سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در یک سخنرانی در مراسم همایش هبستگی و وفاداری به ملت یمن، تجاوز عربستان سعودی به یمن را محکوم کرده و گفت شورای امنیت به جای جلوگیری از حملات، از جلاد حمایت کرده است. وی همچنین نسبت به خطری که وهابیت و داعش متوجه حرمین شرفین می کنند، هشدار داد.

وهابیون سعودی می‌خواهند آرامگاه نبی اکرم (ص) را ویران کنند
به گزارش «تابناک»، سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم «همایش همبستگی و وفاداری به ملت یمن» پس از صلوات و درود بر حضرت ختمی مرتبت (ص)، حملات ددمنشانه سعودی آمریکای بر ملت یمن را به شددت محکوم و همبستگی خود با ملت یمن را تاکید کرد.
 
محکومیت تجاوز به یمن وظیفه‌ای انسانی و اخلاقی
 
وی محکومیت حملات سعودی - آمریکا علیه ملت یمن را وظیفه‌ای انسانی، اخلاقی و دینی توصیف کرد و افزود: همه فرزندان امت (اسلامی) بایستی موضع مناسبی را در این زمینه اتخاذ کنند. هیچ چیزی نمی‌تواند ما را از اعلام مواضع خود در محکومیت حملات سعودی آمریکایی علیه یمن، منع کند.
 
سید نصر الله با گرامیداشت جانفشانی‌های ملت لبنان در منطقه «جبل عامل»‌ در سال 1969 در رویارویی با دشمن صهیونیستی، یاد و خاطره شهدای قتل عام «قانا» و ایستادگی‌های رزمندگان مقاومت اسلامی حزب الله، جنبش أمل و ارتش را گرامی داشت.
 
وی افزود: به لهجه، زبان، بلاغت، فصاحت، شهامت، شجاعت، غرور و بزرگی یمنی‌ها نگاه کنید، اگر مردم یمن، عرب نیستند، پس چه کسی عرب است؟ پیش از اسلام آن‌ها دارای فرهنگ و تمدن عربی بودند. هنگامی که در شبه جزیره عرب خواندن مرسوم نبود، در یمن تمدن وجود داشت. پادشاهان عرب از یمن بودند و برتری آن‌ها در جهاد شناخته شده بود.
 
تبیین دلایل واهی حمله به یمن
 
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: از دلایل واهی برای توجیه جنگ عربستان بر یمن سخن گفته می‌شود و اینکه یمن یک تهدید برای عربستان است. از مقابله با سلطه ایران گفته می‌شود. در سخنرانی سابق خود گفتم که به حق هدف از این جنگ بازگرداندن سیطره آمریکایی و سعودی بر یمن است. پس از آن که مردم یمن سیادت و بزرگی خود را بازیافتند. طی هفته‌های گذشته شعارهایی بر زبان سیاسیون و مسئولان سعودی جاری می‌شود مبنی بر اینکه این جنگ عرب و عربیت است، جنگی برای دفاع از عربیت یمن. اما کدام یک از ملت‌های عربی این جنگ را بر عربستان واجب کرده‌اند؟ در واقع این جنگ عرب بر علیه چه کسی است؟.
 
نصرالله در ادامه گفت: پس از آنکه ملک عبدالعزیز آل سعود بر سرزمین حجاز مسلط شد، طرفداران وهابی وی شروع به تخریب آثار دینی و تاریخی رسول‌الله (ص) کردند؛  خانه‌ها، مزارع، قبرها و همه چیز را نابود کردند و قرار بر این بود که قبر پیامبر (ص) را نیز نابود کنند. آنها هنگامی که اقدام به تخریب این آرامگاه کردند؛ جهان اسلام در مصر، هند، ترکیه، ایران، عراق، شام و کشورهای آفریقایی فریاد اعتراض سر دادند و از باب اتفاق تمام کشورها در جلوگیری از تخریب قبر نبی اکرم (ص) در ماه نیسان ۱۹۲۶ مؤثر بودند.
 
