بار آماده ترک مذاکرات شد.

به هر حال به نظر می رسد بعد از عدم موفقت اوباما و کری بعد از چند ماه مذاکره، آنها تصمیم گرفته اند که توافقی را اعلام کنند و آن را به عموم جهان بقبولانند که اصلا طرف ایرانی آن را قبول ندارد و باید گفت که در حقیقت توافقی در کار نبوده است.»

***اظهارات عجیب مفتی اعظم عربستان در مورد حمله به یمن

به نقل از روزنامه لندنی رای الیوم؛ عبدالعزیر آل شیخ مفتی اعظم عربستان در گفتگوی ویژه با تلوزیون عربستان گفته که این کشور مجبور شده تا به جنگ علیه یمن وارد شود.

بر پایه این گزارش؛ مفتی اعظم عربستان گفته که عربستان برای یاری دادن مظلومان جنگ علیه یمن را به راه انداخت و من از سعودی ها می خواهم برای رزمندگان دعا کنند(!)

این چهره دینی عربستان فتواها و نظریات صهیونیستی بسیاری ارائه داده و حتی حاضر شد در مقابل فلسطینی ها بایستد. چندی پیش وی حمایت از فلسطینی ها در قالب راهپیمایی های جهانی را یک عمل بیهوده عنوان و شعار «مرگ بر اسرائیل» را هم قدغن کرد.

مفتی اعظم عربستان همین شیوه را هم در مورد مردم مظلوم یمن اتخاذ کرده است. او ادعا می کند عربستان مجبور شده تا جنگ علیه یمن به راه اندازد. در حالی که تاکنون بیش از 3هزار شهید و 3هزار زخمی حاصل تجاوز عربستان به یمن بوده است.

در این میان هم جگنده های اسرائیلی مناطق مسکونی را در یمن بمباران می کنند. مفتی اعظم عربستان این کشتارها را دفاع از مظلومان یمن توصیف می کند و از مردم می خواهد برای رزمندگان دعا کنند!

***پوشش جنجالي دو هنرمند زن در عراق

"حنان شوقی" و "وفاء الحکیم " دو هنرمند زن مصری به همراه "احمد ماهر" یک هنرمند دیگر برای شرکت در مراسم مردمی به یاد قربانیان کشتار "جنایت اسپایکر" درعراق به این کشور سفر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، حنان شوقی و نیز وفاء الحکیم به دلیل نوع پوشش خود – شبیه به پوشش نظامیان – با انتقادات گسترده در رسانه های مصری روبرو شده و به "حمایت از شیعیان" در عراق متهم شدند.

حنان شوقی در واکنش به این انتقادات گفت که "در میان نیروهای داوطلب شیعه عراقی، شهروندان اهل تسنن و شیعه و مسیحی را مشاهده کردم که بدون توجه به مذهب خود عضو این گروه بودند و برای دفاع از وطنی که آن را دوست دارند، درصدد مقابله با داعش برآمدند و هدف من از سفر به عراق، حمایت از وحدت در مقابله با تروریسم بود".

عناصر گروه تروریستی داعش پس از اشغال شهر موصل درشمال عراق، حدود 1700 نظامی عراقی را از پایگاه هوایی اسپایکر به اسارت گرفته و آنان را روز یازدهم ژوئن 2014 با گلوله قتل عام کردند و برخی از آنان را زنده به گور کردند.

***ایران وعده داد به حمله عربستان به یمن پایان دهد

پایگاه خبری الجزیره (Aljazeera) در خبری تحت عنوان "ایران وعده داد به حملات هوایی تحت رهبری عربستان به یمن، پایان خواهد داد" به انعکاس اظهارات دکتر ظریف پرداخت.

در این خبر آمده است: «ایران گفت که از تمام نفوذ خود برای میانجیگری به منظور دستیابی به توافق صلح یمن و پایان دادن به حملات هوایی تحت رهبری عربستان به این کشور، استفاده خواهد کرد.»

در این خبر به نقل از دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: «ما قدرتی بزرگ در منطقه هستیم و با تمامی گروه ها در کشورهای مختلف روابط داریم؛ ما می خواهیم از این توان تا جایی که می توانیم استفاده کنیم تا همه را پای میز مذاکره بیاوریم.»

الجزیره در ادامه نوشت: «ظریف که به پرتغال رفته است گفت تلاش ها برای محقق شدن صلح در یمن باید با پیش فرضی صحیح شروع شود؛ اینکه ما نیاز داریم این بمباران و تمامی خونریزی ها پایان یابد و از سوء استفاده القاعده از شرایط نامساعد فعلی جلوگیری شود.»

وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه یک برنامه صلح چهار ماده‌ای شامل آتش‌بس، امدادرسانی،‌ یک گفتگوی داخلی در یمن و ایجاد یک دولت فراگیر، ارائه کرده بود.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش خواهان پایان بمباران‌ها علیه مردم یمن شده و افزود: "به سختی بتوان گفت در یمن اهداف نظامی وجود دارند."

***مذاکرات هسته‌ای دشوار شد

واکنش‌ها به سازش ناگهانی دولت و کنگره آمریکا درباره طرحی ضد توافق جامع هسته‌ای با ایران همچنان ادامه دارد.

اوباما و دیگر دولتمردان آمریکا که تا قبل از روز سه‌شنبه این هفته می‌گفتند اگر طرح سنا تصویب شود آن را وتو می‌کنند، ناگهان در تغییر موضعی آشکار اعلام کردند که اوباما طرح سنا را امضا خواهد کرد.

کمیته روابط خارجی روز سه شنبه به اتفاق آرا و با 19 رأی "قانون بازبینی موافقتنامه اتمی ایران" را تایید کرد تا در صحن کامل سنا به رای گذاشته شود.

طرح سنا از رئیس جمهور آمریکا می خواهد ظرف پنج روز پس از رسیدن به توافق با ایران، متن موافقتنامه را برای بررسی تسلیم کنگره کند. کنگره 30 روز فرصت خواهد داشت تا درباره تحریم‌های خود علیه ایران تصمیم بگیرد و موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.

این طرح و امضا آن توسط اوباما می تواند به مانعی جدی مقابل توافق جامع هسته‌ای تبدیل شود.

 

***نامه‌ای متفاوت به حاج قاسم

پس از اینکه حاج قاسم سلیمانی در نامه ای اعتراض خویش را به ساخت فیلمی پیرامون خود بیان کرد، حالا نامه شیخ جابر رجبی رزمنده حشد الشعبی به حاج قاسم بابت این ناراحتی منتشر شده است، نامه ای با حرف های شنیده نشده از حاج قاسم و..

طبق گزارش متن نامه بدین شرح است:

قبل از هر چیز بابت نوشتن این نامه از جنابعالی عذر خواهی میکنم زیرا حد بنده بسیار کمتراز حتی یکی از یاران شماست اما برخود واجب دیدم واقعیاتی را با شما درمقابل مردم شریف ایران مرور کنم.

