قدس آنلاین- تبریز: مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز از نجات دو خانم آسیب دیده از ته دره «کهلیک بولاغی» کوه عون‌به‌علی خبر داد.

نجات 2 خانم از ته دره «کهلیک داغی»

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سید علی سیدی  اظهار داشت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی جمعیت هلال احمر بعد از ظهر روز جمعه 28 فروردین دو مصدوم را از ارتفاعات عون بن علی به بیمارستان انتقال دادند.

وی افزود: بعد از ظهر روز جمعه حوالی ساعت 13:50 در پی اعلام اورژانس مبنی بر مصدومیت دو نفر خانم در دره «کهلیک بولاغی» بلافاصله نجاتگران تیم تخصصی کوهستان عون بن علی به محل اعزام شدند.

مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز در تشریح عملیات اظهار داشت: یک گروه 45 نفره از خانم‌ها امروز برای کوهپیمایی و تفریح به کوهستان عون‌بن‌علی رفته و در نزدیکی پناهگاه سنگی دو تن از خانم‌ها دچار حادثه شده و به علت گرفتگی عضلات پا دیگر قادر به ادامه مسیر نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز به کمک امدادگران تازه برای انتقال 2 تن مصدوم از ته دره کهلیگ بولاغی یک تیم 3 نفره دعوت به کار شده در مجموع 6 تن از نجاتگران ورزیده کوهستان با ثابت کردن مصدومان روی بسکت بعد از انجام اکسیژن‌تراپی و کنترل علائم حیاتی اقدام به انتقال مصدومان کردند.

سیدی خاطرنشان کرد: نجاتگران بعد از 35 دقیقه طی مسافت پیاده در ارتفاعات کوهستان مصدومان را به محل استقرار آمبولانس اورژانس رسانده و تحویل نیروهای اورژانس دادند که در ادامه نیروهای اورژانس نسبت به انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • akbar IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 4
    با سلام میشه بگین این کوه عون بن علی کجاست .وداخل زبان اذری چه میکنه////
  • امیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    کوه (داغ)عینالی در شهر زیبایی ها(تبریز)واقع شده است.که دو امامزاده نیز دارد که از نوادگان امام علی (ع)است.