۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
کد خبر: 277282

«لحن تند روحانی رئیس جمهور ایران به خاطر فرمول مشکوک آمریکایی‌هاست».


الجزیره: اقدام اوباما روحانی را مشکوک کرد

کیهان در ادامه نوشت:وبسایت الجزیره با اشاره به توافق رئیس دولت و کنگره آمریکا  و اظهارات رئیس جمهور کشورمان در سفر به گیلان نوشت: لحن تند سخنان رئیس جمهوری ایران در خصوص «اصل توافق در برابر برداشتن کامل تحریمها» احتمالاً ناشی از فرمول مشکوکی است که آمریکایی‌ها در خصوص اعطای حق به کنگره برای نظارت بر هر گونه توافق نهایی با ایران تدوین کرده‌اند. روحانی تأکید کرد کشورش توافق جامع هسته‌ای را فقط در صورتی خواهد پذیرفت که همه تحریمها برداشته شود.
الجزیره می‌افزاید: این اظهار نظر روحانی اندکی پس از تصویب پیش‌نویس قانونی در کمیته روابط خارجی سنا صورت گرفت که برداشتن تحریم‌های ایران را منوط به موافقت کنگره کرده است. بدون لغو کامل همه تحریم‌ها توافقی در کار نخواهد بود. این موضعی است که مقامات ایرانی همواره از زمان گفت‌وگو درباره پرونده هسته‌ای خود بر آن تأکید کرده‌اند.
یادآور می‌شود رئیس جمهور در کنفرانس خبری پنج‌شنبه برای اولین بار تصریح کرد: تا توافق مسیر و راه دشواری پیش رو داریم. همزمان روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: تصمیم فوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای امضای طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران در حالی که پیش از این گفته بود آن را وتو خواهد کرد، عقب‌نشینی تلخی است. کاخ‌سفید سعی می‌کند این عقب‌نشینی را این‌گونه توجیه کند که این طرح دو حزبی در مقایسه با پیش‌نویس اولیه آن کمتر قابل اعتراض است. اما سازش رئیس‌جمهور در مقابل اکثریتی که قدرت وتوی وی را خنثی می‌کردند نشان داد که حتی دموکرات‌ها نیز معتقد هستند که وی تند رفته است.
یادآور می‌شود دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی سنا با اتفاق آرا به طرح مذکور رأی دادند. کاخ‌سفید نیز گفت این مصوبه را امضا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدایی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    80 12
    دشمن را خوب بشناسیم .این همه سیاهبازیها به خاطر تاثیر گذاری روی تصمصم ایرانی هاست کلام رهبر انقلاب که من به این امریکاییها ومذاکرات خوشبین نیستم راباید با خردمندی حتی خوشبین ترین مسئولین ماهم تا حال درک کرده باشند.
  • فقط امیدم به خداست IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    18 2
    کلام رهبر انقلاب : من به این امریکاییها ومذاکرات خوشبین نیستم
  • سعید IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 9
    سلام عملکرد دولت محترم تدبیر و امید انچنان بصیرتی به جامعه بخشید که برای هیچ وقت مردم و مسئولان در ذهنشان نیز دوستی و ارتباط با امریکا را تصور نکنند چرا که از نظر مادی دستاورد ها و زحمات چندین ساله را ازایران گرفتند و هیچ امتیازی به ایران ندادنداما منجر به شناخت بیشتر امریکای جنایتکار وبیدار شدن عده ای شد که فکر می کردند راه عبور از مشکلات دیدن کد خدا است لذااگر کسی با شعار ارتباط با امریکا بخواهد برکرسی قدرت ومقام برسدحنایش رنگ باخته وحتما توسط مردم تو دهنی خواهد خورد.
  • رامین IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 2
    تمام مشکلات ایران زیر سر عربستان موزی و است بیشتر از هر کشوری مشغول تیشه زدن به ریشه ایرانی هاست.....حتی اسراییل را حمایت میکند و تحریک میکند بر علیه ایران... باید هوشیار بود
  • مردم IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    10 8
    ازاین روسیه ،چین وکره دست برداریدببینیدمردم دنیاوآمریکاچکونه به مااعتمادمیکنند دروغگوترین،فریبکارترین کافرترین دیکتاتورترین کشورهای جهان (روسیه،چین،کره...)است-که کشورمان راویران کردندوحالا حالا دست ازسرمان برنمیدارند(نیروگاه هسته ای بوشهروفازهای عسلویه ونفتهای که قسطی وبدون پول بهشان فروختیم،اس300 که بااین همه پول که بهشان دادیم-به کجارسیده ایم-جنسهای تقلبی که چینیهاوکره ایها مردممان رانابودکردند-بازهم ازاینهاطرفداری میکنیم-علتش هم فقط جاسوسهای روسی،چینی وکره ای هست که دربالاترین سطوح کشورونزدیکترین افرادبه رهبری درحال خیانت وچپاوول هستند
  • کارشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 2
    به نظر می رسد که رئیس جمهوری آمریکا آقای اوباما با اینکه از حزب دموکرات می باشد ولی وی شخصی کاملا محافظه کار می باشد. بنابراین در سالهای پایانی ریاست اوباما وی هیچ تمایلی برای به جای گذاشتن خاطره ای بد از خود نمی باشد لذا به هیچ وجه وی نه تنها دستور جنگ نخواهد داد بلکه ترجیح می دهد که در داخل کشور آمریکا نیز با هم حزبیها و یا حزب جمهوری خواه نیز درگیری پیدا نکند و یا حتی با دولت اسرائیل. همانطور که اشاره شد با خصوصیات اخلاقی که در شخص اوباما ذکر شد می توان به برقرار رابطه با دشمن دینرینه آمریکا یعنی کوبا و یا حتی ایران اشاره کرد که وی در صدد است طی سالهای آتی بتواند اثر مثبتی از خود بر جای بگذارد تا علاوه بر محبوبیت خویش اندکی نیز بتواند بر محبوبیت حزب دموکرات در جامعه آمریکا بیافزاید.
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 1
    از همان روز اول مشخص بود که اینها همه نمایش است .
  • محمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 2
    غربیها همیشه دروغ گفته اند تنها راه پیش روی ایران عزیز اتکا به خودمان میباشد وتحقق سریع اقتصاد مقاومتی
  • میثم IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    16 4
    آمریکا نمونه بارز یک شیطان است، مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود مرگ بر وهابی.
  • سعید IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    18 5
    اگر ایران قدرت مقابله نظا می با امریکا را دارد مذاکره را ترک کند . مذاکره اجباری نیست . اختیاری است اگر دلواپس هستید مذاکره نکنید .
  • ایران دوست IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    11 5
    اهای مذاکره کننده هاایران احتیاج به توافق ندارد مگر اینکه شما به بیگانه ها پالس مثبت بدهید ما همه چیز داریم الا همت کار بردی در دولت فعلی که بر مبنای اثباط روابط خارجی که کارساز خودشان است و حضورشان در قدرت پایدار
  • حسن IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    18 3
    جناب آقای دکترروحانی/رئیس جمهورمحترم باسلام همانطوریکه مستحضرید دریک عقب نشینی آشکار وتوجیه ناپذیر، اوباما ازمواضع قبلی خود دربرابر کنگره یک عقبگرد180درجه ای داشته است. بنظرشما اعتماد به مشارالیه ودولتش منطقی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایران IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    ما نیازی به توافق لوزان وامثال ان نداریم / ماباید خودمان بتوانیم که میتوانیم وبه تحریم ها ترتیب اثرندهیم / والسلام
  • منو IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    روحانی ممنون تحریمها برداشته شد
  • ناشناس IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 1
    همه نظرات را بگذارید و نظرات منفی را حذف نکنید خدا میداند چقدر نظرات منفی برا کسانی که مخالف این مذاکرات هستند گذاشته شده و شما مجبورید حذف نمایید به داد این مردم بدبخت بیچاره برسید،
  • فرشاد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    آقای رئیس جمهور به فرموده رهبر عزیزمان اینها بخصوص یانکیهای هفت تیر کش هیچ وقت قابل اعتماد نیستند بیا شجاعت به خرج بده و دستور فعال شدن فردو و نطنز برای غنی سازی 20%صادر کن ببین با پشتیبانی ملت ایران آنها عین یک بز گر تابع می شوند
  • احمد IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 2
    توافق نخواستیم مرگ بر امریکا 36 سال مرگ بر امریکا گفتیم 360 سال دیگر هم می گوییم مرگ برامریکا مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل
  • پرشین IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1 1
    لعنت برامریکا واسراعیل کودک کش