۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 277296

سنگاپور اعلام کرد از 57 نفری که به اتهام افراط گرایی و تهدید امنیتی از سال 2002 دستگیر شده و مورد بازسازی قرار گرفته اند، تنها یک مورد به جنایات خود ادامه داده است.

بازداشت 57 افراط گرا در سنگاپور

به گزارش ایرنا، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور روز جمعه در نشستی در خصوص تفکرات افراطی در شرق آسیا، به سرکوب شبکه ترور جماعت اسلامی در سنگاپور اشاره کرد و از موفقیت کار گروه توانبخشی افراط گرایان که از سال 2003 شکل گرفته است، خبر داد.

وی گفت این گروه 57 افراط گرا را که تهدید امنیتی محسوب می شدند از سال 2002 تحت بازسازی قرار دادند و تنها یک مورد از این افراد به تکرار جنایات خود ادامه داد.

مالزی نیز روز جمعه گذشته با تشدید عملیات این کشور برای مقابله با تروریست های مالایی عضو داعش، اعلام کرد تفکرات 95 درصد از پیروان مالزیایی گروه شبه نظامی جماعت اسلامی در دوره های بازآموزی تغییر کرده است.

جماعت اسلامی مهمترین جریان سلفی در سنگاپور، مالزی و اندونزی در دهه گذشته محسوب می شد و این گروه در مالزی دستکم 200 عضو داشت و فائض بافانا تا زمان دستگیری اش در سال 2002 این شاخه را اداره می کرد . سپس ابو حنیفه اداره شاخه مالزی گروه شبه نظامی جماعت اسلامی را بر عهده گرفت.

در حال حاضر نیز گروهی سنگاپوری در عراق و سوریه با تروریست های داعش همکاری می کنند. حضور یک خانواده پنج نفره سنگاپوری در گروه داعش شامل فخرالدین عثمان علی 37 ساله به همراه همسر و سه فرزندش که در رده سنی دو تا 11 سال بودند نشان از گسترش تفکرات تروریستی در سنگاپور دارد.

علاوه بر این خانواده، یکی از دیگر زنان سنگاپوری که با یک فرد خارجی ازدواج کرده بود نیز با پسر و دخترش در سوریه حضور داشته اند.

براساس گزارش روز شنبه شبکه خبر آسیا، نخست وزیر سنگاپور با تاکید بر جلوگیری از ایده های منحرف و خطرناک در جوامع، گفت: تلاش ها برای ساخت یک جامعه یکپارچه، هماهنگ و چند مذهبی باید افزایش یابد.

جامعه سنگاپور و مالزی در جنوب شرق آسیا جامعه چند نژادی و چند مذهبی است.

وی گفت: مشکلات باید به حاشیه رانده شده و از برداشت های نادرست و نفرت ها در جامعه مذهبی که تغذیه و تولیدکننده افراط گرایی مذهبی و تروریسم است، جلوگیری شود.

وی بر اعتماد میان جامعه مسلمان و غیرمسلمان سنگاپور تاکید کرد و گفت خشم و بی اعتمادی میان جامعه مسلمانان و غیرمسلمانان در سنگاپور نه فقط باعث تلفات و زخمی شدن مردم، بلکه تنش های اجتماعی را افزایش داده و جامعه را از هم جدا می کند

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.