من جوانکی بودم که پا در عراق گذاشتم ان روزگار امریکا باتمام قوا به تحریک وهابیت به امید سرکوب کردن شیعه بی پناه عراق پای در نجف گذاشته بود اه فقط خون بود وغم نه سیستم اطلاع رسانی ونه فضای مجازی، بگذریم مجروحان و شهدا دیدنی نبودند، تا اینکه دیدیم بسیار عجیب امریکایی ها عقب نشستند کناراسامی که میگفتند سعی در متوقف کردن خونریزی ها داشت  اسمی را شنیدم  به من افتخار داد قاسم سلیمانی گفتند او نیز سهم زیادی در توقف این جنایات داشت به راستی چند هزار خون دیگر امریکایی ها را سیر می کرد اگر شما نبودی؟

از بصره هم بگویم؟

از انگلیس خون آشام و دست حمایت شما که ان ارابه مرگ را نگاه داشت؟

یا اینکه بعد از جنگ تموز در سوریه در حرم سیده زینب از ابوزهرا تونسی با گریه شنیدم که میگفت حاج قاسم پشت وپناه مظلومان عرب؟

ولی ای سردار عشق بگذار کمی مساله را ریزتر مرور کنیم من فقط به عنوان شخصی با شما سخن میگویم که در صحنه جهادی عراق حضور دارد و با مجاهدان عراقی رفاقتی دیرینه دارد

به راستی ایا توحد گروهای جهادی غیر از شخص و جنابتان تحت ولایت امام خامنه ای به شکل دیگر میسر بود؟

حث کمک تسلیحاتی نیست خیلی ها در صف بودند تا کارت بدهند و کارت بگیرند اما چه کسی نشان برداران عراقی و حتی کرد داد که ما نه برای گرفتن و طلب چیزی بلکه فقط بخاطر رسالت الهی آمدیم و در عمل این مساله را به انان نشان داد چه کسی بود که مرز عرب وعجم را برداشت؟

نفرمایید شما نبودید که تحت راهنمایی های رهبری توانستید با درایت خط مقاومت را در مقابل خط کفر فرماندهی کنید...

به راستی چرا با هر کس در هر حزب و گروهی که می نشینم از شما به عنوان دوست و یاور یاد می کند. چگونه می شود کسی با همه باشد به همه مشورت و یاری بدهد اما هرگز به گروهی دستور ندهد؟

و همه بخاطر عمق صداقت کلام و حقانیتش آنرا بپذیرند آیا غیر از این است که سالها در مدرسه جهاد تهذیب نفس کرده باشد.

در اخرین روز تکریت در دانشگاه تکریت در کنار گردان اهل سنت یکی از گروهای مقاومت (نجبا) بودم. خانه در حال گلوله باران از سمت داعش بود، بعد من از دوستان اهل سنت خواستم آهنگی جهادی بگذارند، خالد حمید جوان سنی اهل تکریت اجازه خواست از فرمانده که به خانه مقابل برود تا موبایل یکی از برادران  شعیه اش را بگیرد. گفتم چرا گفت آهنگی در آن هست که به من غرور می دهد جالب اینکه همه ده نفر مجاهدان سنی با اشتیاق گفتند آری برو بیار وقتی با بازی کردن با جانش رفت و موبایل را آورد دیدم آهنگی است که گروه نجبا در رسای شما خوانده، براستی چه کسی مرز سنی و شیعه و کرد و عرب را برداشت...

آری ما هم مانند شما به انچه در فضای مجازی نسبت به شماست معترضیم اما بخاطر سطحی نگری به شخصیت شما و می خواهیم یک هزارم انچه در مورد شخصیت چگوارا فکر و تامل می شود، در مورد قاسم سلیمانی اندیشه شود تا معلوم شود شما مدرس چند مثل چگوارا بودید.

جناب حاج قاسم با تمام احترام برای شما به عنوان جوانی ایرانی-عراقی و شاگردی در مدرسه مقاومت به شما عرض می کنم شما صاحب اختیار جسم سلیمانی هستید اما مالک طریق و نام واندیشه حاج قاسم نیستید. آن خدایی صاحب نام شماست که حتی محبتتان را در وسط این همه حملات رسانه ای غرب در قلوب جوانان مسیحی و یهودیان ازادی خواه قرار داده.

اگر چه چیزی غیر از اعتراض و تواضع در مقابل ساخت فیلم از شما متوقع نبود اما حقیقتا چند فیلم برای قهرمان سازی خیالی برای جهنمیان توسط هالیوود ساخته شده؟

چرا نباید با زبان فرهنگ وهنر به جهانیان شاگردی از شاگردان مدرسه عاشورا را شناساند؟

شاگردی که دشمن هم نمیتواند قهرمان بودنش را کتمان کند.

گرچه باید گفت لازم است سمینارها، کارگروها و کلاسهایی برای بررسی اندیشه عملی جناب عالی و تطبیق آن بر آموزهای دینی اصول انقلاب و دروسی که خمینی کبیر به شما داد برگزار شود تا بلکه جهانیان وایندگان ببینند اگر کسی حقیقتا مجری دستورات دین و مذهب و ولایت ال الله که رهبری نیز در بطن ان است بشود به چه دست اوردهایی دست می یابد.

و در اخر، آری کسی فردای خود را ندیده و خوف عاقبت بخیری، ترسی عاقلانه است

لکن گذشته شماست و خطی که تاکنون رفته اید باید به عنوان سفیر مدرسه خمینی به جهان معرفی شود.

 

***ایران حرف خودش را می‌زند

وب سایت روزنامه آمریکایی "بوستون گلوب" (Bostonglobe) در گزارشی مدعی شده است که مقامات ایران با اقدامات و اظهارات خود در خصوص برنامه هسته ای این کشور، مقاصد خود را دنبال می کنند.

بوستون گلوب با این پرسش که "باید پرسید که چه کسی به ایران اعتماد دارد؟" می نویسد: «خطر توافق هسته ای این است که ایران دروغ نمی گوید و سوء قصدهایی در خصوص برنامه هسته ای این کشور وجود دارد.»

این روزنامه با ادعای اینکه "آمریکایی ها به ایران اعتماد ندارند" نوشت: «طبق نظرسنجی‌های انجام شده، اکثر مردم آمریکا به شدت به قصد ایران از برنامه های هسته ای شک و تردید دارند و 55 درصد از امریکایی ها اعلام کرده اند که به طور کلی اعتمادی به ایران ندارند.»

بوستون گلوب بدون اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکایی ها در خصوص پیمان ها و قراردادهای بین المللی مدعی می شود که «هرچند بعد از انقلاب، ایران توافق نامه های هسته ای زیادی را امضا کرده است، اما باید گفت در بسیاری از موارد، ایران در زمینه هسته ای مخفی کاری کرده و به ناظران هسته ای اجازه بازرسی از مراکز هسته ای خود را نداده است. با وجود چنین سابقه ای از ایران، تعهد این کشور به نوعی بی ارزش است.»

این روزنامه آمریکایی با این بیان که "امضا ورقه ای توسط ایران در سوئیس بدین معنا نیست که چشم رهبران ایران به روی برنامه هسته ای که چندین و چند وقت به دنبال آن بودند، بسته شود" پرده از اهداف غرب برای به تعطیلی کشاندن برنامه هسته ای ایران برمی دارد و می نویسد: «ایران و رهبران آن در مورد اینکه که شیطان بزرگ -آمریکا- همچنان دشمن اول ماست راست می گویند.

وقتی که "علی شیرازی" یک روحانی پرنفوذ اعلام می کند که ارتش ایران در جنگ های جهانی حضور دارد تا پرچم اسلام را بر بالای کاخ سفید نصب کند راست می گویند.»