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: این موضوع با فرهنگ‌ آنها همخوانی دارد، پادشاه سعودی مجبور شد تا دست از این کار بکشد و قبر نبی اکرم (ص) را برای ما نگه دارد. اما نزدیک شدن به این آرامگاه ممنوع است. امت عرب پیش از اسلام اگر مجد و بزرگی داشت به برکت پیامبر خدا خضرت محمد (ص) بود.
 
تجاوز به یمن؛ نبردی سعودی با اهداف سیاسی
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه سعی می‌کنند جنگ علیه یمن را جنگ شیعه و سنی معرفی کنند، افزود: این امر، جنگ عربستان سعودی علیه یمن با اهداف سیاسی است. موضوعی که طی هفته‌های گذشته مبنی بر اینکه «این جنگ دفاع از دو حرم شریف در مکه و مدینه منوره است» طرح شده که بیش از هر موضوع دیگری خنده دار است. چه کسی حرمین شریفین را تهدید می‌کند؟ ملت یمن یا ارتش یمن؟ یمنی‌ها عاشق پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) هستند.
 
حرمین شریفین در خطرند
 
وی افزود: آری حرمین شریفین از سوی داعش تهدید می‌شوند و در خطر هستند. داعش اعلام کرده که از آنجایی که کعبه مجموعه‌ای از سنگ‌هاست که بدون خدا عبادت می‌شود و با توحید در تضاد است، آنرا ویران خواهد کرد. حرم حضرت پیامبر (ص) از داخل عربستان و از سوی فکر و فرهنگ وهابیت در خطر است و کتاب‌های تاریخی بر این موضوع صحه می‌گذارند.
 
عربستان در یمن شکست خورد
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان مردم یمن را بزرگ منش توصیف کرد و با بیان اینکه خواسته‌های یمنی‌ها بزرگ است، تاکید کرد که عربستان سعودی در شیعه و سنی کردن درگیری‌های یمن و بر افروختن درگیری بین جنوب و شمال این کشور شکست خورده است. همچنین کسانی که تا دیروز ساکت بودند شروع به سخن گفتن کرده‌اند و این هم یک نشانه‌ی دیگری برای شکست سعودی‌هاست.
 
ششمین هدف احتمالی عربستان، یک جنگ پیشگیرانه برای جلوگیری از تهدید عربستان اعلام شده بود، اما این تهدید در سابق وجود نداشت اما حال دیگر وجود دارد و تهدید عربستان دیگر قطعی است. آن طرفی که متهم به تهدید عربستان شده، کماکان صبر پیشه کرده و او هم رهبر انصارالله است. رهبر عالیقدر عبدالملک الحوثی در حال حاضر فرصت حمله به عربستان و ورود به خاک این کشور را دارد، مردم و قبائل یمنی خواستار پاسخ شدید به عربستان هستند. اما وی به صبر استراتژیک دعوت می‌کند.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه سعودی‌ها در رسیدن به اهدافشان در جنگ اخیر شکست خورده‌اند، ابراز داشت: آنها ابتدا گفتند هدف از این حمله ممانعت از ورود نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به عدن است، اما شکست خوردند. سپس گفتند هدف جلوگیری از ورود ارتش به دیگر استان‌های یمن است، باز هم شکست خوردند و استان‌ها در کنترل ارتش درآمد و القاعده عقب نشینی کرد. گفتند هدف شکستن اراده ملت یمن و پذیرفتن شروط است اما نتیجه مقاومت مردم یمن بود.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون نشان‌ای از شکست اراده مردم یمن با وجود حملات هوایی گسترده نمایان نشده است، افزود: تجمعات قبیله‌ای و تظاهرات‌های مردمی با وجود حملات هوایی نشانی از شکسته شدن اراده مردم یمن نبوده است.
 
