مانه و سملقان - خبرنگار قدس: رئیس بیمارستان پورسینای مانه و سملقان گفت: با توجه به موقعیت شهرستان در ایام تعطیلات نوروز 94 بیش از سه هزار مراجعه کننده داشته است، اما این بیمارستان از نبود پزشک متخصص و نیروی انسانی کافی رنج می‌برد.

کمبود نیروی انسانی متخصص مشکل اصلی بیمارستان پورسینای مانه و سملقان

دکتر محمد اکبری با بیان اینکه هم اکنون این بیمارستان با چهار تخصص جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان و داخلی شروع به کار نموده که عمده‌ترین مشکل نبود پزشک متخصص بیهوشی، نبود دستگاه سونوگرافی بخصوص بخش تروما می‌باشد، افزود: بیشتر مراجعان این بیمارستان کسانی هستند که در سانحه رانندگی و یا واژگونی خودروها هستند به بیمارستان پورسینای آشخانه مراجعه می‌کنند، در حالی که یک مصدوم نیاز به عمل جراحی دارد و هر لحظه برای یک بیمار بسیار حیاتی است، اما متأسفانه نبود امکانات مورد نیاز و نیروی متخصص چالش بسیار بزرگی است که یک بیمار باید 45 کیلومتر راه پرپیچ و خم تا بیمارستانهای بجنورد با مرگ دست و پنجه نرم کند.

وی اضافه کرد: با همکاری پزشکان متخصص از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد تاکنون در این بیمارستان 30 عمل جراحی انجام و حدود 50 نفر بستری شدند که متأسفانه سه نفر از هموطنان در این بیمارستان فوت شده‌اند.

دکتر اکبری افزود: با توجه به جمعیت 110 هزار نفری شهرستان که اغلب در مناطق روستایی ساکن هستند و شمار مراجعه کننده‌ها زیاد است و از طرفی دوری مسافت تا مرکز استان و عدم دسترسی مصدومان جاده‌ای و بیماران اورژانسی به مراکز درمانی کمبود نیروی انسانی متخصص در بخشهای مختلف برای نجات جان بیماران و کمک به موقع احساس می‌شود.

وی در بخش دیگری گفت: برای کمک به بیماران دیالیزی که هر روز برای دیالیز به بجنورد تردد دارند تا یک ماه آینده با نصب دستگاه و تخت بیماران دیالیزی در این بیمارستان این بیماران هم از خدمات دیالیزی برخوردار خواهند شد.

رئیس بیمارستان مانه و سملقان اضافه کرد: حل مشکلات درمانی مردم اولویت اول دولت و مسؤولان بهداشت و درمان است تا درد و رنج مردم کمتر شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.