بوستون گلوب در ادامه به اظهارات سال های گذشته کارشناس ارشد علوم استراتژیک اشاره می کند و می نویسد: «"حسن عباسی" یک دهه قبل به دشمنان ایران هشدار داد که منابع اطلاعاتی این کشور 29 محل بسیار حساس در غرب را شناسایی کرده اند و در مواقع حساس آنها را بمباران خواهند کرد، و اکنون همه می دانند که وی حقیقت را گفته است.»

این روزنامه در ادامه "صهیونیسم ستیزی" مردم و مقامات ایران را مورد توجه قرار می دهد و می افزاید: «وقتی رهبر عالی ایران تنها راه حل مشکل خاورمیانه را نابودی اسرائیل معرفی کرد و محمود احمدی نژاد دائما به آن اصرار ورزید، آنها در این قصد خود حقیقت را گفتند و به این امر ایمان داشتند.

باید حقیقت را پذیرفت وقتی که احمدی نژاد بیان می کرد که "جهان بدون آمریکا دلپذیر است"، این اظهارات حس واقعی او بود.

وقتی ایرانی‌ها در اجتماعات عظیم خود "شعار مرگ بر آمریکا" سر می دهند، این حقیقتی است که از اعماق جان آنها برمی خیزد.»

بوستون گلوب در پایان اضافه می کند: «به هر حال مقامات ایران در سال های اخیر در مورد فعالیت های هسته ای خود طبق آنچه غرب انتظارش را داشته صادق نبوده اند [!] و هیچ گاه به دنبال متوقف کردن غنی سازی نیستند، بنابراین امضای این توافق ارزشی ندارد.

باید گفت رهبران ایران در مورد شعار مرگ بر آمریکا، نابودی اسرائیل و گستراندن روحیه جهاد در جهان و صدور انقلاب اسلامی خود دروغ نمی گویند و باور قلبی خود را به زبان می آورند و این همان چیزی است که به آن ایمان دارند.»

 

***توافق هسته ای ایران با هولوکاست هم گره خورد!

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ماه هاست به مناسبت های مختلف در رابطه با برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کرده و از توافق بد و تهدید موجودیت اسراییل و جهان و ... می گوید، اینبار برنامه هسته ای ایران را به هولوکاست ارتباط داده و به مناسبت سالگرد هولوکاست، گفت: «توافق هسته ای نشان داد که جهان از هولوکاست عبرت نگرفته است.»

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost)، در این رابطه نوشت: «بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجلس سالانه یادبود هولوکاست ضمن مقایسه ایران با نازی ها گفت: اسراییل این حق را برای خود محفوظ می داند که در برابر ایران هسته ای از خود دفاع کند.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو گفته است: «حتی اگر ما مجبور شویم به تنهایی جلوی ایران بایستیم، ما نخواهیم ترسید. در هر شرایطی ما حقوقمان و توانایی دفاع از خودمان را حفظ خواهیم کرد.»

نتانیاهو با مظلوم جلوه دادن رژیم کودک کش صهیونیستی گفته است: «ایران تنها 70 سال پس از واقعه هولوکاست به دنبال آن است که کشور یهودیان را نابود کند و قدرت های جهانی به جای آن که بخواهند ایران برنامه تسلیحات هسته ای خود را متوقف کند، به دنبال توافقی هستند که این کشور را با قابلیت ساخت بمب هسته ای به حال خود رها می کند.»

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، گفت: «خشود کردن حکومت ایران تنها پرخاشگری آن ها را بیشتر خواهد کرد و این نگرشی است که جهان را به سوی جنگ هایی بزرگ تر خواهد کشاند. یک توافق بد با ایران نشان می دهد که درس های هولوکاست، مورد توجه قرار نگرفته است.»

افسانه هولوکاست که برخی صاحب نظران غربی نیز در وقوع آن تردید کرده اند، به ابزاری تبدیل شده است که صهیونیست ها 60 سال پیش، با استفاده از آن به مظلوم نمایی و ایجاد همدردی در دنیا پرداختند و اکنون نیز از این طریق، حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند.

 

***هاشمی با سران عربستان رابطه خانوادگی دارد

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه تأسف‌آور فرودگاه جده درباره دو نوجوان ایرانی اظهارداشت: واکنشی که از سوی مردم، مجلس، دولت و مراجع عظام تقلید در این باره صورت گرفت، واکنش خوبی بود و هزینه‌های سنگینی را بر عربستان سعودی که ادعا می‌کرد خادم‌الحرمین الشریفین هستند تحمیل نمود.

وی با اشاره به اقدام ایران در تعلیق حج عمره، تصریح کرد: ما باید با درایت عمل کرده و هزینه را برای مسئولان عربستان بالا ببریم و آل‌سعود را وادار به مجازات خاطیان و عذرخواهی از ملت ایران کنیم.

شاکری ادامه داد: نباید از این نکته غافل شویم که سفرهای زیارتی عمره و همچنین سفرهای دانشجویی برای ما به منزله یک دانشگاه بزرگ است و به عقیده من، فعلاً باید موضوع را در همین نقطه تعلیق عمره نگه داریم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود:‌ قطع کردن سفر عمره برای ما کاری ندارد و هر زمان که نیاز باشد می‌توانیم این کار را انجام دهیم، ولی باید هزینه این اقدام را برای عربستان بالا ببریم و آن را منشأ نفرت جهان اسلام از حاکمان آل‌سعود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای قطع حج عمره بررسی‌های بیشتری را انجام دهد، اظهار داشت: در همین دوره تعلیق، باید فشارهای دائم از سوی مردم در نمازهای جمعه و همچنین از سوی مسئولین در نطق‌ها و سخنرانی‌ها دنبال شود تا ابعاد مختلف این رفتارهای غیراسلامی و انسانی فراموش نشود.

شاکری در ادامه با اشاره به ارتباطات برخی افراد در داخل کشور با حاکمان سعودی اظهارداشت: برخی افراد نظیر آقای هاشمی به رابطه با سران عربستان معروف هستند و حتی موضوع داشتن رابطه خانوادگی میان آنان نیز مطرح است و آقای محمد هاشمی علناً از رابطه خانوادگی آل‌سعود با خانواده هاشمی سخن می‌گوید.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد:‌ این افراد که لابی سعودی در ایران محسوب می‌شوند، باید در مقابل رفتارهای شنیع دولت عربستان موضع بگیرند و ما می‌خواهیم کسانی که از قدیم با آل‌سعود رابطه داشته‌اند، هر چه سریع‌تر موضع خود را اعلام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به این افراد که مدعی رابطه خانوادگی با آل‌سعود هستند سؤال جدی را مطرح می‌کنند که چرا این افراد در برابر اقدامات آل‌سعود موضع نمی‌گیرند؟!

***پیشروی گردان طلایی ارتش عراق در مرکز الانبار

شبکه السومریه اعلام کرد:«نیروهای گردان طلایی ارتش عراق توانستند مرکز شهر الرمادی را به طور کامل از تروریست های داعش بازپس بگیرند.»

این شبکه عراقی در ادامه گزارش داد: «نیروهای گردان طلایی ارتش عراق به نیروهای امنیتی در شهر الرمادی ملحق شدند تا به پاکسازی سایر مناطق این شهر اقدام کنند.»

لازم به ذکر است الرمادی مرکز استان الانبار است. قرار است عملیات آزاد سازی این استان توسط کشور اردن حمایت شود.

