قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول برخی از روزنامه های امروز.

از "جهانی شدن ظریف" و "به جهنم رفتن موسس داعش" تا "فراهم شدن فرصت حمله به عربستان"

ظریف جهانی شد

روزنامه "قدس" گفت و گویی اختصاصی با "محمد جواد ظریف" انجام داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "توافقی نشده که «فکت شیث» آن را منتشر کنیم"

مجله آمریکایی تایم نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در میان 100 شخصیت تاثیرگذار سال 2014 قرار داده است. در همین راستا روزنامه "کائنات" نیز با انتشار عکس ظریف نوشت: "ظریف در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان"؛ روزنامه "هفت صبح" نیز در همین خصوص تیتر زد: "ستایش از دیپلمات خندان"

روزنامه "آرمان امروز" نیز با انتشار عکس ظریف در صفحه اول خود، نوشت: "ظریف جهانی شد"

روزنامه "روزان" نیز در پاسخ به این سئوال که: "چرا این دو در لیست تاثیرگذاران جهان قرار گرفتند؟" می نویسد: "ظریف صلح می آورد، ثابتی به جنگ ابولا می رود"

گفتنی است غیر از ظریف نام دکتر ثابتی نیز در میان 100 شخصیت تاثیرگذار سال 2014 دیده می شود. دکتر پردیس ثابتی دانشمند آمریکایی ایرانی‌تبار، استادیار زیست‌شناسی در دانشگاه هاروارد است که در سال گذشته سرپرستی تلاش‌های آمریکا برای خواندن ژنوم انسان و تمام کروموزوم‌های موجود در ویروس ابولا را بر عهده گرفت.

***

موسس داعش به جهنم رفت

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای فرعی اش نوشت: "عزت الدوری در صلاح الدین به هلاکت رسید"

عزت ابراهیم الدوری تنها مقام ارشد حکومت صدام بود که پس از سقوط بغداد در سال 2003 ، از سرنوشت او خبری منتشر نشد و معلوم نبود کجاست.

تلویزیون رسمی عراق به نقل از استاندار صلاح الدین اعلام کرد که عزت ابراهیم الدوری معاون صدام دیروز- جمعه -کشته شد.

روزنامه "همشهری" در این خصوص نوشت: "هلاکت فرمانده بعثی داعش" و روزنامه "جام جم" هم از او به عنوان "جنایتکاری که دیر کشته شد" یاد کرد.

روزنامه "مردم سالاری" نیز با بیان اینکه "یکی از بنیانگذاران بعثی داعش کشته شد" تیتر زد: "هلاکت معاون صدام"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح می باشد:

وطن امروز: "هلاکت شمر صدام"

کیهان: "عزت الدوری معاون صدام و موسس داعش به جهنم رفت"

جوان: "سر بعثی داعش زده شد"

جمهوری اسلامی: "عزت الدوری معاون صدام و از حامیان داعش به هلاکت رسید"

ایران: "هلاکت مردم پشت صحنه کشتارهای عراق"

***

سود تسهیلات بانکی باید کاهش یابد

در حالی که رئیس‌جمهور در آخرین اظهارنظر‌ خود در سفر به استان گیلان به تندی به بانک‌ها برای کاهش ندادن نرخ سود بانکی تاخت، به نظر می‌رسد با این اظهارنظر، موانع کاهش نرخ سود بانکی در حال رفع شدن باشد.

در همین راستا روزنامه "جام جم" در گزارشی به "موانع کاهش نرخ سود بانک ها" پرداخته است.

رئیس جمهور اخیرا گفته بود: "دولت تورم را از 40 به 15 درصد کاهش داده است، اما گویا بانک‌ها این کاهش را نمی‌بینند، هنوز نرخ سود بانکی را با تورم 40 درصدی محاسبه می‌کنند."

روزنامه "ایران" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "رئیس جمهور در سفر گیلان: سود تسهیلات بانکی باید کاهش یابد"

***

فراهم شدن فرصت حمله به عربستان

روزنامه "قدس" در صفحه "سیاست" خود از قول "دبیر کل حزب الله لبنان" نوشت: "وقت آن رسیده، مسلمانان در مقابل عربستان بایستند"

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "سید حسن نصرالله: انصارالله آماده ورود به خاک عربستان است"

روزنامه "جوان" نیز تیتر یک خود را به صحبت های "نصرالله" اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت: "صبر انصارالله استراتژیک است"؛ این روزنامه از قول "سردار سلامی" می نویسد: "انتخاب های یمن برای مبارزه با آل سعود بسیار زیاد است"

روزنامه "ابتکار" هم از "هشدار نصرالله" می نویسد: "فرصت حمله به عربستان فراهم شده است"

روزنامه "ایران" هم در این خصوص نوشت: "نصرالله: تهدید حمله متقابل یمنی ها به عربستان جدی است"

سعودی ها این روزها زیرساخت ها و غیرنظامیان یمن را هدف می گیرند. در همین رابطه روزنامه "حمایت" در تیتر یک خود نوشت: "کودک کشی عربستان به سبک صهیونیست ها"

روزنامه "کیهان" نیز نوشت: "در تجمع دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل تاکید شد: آل سعود، سرباز رژیم صهیونیستی است"

***

جایی برای پناهنده ها نیست

در تیتر یک روزنامه "هفت صبح" می خوانیم: "جایی برای پناهنده ها نیست" این روزنامه از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه استرالیا به ایران و درخواست عجیب این کشور برای بازگرداندن پناهنده های ایرانی می نویسد. این روزنامه در ادامه می نویسد: "آیا دولت ایران قبول می کند که صدها پناهنده محبوس شده در جزیره جهنمی مانوس در استرالیا بار دیگر به کشور خود بازگردند؟ از قرار جواب منفی است"

روزنامه "قانون" نیز از "سفر وزیر خارجه استرالیا بعد از سال ها به تهران" می نویسد. در تیتر این خبر می خوانیم: "به فکر مسافران جزیره سرگردانی هم باشید!"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    جند روز پیش یک خودرو عجیب غریب جلو من توقف کرد و گفت اقا میبخشید اقای ظریف را کجا میتونیم ببینیم(البته با یک لهجه خیلی عجیب)عرض کردم شما ایرانی نیستید گفتند ما اصلا زمینی نیستیم.گفتم مریخی هستید گفتند اصلا مال این منظومه شمسی نیستیم مااز خارج کهکشان اومدیم فهمیدم که اقای ظریف جهانی شده