دبیرکل حزب الله گفت: پس از 22 روز حمله هوایی، موشکی، دریایی، با کمک‌های اطلاعاتی آمریکا و همکاری‌های القاعده نتیجه این بوده که عبد ربه منصور نه به عدن بازگشت و نه به صنعا، بلکه شکست خوردند و امیدهایشان برای بازگشت شکست خورد، سعودی‌ها این را می‌دانند و از این رو خالد بحاح را جانشین هادی منصور کردند.‎
 
ارتکاب جنایت جنگی سعودی‌ها در یمن
 
سید نصرالله با اشاره به اینکه عربستان سعودی درحال ارتکاب جنایت جنگی علیه زنان و کودکان هستند، افزود: می‌گویند هدف ما دفاع از مردم یمن است، آیا با محاصره 24 میلیون انسان درحال دفاع از آنها هستید؟ کسانی که نه غذا دارند و نه لوازم بهداشتی و درمانی.
 
وی با بیان اینکه عربستان درحال کشتار مردم بی دفاع به بهانه جنگ با ارتش یمن است، اظهار داشت که شبکه‌های تلویزیونی این جنایات را نشان نمی‌دهند و تمام شبکه‌های موجود روی ماهواره عرب ست چون می‌ترسند، تصاویر جنایات را نشان نمی‌دهند.‎
 
با حملات هوایی نمی‌توان در یمن به پیروزی رسید
 
نصرالله با بیان اینکه مشخص است که بمباران هوایی نمی‌تواند پیروزی بخش باشد و لاجرم باید حمله زمینی صورت گیرد، اظهار داشت: یمنی‌ها چیزی جز ایستادگی و مقاومت نمی‌دانند، در همین حال اهل راه حل سیاسی نیز هستند، لازم است که از مردم و دولت پاکستان برای موضعشان تشکر کنیم، پاکستان یا همان هند سال ۱۹۶۲ . از رهبری مصر و الازهر شریف نیز می‌خواهیم، همان‌گونه که از تخریب آرامگام رسول اکرم (ص) جلوگیری کردند از تخریب و نابودی سرزمین‌های کشوری از کشورهای رسول‌الله جلوگیری کند تا شرف و کرامتش افزون گردد.
 
یمنی‌ها از همه گزینه‌ها استفاده نکرده‌اند
 
وی با بیان اینکه‌ ملت یمن همچنان از همه گزینه‌های پیش رویش استفاده نکرده ولی سعودی‌ها به آخر خط رسیدند، افزود: چاره‌ای جز حمله زمینی ندارد.. معتقدیم که نظام سعودی به زمان بیشتری نیاز دارد تا درک کند که یمنی‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورند. به نظر می‌رسد که برخی از آنها آرزوهایی دارند و تا این لحظه به دعوت‌‌ها و فراخوان‌ها برای راه حل سیاسی توجهی نمی‌کنند. بیشتر صداها در جهان خواستار این گزینه هستند. سعودی‌ها باید واقعیت امر را بپذیرند.
 
شورای امنیت پیشنهاد جلاد را پذیرفت
 
دبیر کل حزب الله با اشاره به صدور قطعنامه شورای امنیت درباره تجاوز به یمن گفت: شورای امنیت شایسته بود که تصمیم متوقف ساختن جنگ را اتخاذ کند ولی پیشنهاد جلاد را پذیرفت و قربانی را نادیده گرفت. این وضعیت درباره تحولات لبنان و فلسطین نیز صادق است. قطعنامه‌ شورای امنیت همانند سایر  قطعنامه‌های دیگر بین‌المللی بی ارزش است.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند که شما ناسزا می‌گویید، اینکه ما می‌گوییم وهابیت قصد تخریب قبر نبی اکرم (ص) را داشت این حقیقت است و من حقیقت را می‌گویم، بگذارید تا حرفمان را بزنیم.. من نمی‌خواهم پرونده‌های گذشته را باز کنم، ما نمی‌خواهیم مسائل پنهان را باز کنیم، علی رغم اطلاعاتی که داریم.
 