 

***واکنش تند جان مک کین به استعفای مسئول آموزش معارضان سوریه

روزنامه النشره نوشت: «میخائیل ناگاتا مسئول آموزش نظامی معارضان نظام سوریه در اولین روز از آغاز آموزش استعفا کرد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا قرار است برنامه آموزش معارضان سوریه ادامه یابد.»

این روزنامه لبنانی در ادامه افزود: «جان مک کین سناتور با نفوذ آمریکا در خصوص کناره گیری ناگاتا واکنش تندی نشان داد. وی گفت من اولین بار می بینم کسی طرحی را که خود پیشنهاد داده را کنار گذاشته و اعلام کناره گیری از آن نماید.»

لازم به ذکر است آموزش معارضان مسلح سوریه بر خلاف اهداف اعلام شده از سوی آمریکا با قصد فشار بر رئیس جمهور این کشور صورت می گیرد.

***اردن در آزادسازی الانبار عراق مشارکت می کند

روزنامه الحیات نوشت: «منابع خبری اردن از حمایت نیروهای ارتش عراق در جنگ عیه داعش در استان الانبار خبر دادند.»

این روزنامه  چاپ لندن در ادامه نوشت:«میان اردن و استان الانبار از لحاظ مشترکات تاریخی و بافت اجتماعی نقاط مشترک بسیاری وجود دارد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «ااستان الانبار صدها کیلومتر با کشور اردن مرز مشترک دارد. قرار است نیروهای اردن در نبرد زمینی علیه داعش در عراق و سوریه مشارکت کنند.»

لازم به ذکر است کشور اردن از اعضای ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش است.

 

 ***در خواست اروپا از ترکیه: نسل‌کشی را بپذیرید

پارلمان اروپا چهارشنبه (۲۶ فروردین، ۱۵ آوریل) به مناسبت صدسالگی کشتار گسترده ارامنه توسط حکومت عثمانی در بحبوحه جنگ جهانی اول، قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور را به تصویب رسانده که در آن این رویداد تاریخی را "نسل‌کشی ارامنه" خوانده و از ترکیه خواسته که آن را به رسمیت بشناسد.

این قطعنامه همچنین از ارمنستان و ترکیه می‌خواهد که روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند. به گزارش نیویورک‌تایمز، مقامات ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بودند که واکنش‌شان به این اقدام اتحادیه اروپا چیزی جز بی‌اعتنایی نخواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه پیش از تصویب این قطعنامه گفت برای رهبران ترکیه "این گوش در و گوش دیگر دروازه خواهد بود."

بی‌اعتنایی ترکیه می‌تواند به روابط این کشور با اتحادیه اروپا آسیب وارد کند و گفت‌وگوها بر سر عضویت ترکیه در این اتحادیه را باز هم به تعویق بیاندازد.

ترکیه همواره از پذیرش عنوان «نسل‌کشی» (Genocide) برای کشتار گسترده ارامنه سر باز زده است و در توصیف آن رویداد تاریخی می‌گوید صدها هزار تن از شهروندان ترک و مسیحیان ارمنستان جان‌شان را در نبرد میان امپراتوری عثمانی و امپراتوری روس بر سر تصرف آناتولی در جریان جنگ جهانی اول از دست دادند.

به گفته اردوغان برای حکومت ترکیه که میراث‌دار امپراتوری عثمانی است، پذیرش چنین جنایتی ممکن نیست.

به گزارش دویچه وله، پارلمان اروپا پیش از این نیز در دو مورد دیگر اقدامی مشابه انجام داده بود، اما به نظر می‌رسد اقدام جدید بار دیگر بحث‌های گسترده‌ای بر سر ماهیت نسل‌کشی ارامنه برخواهد انگیخت.

هفته گذشته پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان این رویداد تاریخی را نخستین نسل‌کشی قرن بیستم خواند و این اقدام او با واکنش بسیار تند اردوغان و دیگر مقامات ترکیه مواجه شد.

ترکیه برای اعتراض به این موضوع سفیر واتیکان را احضار و پاپ را به نفرت‌پراکنی متهم کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز در واکنش به سخنان پاپ گفت: «گر سیاست مردان و روحانیون وظایف تاریخ نگاران را به عهده گیرند، دیگر کسی به واقعیت‌ها پی نخواهد برد و حرف‌ها به هذیان شبیه می‌شوند.»

بخش بزرگی از مستندات بین‌المللی حاکی از سرکوب و خشونت خونین ترکیه عثمانی علیه ارامنه است. ارامنه و بسیاری از حقوق‌دانان و تاریخ‌نگاران این کشتار را که تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار قربانی بر جای گذاشته نسل‌کشی تلقی می‌کنند.

اما ترکیه با رد اتهام نسل‌کشی، این آمار را مبالغه‌آمیز می‌داند و موضوع را به آوارگی و پریشانی و خشونت عمومی ناشی از جنگ جهانی نسبت می‌دهد. ارمنستان و ترکیه به دلیل اختلاف نظر در این زمینه، از دیرباز با یکدیگر مناسبات دپیلماتیک ندارند.

دست‌کم ۲۰ کشور از جمله ایتالیا و فرانسه کشتار گسترده ارامنه را به‌عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت می‌شناسند و کشورهایی نظیر سوئیس و یونان قوانینی تصویب کرده‌اند که امکان تعقیب قضایی منکران آن را فراهم می‌کند.

آمریکا و آلمان اما محتاطانه با این مساله برخورد می‌کنند. آمریکا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان ترکیه و از حامیان عضویت این کشور در ناتو، از این رویداد تاریخی با عنوان "یکی از بدترین جنایات قرن بیستم" یاد می‌کند، اما هرگز هیچ‌یک از روسای جمهور آمریکا، از جمله باراک اوباما، از آن به عنوان نسل‌کشی یاد نکرده‌اند.

آلمان نیز تاکنون رسماَ از واژه نسل‌کشی برای این جنایت تاریخی استفاده نکرده است.

سیاستمداران آلمانی قرار است جمعه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) در مراسم یادبودی برای قربانیان این کشتار تاریخی شرکت کنند.

پارلمان آلمان نیز تصمیم دارد بیانیه‌ به این مناسبت صادر کند.

پرتال خبری اشپیگل ‌آنلاین به نقل نمایندگان احزاب حاکم در آلمان نوشته است که در پیش‌نویس این بیانیه کشتار ارامنه توسط حکومت عثمانی "نسل‌کشی" خوانده شده بود، این لغت اما در متن نهایی بیانیه "با توجه به حساسیت این موضوع در ترکیه" حذف شده است.

 

***با همکاری آمریکا و عربستان،‌ "خطرناک‌ترین تروریست‌ها" از راه رسیدند

جدیدترین خبر از یمن حکایت از آن دارد که القاعده به کمک تجاوز سعودی‌ها توانسته‌اند پیشرفت کنند و فرودگاهی در یمن را اشغال نمایند.

به گفته مقام‌های نظامی و ساکنان محلی، فرودگاه شهر المکلا مرکز استان حضرموت در یمن به دست نیروهای مسلح القاعده افتاده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول در این فرودگاه گزارش داده که نیروهای امنیتی حاضر در محل، با نزدیک شدن القاعده، بدون مقاومت عقب‌نشینی کردند.

