قدس آنلاین- تبریز: مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز از نجات دو خانم آسیب دیده از ته دره «کهلیک بولاغی» کوه عون‌به‌علی خبر داد.

نجات 2 خانم از ته دره «کهلیک داغی»

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سید علی سیدی  اظهار داشت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی جمعیت هلال احمر بعد از ظهر روز جمعه 28 فروردین دو مصدوم را از ارتفاعات عون بن علی به بیمارستان انتقال دادند.

وی افزود: بعد از ظهر روز جمعه حوالی ساعت 13:50 در پی اعلام اورژانس مبنی بر مصدومیت دو نفر خانم در دره «کهلیک بولاغی» بلافاصله نجاتگران تیم تخصصی کوهستان عون بن علی به محل اعزام شدند.

مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز در تشریح عملیات اظهار داشت: یک گروه 45 نفره از خانم‌ها امروز برای کوهپیمایی و تفریح به کوهستان عون‌بن‌علی رفته و در نزدیکی پناهگاه سنگی دو تن از خانم‌ها دچار حادثه شده و به علت گرفتگی عضلات پا دیگر قادر به ادامه مسیر نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز به کمک امدادگران تازه برای انتقال 2 تن مصدوم از ته دره کهلیگ بولاغی یک تیم 3 نفره دعوت به کار شده در مجموع 6 تن از نجاتگران ورزیده کوهستان با ثابت کردن مصدومان روی بسکت بعد از انجام اکسیژن‌تراپی و کنترل علائم حیاتی اقدام به انتقال مصدومان کردند.

سیدی خاطرنشان کرد: نجاتگران بعد از 35 دقیقه طی مسافت پیاده در ارتفاعات کوهستان مصدومان را به محل استقرار آمبولانس اورژانس رسانده و تحویل نیروهای اورژانس دادند که در ادامه نیروهای اورژانس نسبت به انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • akbar IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 4
    با سلام میشه بگین این کوه عون بن علی کجاست .وداخل زبان اذری چه میکنه////
  • امیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    کوه (داغ)عینالی در شهر زیبایی ها(تبریز)واقع شده است.که دو امامزاده نیز دارد که از نوادگان امام علی (ع)است.