گروه اقتصادي-   حسن شکری- رشت - رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز، تمام توان خود را برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور به کار گرفته   است.

 عزم دولت برای ایجاد رونق اقتصادی

محمد نهاوندیان در جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان اظهار داشت: دولت وظیفه خود می‌داند تا موانع تولید و صادرات را برطرف کند و تصویب تمامی مصوبات دولت هم در همین راستاست و لایحه خروج از رکود- که تقدیم مجلس شده و اکنون در شورای نگهبان است- نیز با هدف نیل به رونق اقتصادی ارایه شده است.

وی افزود: امیدواریم با ابلاغ این لایحه که در آن راه‌های مختلف مبارزه با رکود و تورم در کشور لحاظ شده، کاهش بیشتر تورم و برگشت ثبات به بازار کشور را داشته باشیم و اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاری و صادرات قابل پیش‌بینی‌تر شود که این موضوع، می‌تواند به عنوان یک عامل اصلی کاهش تورم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به کار آید.

 

 کاهش نرخ سود بانکی

وی افزود: البته امیدواریم در سال جاری کاهش نرخ سود بانکی را نیز داشته باشیم تا سرمایه‌ها بیشتر به سمت تولید و کارآفرینی هدایت شوند. وی گفت : همه شرایط فراهم است تا سال 94 سال جهش اقتصادی کشور باشد؛ عمده‌ترین دلیل این امر نیز سرمایه انسانی ارزشمندی است که داریم ، هیچ چیز به اندازه این نگاه مثبت و انگیزه خوشبینانه و احساس باز بودن زمینه برای ابتکار و خلاقیت، نمی‌تواند کشور به جلو ببرد. وی تأکید کرد که باید این روحیه را حفظ کنیم تا مردم نتایج خوب آن را لمس کنند.

 

  کار و ابتکار عامل پیشرفت

وی تصریح کرد : فعالان اقتصادی توجه داشته باشند،رفع تحریمها قرار نیست ما را پیش ببرد، بلکه فقط مانع را بر می‌دارد و باید توجه داشته باشیم که عامل پیش برنده، کار و ابتکار ماست.

وی گفت: فرصتهای زیادی پیش می‌آید و استفاده از فرصتها ارزشمند است؛ با رفع تحریمها غل و زنجیرها برداشته می‌شود، اما اگر حرکتی نکنیم، در جای خودمان می‌مانیم.

وی بیان داشت: برای خروج از رکود، نیاز به تحریک تقاضا در داخل و خارج داریم و هم اکنون در بسیاری از بخشها نظیر فولاد و مصالح ساختمانی محصول انباری داریم.

 

  داشتن یک فرصت کم نظیر

وی گفت: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می‌شود، دولتهای قبلی در گذشته سعی می‌کردند با تزریق پول این تحریک را ایجاد کنند، اما این مسأله نه تنها تقاضا را بالا نمی‌برد، بلکه سبب تورم و کاهش ارزش پول نیز می‌شد؛ پس با شرایطی که در مقطع کنونی، در حسن روابط با کشورها فراهم آمده، ما یک فرصت کم نظیر در اختیار داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم .

وی با مثبت ارزیابی کردن امکانات گیلان برای جهش صادراتی و رونق اقتصادی افزود: بر خلاف گذشته که بخش خصوصی در مواردی مورد غضب و بی اعتمادی قرار داشت، دولت عزم جدی دارد که واقعاً کارها را به این بخش واگذار کند، انتظار داریم که شما فعالان اقتصادی به ما بگویید موانع رونق اقتصادی کجاست تا نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی گفت: اکنون بزرگترین مشکل خانواده ها، بیکاری جوانهاست که موجب یأس و افسردگی در خانواده‌ها شده است بر این اساس؛ اتاقهای بازرگانی می‌توانند با ایجاد اشتغال نسبت به حل این مشکل کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.