 

***عربستان: هدف حوثی‌ها هستند نه القاعده!

پادشاهی سعودی که در شکل‌گیری تروریست‌های داعش در سوریه و عراق و به بحران کشاندن منطقه نقش اساسی داشتند اکنون نیز القاعده یمن را تقویت می‌کنند.

"احمد عسیری" سخنگوی ارتش عربستان، به خبرنگاران در ریاض گفته است هدف آنها القاعده نیست: «هدف از عملیات [ائتلاف کشورهای عربی] روشن است. حمایت از مشروعیت رئیس‌جمهوری عبد ربه منصور هادی، تلاش برای بازگرداندن ثبات و صلح، و جلوگیری از آسیب‌هایی که شبه‌نظامیان حوثی‌ می‌توانند به یمنی‌ها و کشورهای همسایه بزنند.»

به گزارش آسوشیتدپرس، عسیری گفته است عملیات علیه القاعده به استراتژی دیگری، از آنچه اکنون ائتلاف در پیش گرفته، نیاز دارد.

سایت آمریکایی رادیو فردا نوشته است: القاعده در شبه‌جزیری عربی، از خطرناک‌ترین شاخه‌های القاعده به شمار می‌رود. گروهی که از جمله مسئول حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس، و حملاتی ناموفق به آمریکا، شناخته شده است.

 نیروهای القاعده حدود ۱۰ روز قبل با حمله به زندان شهر المکلا توانستند ده‌ها نفر از اعضای خود را آزاد کنند و کنترل مرکز استان حضرموت را در دست بگیرند.

در استان شبوه که در مجاورت حضرموت قرار دارد خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از یک فرمانده نظامی که مسئول حفاظت از تاسیسات صدور گاز بوده می‌گوید نیروهای نظامی تصمیم گرفتند یک فرودگاه محلی و تاسیسات پالایشگاه نفت را به کمیته‌های مسلح مردمی بسپارند و محل را ترک کنند.

در شهر تعز درگیری شدیدی بین وفاداران به رئیس جمهور برکنار شده، عبد ربه منصور هادی، و ائتلاف حوثی‌ها با نیروهای نظامی هوادار آنها در جریان است.

 

*** سر«300» عراقی دیگر به دست داعش بریده شد

"عادل خمیس المحلاوی" نماینده استان الانبار در پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش ظرف چند روز گذشته 300 تن از عشایر البو محل، الكرابلة، السلمان، البو عبيد و الراويين در استان الانبار را سر بریده است.

به گزارش شبکه العالم، المحلاوی در یک کنفرانس مطبوعاتی از دولت و فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق خواست تا ساکنان این استان را از چنگال خوارج دوران برهانند.

پایگاه اینترنتی سومریه نیوز به نقل از المحلاوی نوشت: داعش همچنان به روند جنایات تروریستی خود علیه ملت عراق به ویژه عشایر الانبار ادامه می دهد؛ همگان باید به مسوولیت شرعی، اخلاقی و قانونی خود نسبت به کشتار دسته جمعی اهالی الانبار توسط خوارج دوران عمل کنند و مردم این استان را از جنایات تروریستها نجات دهند.

المحلاوی از کشورهای عرب، مسلمان، مراجع دینی، جامعه بین الملل، دولت و فرماندهان الحشد الشعبی خواست تا هر چه زودتر برای نجات اهالی استان الانبار وارد عمل شوند و تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار آنها قرار دهند تا از چنگال داعش رهایی یابند.

المحلاوی خواستار ارائه تسلیحات سنگین کارآمد به نیروهای مردمی شهر الرمادی شد.

از سوی دیگر صباح کرحوت رییس شورای استان الانبار تاکید کرد: الرمادی به شدت در معرض حمله گسترده داعش قرار دارد.

وی از وزارتخانه های کشور و دفاع خواست تا تجهیزات نظامی بسیاری به الرمادی گسیل دارند زیرا بیم آن وجود دارد که الرمادی به اشغال داعش درآید.

حاکم الزاملی رییس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز تاکید کرد: دولت العبادی بر اوضاع در الانبار تسلط دارد و کمک های نظامی برای تقویت توان نیروهای ارتش و مردمی به سوی این استان رهسپار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ائتلاف جهانی از مسؤولیت خود در صحنه نبرد شانه خالی می کند و علیرغم درخواست بغداد علیه مواضع تروریستها حملات هوایی انجام نمی دهد.

 

*** اعلام موضع داعش در قبال تجاوز عربستان به یمن

سایت "بوابه الفجر" گزارش داد: «داعش با انتشار ویدئویی با عنوان «پیامی به اهالی یمن» نسبت به عملیات موسوم به «طوفان قاطع» به رهبری عربستان اعلام موضع کرد.»

این پایگاه مصری در ادامه گزارش داد: «داعش در این پیام از گروه های تروریستی در یمن خواست تا تشکیلات خود را منحل کرده و با ابوبکر بغدادی بیعت کنند.»

 این سایت خبری در ادامه افزود: «داعش از قبایل سنی در یمن خواست تا با حوثی ها وارد جنگ شوند و برای کشتن شیعیان در عراق به داعش بپیوندند. این گروه تروریستی قبایل سنی یمن را از حمایت ائتلاف عربی علیه ملت یمن برحذر داشته است.»

گروه داعش در این پیام ویدئویی بیان کرده است: «اگر ائتلاف سعودی برای دفاع از اهل سنت به یمن آمده، پس چرا با شیعیان موجود در بلاد حرمین کاری ندارند؟»

 

***عربستان، زینب را گردن زد

اندونزی سفیر عربستان سعودی در این کشور را در اعتراض به گردن زدن یک خدمتکار زن این کشور به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گفته است که "سیتی زینب دوری روپا"، یک تبعه اندونزی روز سه‌شنبه در شهر مدینه اعدام شده است.

به نوشته سایت بی بی سی،‌ وزارت امور خارجه اندونزی گفته است مقام‌های سفارت اندونزی و خانواده این زن پس از اعدام، از این امر باخبر شده‌اند.

این شهروند اندونزی در سال ۱۹۹۹ به دلیل حمله با چاقو به کارفرمای خود و کشتنش در دادگاه محکوم شده بود.

گروه‌های حقوق بشری از اجرای حکم اعدام برای خانم زینب انتقاد کرده و گفتند که او برای دفاع از خود دست به قتل زده و شاید دچار بیماری روانی نیز بوده است.

خانم زینب پیش از بازداشتش گفته بود که کارفرما و پسرش نسبت به او بی‌رحم و ظالم بوده‌اند.

طبق قوانین عربستان، مقامات این کشور باید منتظر می‌ماندند تا فرزندان زن به قتل رسیده به سن قانونی برسد تا مشخص کنند آیا خواهان اعدام زن اندونزیایی هستند یا نه.

آنها می‌توانستند خواهان پرداخت دیه شده و یا این زن را ببخشند.

در سال ۲۰۱۱ در پی اعدام یک مستخدم زن در عربستان سعودی، دولت اندونزی اعلام کرد که دیگر مستخدمی به این کشور برای کار نخواهد فرستاد.

کارگران خارجی مقیم در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌گویند از حقوق ابتدایی محروم هستند.

گفتنی است با وجود رفتارهای ضدحقوق بشری پادشاهان و امیران عربستان و عدم وجود آزادی در این کشور، دولت‌های غربی نه تنها آن‌ها را محکوم یا تحریم نکرده‌اند بلکه با تمام توان حمایت می‌کنند.