وی با بیان اینکه بر سوریه چه گذشت؟، تاکید کرد که لازم است از سوریه به علت مقاومت در برابر تفکر تکفیری و اینکه تسلیم  نشد، تشکر کنیم. تمام آن‌‌چه در عراق از سال ۲۰۰۳ روی داد، را می دانیم اما هیچ‌گاه از آن پرده برنداشته‌ایم، در بحرین به طور مستقیم و علنی وارد شدند و اعتراضات مسالمت‌آمیز را سرکوب کردند ..با این حال ما همواره تلاش کردیم به خاطر صلح، به هم نزدیک شویم. ما خواستار گفت‌و‌گوی ایران و عربستان بوده‌ایم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    20 2
    بدون استثناه این خاندان کثیف وهابیت تندرو و افراطی در عربستان باید از بین برود چقدر خونهای بیگناه در اقصی نقاط دنیا با پولهای باد آورده نفت بدست این از خدا بی خبران برزمین ریخت این طایفه مایه ننگ جهان اسلام هستندباور کنید وجود وهابیت از اسرائیل برای جهان اسلام خطرناکتراست.
  • رضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    17 0
    سلام ودرود بر محمد اعظم (ص) وهمه پيامبران وامامان عزيز (ع) واهل بيت مكرمشان. پروردگارا ما را رهروائمه عزيز (ع) قرار بده. آمين يا ربالعالمين.
  • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 2
    اتفاقا"جلوشونوفعلا"نگیرین بزارین شروع کنن چون حدااکثرده دقیقه بعدازشروع این کارشون حکومت مستکبروفاسودیکتاتورآل سعودسقوط میکنه وکعبه به دست خادمین واقعی میفته انشاءالله
  • ابراهيم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    23 0
    درود خدا بر سيد رشيد مقاومت
  • پدرام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 2
    اگر نگاهی اجمالی ب تاریخ و چگونگی شکل گیری دولت سعود یبیندازیم ب وضوح درخواهیم یافت که شکل گیری این دولت از اساس همراه با خشوننت و خیانت ب اسلام و مسلمین بوده....
  • حسن تاتار IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    11 0
    سلام علیکم: واقعا" آخرالزمانه؟!!! اللهم عجل لولیک الفرج
  • خوزستان IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    اف بر داعش
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    قوم یعجوج ومعجوج درآخرالزمان همین داعش والقاعده ازخدا بی خبرند که هیچی در دست ندارند فقط تخریب وغارت به اموال وناموس وجان مردم است به پشتیبانی حکومت های وهابی وازبی اصل ونصب عربی وصهیونیست وامریکایی
  • احمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    وقتی ابرهه به قصد تخریب خانه کعبه به مکه رسید، حضرت عبدالمطلب فرمودند این خانه صاحبی دارد و خود آن را حفظ خواهد کرد...
  • محمد فتحعلی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    با صلوات برمحمدآل محمدتشکر می کنم ازسید بزگوار، با اطلاع رسانی واگاهی بخشی به امت مسلمان ،وهمچنین بر ملا نموده توطئه های ونقشه های شیطانی وهابیون تکفیری که مردم بی گناه یمن راباهدیه بمب های امریکای جنایتکار بر رحمانه مورد هجوم قرار داده بر امت مسلمان واجب است در مقابل این اقدام وقیحانه از مردم مظلوم دفاع کنند
  • سینا IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    مرگ بر ال سعود جنایتکار کثیف درود بر رزمنده گان اسلام
  • انار IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    سازمان مللی وجود ندارد انجا جای خرابکاری های امریکا انگلیس اسا جایی که با حرف امریکا کار کند مشرعیت ندارد سازمان ملل باید بی طرف عمل کند