۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 277267

یکی از عجایب سرزمین ما، تعریف خاص بسیاری از مفاهیم در آن نسبت به دیگر نقاط جهان است. مثلاً وقتی می‌گویید بانک و خدمات بانکداری، این عبارت در جهان معمول یک معنایی دارد و در این کشور یک معنای دیگر! ...

چگونه مردم سرکیسه می‌شوند؟!

 از این نمونه‌ها بسیارند. یکی از آنها ارایه خدمات اینترنت با عناوین مختلف است. نمی‌گویم می‌روی، اروپا و نه حتی کشوری عربی، که می‌روی همین افغانستان و می‌بینی وقتی سخن از ارایه خدمات اینترنت مثلاً به صورت «تری جی» می‌شود، شما با پرداخت مبلغی محدود، یک اینترنت واقعی و پرسرعت همراه در اختیار دارید. حالا تشریف می‌آورید ایران، چند شرکت با همین عنوان خدماتی می‌دهند. تقریباً معادل همان پول را هم از شما می‌گیرند، اما خدا بدهد اینترنت!

یکی دیگر از عجایب اما نوع فروش همین اینترنت است. این شرکتهای محترم در آغاز یک دوره زمانی معین، مثلاً یکماهه، برای مقدار محدودی از اینترنت مثلاً ده هزار تومان از شما می‌گیرند. فقط یکماه هم به شما فرصت می‌دهند این حجم را استفاده کنید و اگر نه رأس یکماه آن را به اصطلاح می‌سوزانند و شما باید مبلغ جدیدی بریزید و باز اینترنت بخرید. اما اغلب مشکل اینجاست که در طول زمان معین شده، به سبب سرعت بسیار پایین اینترنت شما اصولاً قادر به استفاده از این حجم نیستید. فقط هر ماه پولش را می‌پردازید و سر ماه در حالی که حجم قابل توجهی از اینترنت شما باقی مانده، اعتبارتان می‌سوزد و باید دوباره بخرید. اما گناه شما چیست؟ وقتی امکان استفاده نبوده، شما چطور باید استفاده می‌کرده‌اید؟ در چنین وضعی و در حالی که باید شرکت مربوطه که در ارایه خدمات کوتاهی کرده، تنبیه شود، چرا شما را تنبیه می‌کنند؟ چرا شرکت عملاً پول خدماتی را از شما می‌گیرد که به شما ارایه نداده است؟ آیا این نوعی سرقت نیست؟

بگذارید مثالی بزنم. شرکت آب می‌آید به شما می‌گوید؛ در یکماه چقدر آب برای مصرف احتیاج دارید؟ شما هم می‌گویید: هزار لیتر. آنها هم از شما پول هزار لیتر مثلاً هزار تومان را همان اول ماه از شما می‌گیرند و با شما شرط می‌کنند اگر ظرف یکماه این هزار لیتر را مصرف نکردید، سر ماه پولی که پرداخته‌اید به تعبیر مردم سوخته و حتی اگر فقط در این مدت فقط یک لیتر مصرف کرده باشد 999 لیتر دیگر را نمی‌توانید مصرف کنید، چون سر موعد و درظرف همان یک ماه مصرف نکرده‌اید و باید هزار تومان جدید بدهید و برای یک ماه دیگر، هزار لیتر دیگر بخرید. اما در این معامله، دزدی زمانی اتفاق می‌افتد که هزار لیتر آب به شرط  مصرف یکماهه به شما بفروشند، اما طی یکماه هر بار که شما شیر آب را باز می‌کنید از آب خبری نباشد و در نهایت به علت قطعی مکرر آب طی یکماه شما فقط بتوانید 50 لیتر آب را مثلاً مصرف کنید ولی بعد شرکت سر ماه چون هزار لیتر آب را مصرف نکرده‌اید، شما را تنبیه کرده و بگوید پول شما سوخته و باید دوباره هزار لیتر آب بخرید! به همین سادگی مدتهاست که دارد از مردم کلاهبرداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوداگری IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    17 0
    این همه برسر مردم را کلاه گذاشته اند که این یکی اصلا معلوم نیست بگردیدببینید سر شیر آب به کجا وصل است!!!!!
  • haji IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 0
    دقیقا همینطوره در یکی از شهرهای اصفهان دو ماه از تابستان بودم اینترنت سه ماهه خریدم یک ماه طول کشید تا وصل شود فقط ده روز وصل بود بعد هم گفتند کابل برگردان است وتا دوماه طول می کشد نه پول را برگرداندند نه پاسخگو بودندحدود 60 هزار تومان برای ده روز
  • همراه IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    10 0
    آفرین استدلال کاملا منطقی است من که پولهایی که طی چندین ماه به همراه اول داده ام را حلال نمی کنم. همه این کار دزدی بیشرمانه ای بیش نیست. جالب است که تریجی و +H هم قطره ای است و فقط اسمش پرسرعت است قطع نیست اما چکه چکه می آید!!؟
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    خداخیرت بده حرف حقی زدی ولی کیه که این جور دزدی ها و دزدها را به سزای عملش برسونه فقط شعار فقط حرف پس کی عمل ....
  • فاتح IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 0
    درود به شرف نویسنده باز هم بنویسید در این باره
  • wer IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    اقا اینجا ایران اسلامیه کشور دزدان نماز خوان با جای مهر روی پیشانی . همه جبهه رفته سردار سالار و منتظر امام زمان