 

***ناگفته‌ها از حرکت داور کره‌ای برای حجاب ورزشکار زن ایرانی

هنگامه فراهانی، عضو تیم ملی کبدی بانوان که به همراه تیم ملی در مسابقات آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال نقره شد درباره سطح این رقابت ها گفت : ما برای این رقابت ها نه ماه در اردوی تیم ملی بودیم و به صورت روزانه چهار ساعت تمرین می کردیم که این دوره اصلا قابل پیش بینی نبود به طوری که ما حدس می زدیم در فینال با تیم کره رو به رو شویم که این اتفاق نیفتاد و کره حذف شد و بنگلادش و هند صعود کردند.

 

وی درباره حرکت ارزشی داور کره ای در بازی فینال مقابل تیم هند گفت: در بازی فینال خانم سلیمه عبدالله بخش برای امتیاز گرفتن رفتند که در درگیری با بازیکنان هند مقعنه از سرشان بیرون آمد و داور کره ای کت خود را روی سر وی انداخت و به سمت دیگری رفت که جالبه بدانید این اتفاق سال گذشته هم برای سلیمه عبد الله افتاد و بازیکنان هندی دور هم جمع شدند تا ایشان مقنعه را سرش کند که امسال داور کره ای آن حرکت ارزشی را انجام داد که من یاد حرف بازیکنان کره ای انداخت که به ما می گفتند فرهنگ کره با ایران شباهت زیادی به هم دارد.

 هنگامه فراهانی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان تیم ملی به کمک هم تیمی شان نرفتند، گفت : زمانی که چنین اتفاقی پیش می آید ما حق نداریم از یکسری خطوط زمین خارج شویم و به سمت دیگری برویم زیرا موجب می شود یک امتیاز به تیم حریف داده شود که به همین دلیل سرمربی ما به همراه تیم هند به کمک خانم عبد الله رفتند.

 عضو تیم ملی کبدی بانوان عنوان کرد: بانوی مسلمان ایران اسلامی همیشه باید بر روی سکوی قهرمانی بایستد تا به دیگران نشان بدهد که حجاب محدودیت نیست و ورزشکاران با حجاب هم می توانند بر روی سکوی قهرمانی بایستند

 وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند ما چنین شرایطی را نداشتیم گفت: شهدا راه پیشرفت را برایمان باز کردند و با ایثار و از خودگذشتگی موجب عزت و سرافرازی ایران اسلامی شدند و ما می خواهیم به وسیله ورزش با مدال آوری مان در مسیر شهدا حرکت کنیم

 این بانوی قهرمان ایران اسلامی درباره رمز موفقیتش گفت: از هفت سالگی ورزش را با رشته تکواندو آغاز کردم و از دوازده سالگی وارد رشته کبدی شدم که از سال ۱۳۹۱ با عضویت در تیم ملی به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنم که بنظرم هر وقت انسان بتواند خودش را بشناسد و بفهمد هدفش در زندگی چیست مطمئنا برای رسیدن به هدفش از خیلی چیزها می گذرد و به سمت هدفش حرکت می کند

هنگامه فراهانی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک که گفتند"واقعاً همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدان ها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر می شوند، تشکر کنند"، اظهار کرد : فکر می کنم بهترین جمله ای که می شود از بانوان ایران اسلامی بابت زحمات و تلاششان تقدیر کرد، این جمله بود و امیدوارم که ان شاء الله بتوانیم با مدال آوریمان از حمایت های رهبر معظم انقلاب تشکر کنیم و همچنین امیدوارم بتوانم با کسب مدالی که در شان ایشان باشد، این مدال با ارزش را به مقام معظم رهبری تقدیم کنم.

***اولين شهري كه در چين اسلام آورد

 «شیان» پایتخت باستانی چین و نقطه آغاز جاده ابریشم، قرن‌ها است که محل زندگی جمعیت بزرگی از مسلمانان چینی است.

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اینترنتی «Aquila Style» نوشت: شیان اولین شهر چین است که در زمان امپراتور گائوزونگ از سلسله تانگ چین به سال 651 بعد از میلاد، اسلام را به عنوان یک دین رسمی به رسمیت شناخت.

  شیان جمعیت بزرگی از مسلمانان دارد که بیشتر آنان از تبار هویی هستند. مسلمانان هویی شهر شیان حدود 50 هزار نفر جمعیت دارند.

«محله مسلمان» کانون زندگی مسلمانان شهر شیان در استان «شاآنشی» چین است.

در این محله بیش از 20 هزار مسلمان زندگی می‌کنند. این محله 10 مسجد دارد که مسجد جامع مشهور و محبوب شیان یکی از آن‌ها است.

خیابان مسلمان شهر شیان که به عنوان یک خیابان زیبا و خوش‌منظره برای گردشگران خارجی تلقی می‌شود، در میان اهالی این شهر به خیابان رستوران‌ها و خوراکی‌ها شناخته می‌شود و رستوران‌ها و غرفه‌های فروش زیادی در آن وجود دارد که تقریباً همه غذاهای محبوب چینی در آن‌ها سرو می‌شود.

***خطری که طلاق برای زنان دارد

طلاق یکی از پر تنش ترین رویدادهای زندگی است که معمولا عواقب سلامتی، اقتصادی، عاطفی و فیزیکی بدنبال دارد. مطالعات بر روی بیش از 16 هزار فرد متاهل و مطلقه، بین سنین 45 تا 80 سال نشان می دهد که احتمال حمله قلبی و انفارکتوس میوکارد حاد در افراد مطلقه بیشتر است.

در ادامه تحقیقات آمده که احتمال بروز مشکلات قلبی پس از طلاق در زنان شایع تر است و بیش از یک طلاق در زندگی، احتمال ابتلا به حمله قلبی در زنان را دو برابر افزایش می دهد. این موضوع در مورد مردان نیز شایع است اما آمار دقیقی در این رابطه در دست نیست.

***بیانیه شدیداللحن کریمی علیه تتلو

یعقوب کریمی در صفحه اینستاگرامش به شدت علیه امیر تتلو خواننده ی زیر زمینی موضع گرفت.

کریمی که مطلبش را در حمایت از علی منصوریان نوشته بود عنوان کرده: انقدر فوتباله ما بدبخت نشده که یه عمله بخواد بیاد راجع به بزرگترش اونم کسی که الگوی همه جووناست حرف بزنه، آرزوهای شما خاطره های علی منصوریان است، پس اندازه ی خودت صحبت کن. انقدر هم نگو پیام را نصیحت می کنم، پیام انقدر هم بدبخت نشده که یه عمله نصیحش بکنه، کسی که تا حالا لگد به ... گربه نزده خودش را با نیمار مقایسه می کنه، سلامت روانی نداره، چیزایی که میزنه اعتماد به نفسش را خیلی بالا برده ، خدا همه بیماران را شفا بده. (شتلو)

 

***عکس جنجالی دستیار کی روش از وزیر ورزش و كفاشیان

مهرداد خانبان، آنالیزور تیم ملی با انتشار عکسی به مقایسه شرایط کارلوس کی روش و شخصیت کیانوش در مجموعه تلویزیونی برره پرداخت.

خانبان در این عکس محمود گودرزی وزیر ورزش و علی کفاشیان را با شخصیت هایی از این مجموعه تشبیه کرده است.

***واکنش پیام صادقیان به اتهام سیگار كشیدنش

امیر تتلو اگر می‌دانست طرفداران فوتبال بابت اتهام به پیام صادقیان به صفحه شخصی‌اش هجوم می‌برند، قطعاً این کار را نمی‌کرد.

طرفداران فوتبال به تتلو که صادقیان را متهم به سیگار کشیدن کرد و در اقدامی عجیب مدعی شد علی منصوریان می‌خواهد با انتقاد از او معروف شود، حمله کرده و از او خواستند درباره صادقیان درست حرف بزند.

منصوریان هم فعلاً در موضع سکوت است، درست مثل پیام صادقیان... سرمربی نفت تهران حق دارد جوابی به نوشته‌های تتلو ندهد چون نه رفاقتی با او دارد و نه هم‌قدش است اما پیام صادقیان چطور؟! پیام چرا جواب تهمت تتلو را نمی‌دهد؟!

وقتی با صادقیان تماس گرفتیم، گفت: «خواهش می‌کنم اجازه بدهید به فکر فوتبالم باشم. الان ترجیح می‌دهم تمرکزم روی تمرینات پرسپولیس باشد. دوست دارم دینی که به هواداران پرسپولیس دارم را ادا کنم و نمی‌خواهم فکرم جای دیگری درگیر شود.»

وی تاكید كرد: «من چند هفته‌ای است دیگر با این شخص ارتباطی ندارم و نه به خانه‌اش می‌روم و نه با او حرف می‌زنم. چسبیده‌ام به فوتبال و تمرین... اجازه بدهید فعلاً سکوت کنم. موضع من در قبال این حرف‌های ایشان فقط سکوت است.»

 

***واریز یارانه 9 میلیونی فقط در جیب یک خانواده

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول از دستگیری 7 تبعه غیرمجاز دریافت کننده یارانه خبر داد و گفت: اتباع غیرمجاز نزدیک به 9 میلیون تومان یارانه دریافت کردند.

سرهنگ علی‌اکبر اژدری ، بیان داشت: روزهای گذشته در پی وصول اخبار مختلف در خصوص فعالیت چندین تبعه یکی از کشورهای همسایه که با استفاده از اسناد جعلی به صورت غیرمجاز در این شهرستان زندگی میکنند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی گسترده متوجه شدند که این افراد با استفاده از اسناد هویت جعلی و غصبی و به نامهای غیرواقعی یا نام افراد دیگر اقدام به دریافت شناسنامه برای اعضای خانواده خود کرده‎‎اند.

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول تأکید کرد: در روند انجام تحقیقات، مأموران به این نکته نیز دست یافتند که این افراد در مجموع با استفاده از این مدارک و اسناد ماهیانه نزدیک به 9 میلیون تومان یارانه دریافت میکنند.

اژدری بیان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی اخبار مورد نظر، با هماهنگی مراجع قضایی، این افراد طی چند عملیات هدفمند و پلیسی، در محل سکونتشان دستگیر شدند.

به گفته وی، در این میان هفت نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول تصریح کرد: مأموران پس از بازرسی از محل سکونت متهمان موفق به کشف انواع اسناد هویتی متعلق به افراد غیر یا اسناد هویتی جعلی شدند.

اژدری متذکر شد: متهمان در اعترافات خود در خصوص نحوه به دست آوردن این اسناد بیان کردند که یا اسناد را از خانواده متوفیانی که اسناد هویتی فرد فوت شده را باطل نمیکردند، تهیه کرده یا با استفاده از شگردهای مختلف اسناد را جعل میکردند.

***دزدی از خانه بازیگر مشهور تلویزیون

سارقانی که شبانه وارد خانه بازیگر زن فقید تلویزیون و سینما در روستایی حومه شهرستان نوشهر شده و عکس‌های هنری و لوح‌های تقدیر وی و شوهرش را دزدیده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

جمعه گذشته زنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان نوشهر تماس گرفت و از سرقت اموال خانه مادرش در خانه ای روستایی در حومه این شهر خبر داد.

ماموران با اعزام به خانه مورد نظر متوجه شدند این خانه روستایی متعلق به مهین شهابی، بازیگر فقید تلویزیون و سینما بوده که مورد دستبرد قرار گرفته است. آنها مشاهده کردند شیشه و حفاظ های آشپزخانه تخریب و سارقان از آنجا وارد ساختمان شده اند.

بررسی های پلیس نشان داد وسایل خانه به هم ریخته و برخی اموال همراه بخشی از لوح های تقدیر شکسته شده است.

با تشکیل پرونده، تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان شب رو آغاز شد.

آرزو شهابی، دختر این هنرمند به جام جم گفت: هر چند روز یک بار برای بررسی وضع خانه روستایی که یادگار مادرم بود، به آنجا می رفتم. روز حادثه برای سرکشی دوباره به خانه روستایی رفته بودم که مشاهده کردم حفاظ آشپزخانه و پنجره ها شکسته و زمانی که وارد ساختمان شدم، همه چیز به هم ریخته بود. سارقان اموال و اثاثیه را در اتاق نشیمن گذاشته بودند تا همراه خود ببرند که موفق نشده بودند.

وی افزود: سارقان عکس های هنری مادرم و نیز لوح های تقدیر وی و پدرم را سرقت و وسایل یادگاری به جا مانده از مادر و پدرم را تخریب کرده بودند. اموالی که به سرقت بردند شاید ارزش مالی آنچنانی نداشت اما برایم بسیار ارزشمند بود، زیرا آثار هنری مادرم بود که سال ها برای آن زحمت کشیده و به پاس آن مورد تقدیر قرار گرفته بود.

شهابی یادآور شد: از مسئولان انتظامی و قضایی می خواهم اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان انجام دهند تا هر چه سریع تر اموال هنری به سرقت رفته، کشف شود.

 

***جشن ازدواج افسانه‌ای نوه امیر کویت

جشن عروسی نوه امیر کویت به سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی این کشور تبدیل شد.

شیخ فهد بن ناصر بن صباح الاحمد نوه امیر کویت که با دختر یک تاجر معروف کویتی ازدواج کرد به دلیل هزینه های گزاف جشن عروسی خود سوژه شبکه های اجتماعی شد.

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از این مراسم ازدواج آن را افسانه ای توصیف کردند.

یکی از تصاویر، مربوط به توزیع انگشتر الماس به عنوان هدیه در میان میهمانان جشن است.

 

***رقص دختران اصفهان در وسط خیابان رنگ خون گرفت!

هنوز خاطرات خوش نوروز سال ١٣٨٩ در ذهن خانواده "حسن" محو نشده بود وخانواده او هنوز شادی روزهای ابتدای فروردین و خوشی آن ایام را در سر داشتند.

ساعت یک بامداد یکی از همین روزها "حسن" به همراه خانواده‌اش به پارک صفه (اصفهان) آمده بودند، تا شبی بهاری را در کنار هم تفریح کنند.

خانواده در خیابان جنب پارکی، خودروی خود را پارک کرده و با صدای بلند موسیقی در حال رقص و پایکوبی بودند که ناگهان صدای ترمز خودرو پژو ٤٠٥ به گوش می رسد.

چهار جوان که حالت طبیعی نداشته و به نظر می رسید مشروبات الکلی مصرف کرده باشند از خودرو پیاده شده و می خواستند تا در جمع خانواده "حسن" با دختران خانواده به رقص بپردازند که مورد اعتراضِ پدر و اعضای خانواده قرار گرفته و میان چهار جوان و مردان حاضر خانواده درگیری لفظی درگرفته است که ناگهان صدای فریادی بلند شد و جوان ها سریع داخل خودرو شده و متواری شدند.

یکی از حاضرین شماره خودرو را یادداشت می كند و ناگهان متوجه شدند پدر خانواده روی زمین افتاده است.

قرمزی خون گلوی "حسن" آسفالت خیابان را پوشانده و صدای فریاد و شیون خانواده او فراتر از نوای موسیقی به آسمان می رسد.

خانواده به سرعت او را به بیمارستان الزهراء انتقال می دهند، اما وی قبل از هر اقدامی، به دلیل شدت جراحت وارده، فوت می كند.

خانواده ای که تا چند لحظه قبل از واقعه، از شادی در پوست خود نمی گنجیدند، حالا چون کبوترانی که طعمه شکارچی شده باشند، هر یک در گوشه ای از بیمارستان الزهراء از اعماقِ جان شیون و زاری می كردند.

جغد شوم بی همسری و پرنده سیاه بی پدری بر فراز سرِ اعضای خانواده حسن در گردش بود، دیگر هیچ راه گریزی از این واقعیت نبود، شاید تنها دارویی که می توانست این داغ عظیم را كمی التیام بخشد، دستگیری قاتلین و مجازات آنها بوده است.

اکیپ بررسی صحنه جرم و تیم کارآگاهان پلیس آگاهی سریعاً در صحنه حاضر شدند و پس از ثبت واقعه و بررسی های ابتدایی، کار در راستای شناسایی ضاربین و قاتلین، با جدیت، شروع شد.

بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ها مشخصات مالک خودرو شناسایی شد و پس از مراجعه به نشانی مشخص شد خودرو به فرد دیگری به نام رضا ٢٤ ساله فروخته شده است.

در ادامه "رضا" هنوز در خانه خود در حال استراحت بود که کارآگاهان پلیس آگاهی خانه او را محاصره و او را به همراه خودرو دستگیر كردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

متهم که راه گریزی جز همکاری با پلیس نداشت و تصور می کرد درگیری تنها منجر به زخمی شدن طرف مقابل شده و مجروح هنوز در بیمارستان بستری است، اقرار کرد که در ساعت ٢٤ شب حادثه به همراه سه نفر از دوستانش به نام های "مجید" ٢٢ ساله و "داود" ٢٣ ساله و "محمد تقی" ٢٥ ساله در مغازه "مجید" شرب خمر کردند و سپس برای گردش به کوه صفه رفته اند.

وی در ادامه اعترافات خود گفت: در وسط خیابان خانواده ای که در حال خوشگذرانی بودند را مشاهده کرده و آنها نیز کنار آنان ایستاده اند که مردی از خانواده جلو آمده و از آنها خواسته محل را ترک كنند، "مجید" به آن مرد گفته مگر اشکالی دارد، آن مرد نیز به ما گفت بزم خانوادگی است و دوباره "مجید" به او گفت اگر خانوادگی است چرا وسط خیابان و ما هم می خواهیم جزو خانواده شما بشویم که آن مرد با "مجید" درگیر شده و آنها هم پیاده شده اند و درگیری آغاز شد.

در حین درگیری "مجید" چند ضربه به یکی از مردان حاضر زده و با این حادثه چهار نفر به سرعت سوار خودرو شده و فرار کرده اند .

با اعترافات متهم و نام بردن سه نفر متهم دیگر، به سرعت محل مخفیگاه آنها شناسایی و تا قبل از ساعت ١٢٠٠ روز حادثه هر چهار نفر متهم دستگیر و با دستگیری متهمین بازپرس پرونده در پلیس آگاهی حاضر و با اقرار و اعتراف متهمین قرار قانونی صادر و متهمان به زندان منتقل شدند.

 

***اقدام بی شرمانه دخترعاشق پیشه با تازه داماد!

سرهنگ يزدان نيکنام رييس پليس فتا استان البرز در تشريح اين خبر گفت: چندي پيش مردي با در دست داشتن شکواييه‌اي از دادسراي ناحيه يک کرج به اين پليس مراجعه و از انتشار تصاوير جشن عروسيش در شبکه هاي اجتماعي خبر داد.

نيکنام تصريح کرد: با توجه به حساسيت موضوع تيم ويژه‌اي از کارشناسان اين پليس اقدامات ويژه اي را به منظور شناسايي عامل انتشار عکس‌ها آغاز کرده و بلافاصله با بررسي هاي کارشناسانه و به کارگيري آخرين شيوه هاي کشف نوين جرم در فضاي سايبري موفق شدند تا رد متهم را در يکي از مناطق کرج شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و به اين پليس منتقل کنند.

رئيس پليس فتا استان البرز افزود: ماجراي انتشار تصاوير خصوصي با رودرو شدن شاکي و متهم پاياني تلخ داشت، چرا که مسبب اين عمل کسي نبود جزء يکي از اقوام نزديک تازه داماد.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: در بازجويي فني از متهم مشخص شد که انگيزه وي از انتشار تصاوير خصوصي ناکامي در ازدواج با شاکي بوده است.

متهم در ادامه اعترافات خود بيان داشت که از دوران نوجواني به شاکي علاقمند بودم به طوري که به کسي جز او نمي توانستم فکر کنم و در خيالم تصور مي‌کردم که او هم به من علاقمند است و ما مي توانيم با هم ازدواج کنيم ، ولي چندي پيش متوجه شدم که وي قصد ازدواج با شخص ديگري را دارد، از آنجا که ديگر راهي براي ممانعت از اين ازدواج نمي ديدم چاره را در انتشار تصاوير جشن عروسي آنها ديدم چراکه فقط اين کار مي توانست مرا از کابوس ازدواج مرد روياهايم خلاص کند.

سرهنگ نيکنام در پايان به شهروندان توصيه کرد: هرگز فايل‌هايي مانند عکس، فيلم و کليپ‌هاي خانوادگي را در رايانه تبلت ، لب تاب و گوشي تلفن همراه خود نگهداري نکرده و سعي کنند با تهيه يک حافظه جانبي کليه فايل هاي شخصيشان را در آن ذخيره و در يک جاي امن نگهداري کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 0
    درمورد اخبار انتهایی قتل پدر خانواده باید گفت عاقبت نافهمی وعناد بااخلاق دینی بهتر ازاین قضایا را دربرندارد شاید درس عبرتی برای اشخاصی مثل این خانواده باشد
  • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    الحمدللّه که پدره مرده کاشکی مجیدهم
  • من IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    باخودمون فکرکنیم که شب اول قبراین پدرچطوره...آهای مردان میهن غیرت کجارفته میدنیدمعصومین ماچه فرمودن،فرمودندکه اگرمردی راضی باشدبه اینکه همسرش بابدحجابی ازخانه بیرون رود،هرقدمی که این خانم برمی دارددرخارج ازمنزل یه خانه درجهنم برا شوهرش می سازه.
  • بیگانه IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    3 0
    آدم اگه فقط وفقط یه گل داشته باشه ازش باتمام وجودمحافظت میکنه...!!!!خانم های بی حجاب شایدتنهاگل نباشیدها ازمن جوون گفتن بود....!!!!درضمن ماشین شخصی بودن تاماشین عمومی بودن فکرکنم فرق کنه فکرکنم ها..¿¿¿