قدس آنلاین _ رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با تاكيد بر نقش بانوان شاغل در رشد و ارتقاء جايگاه سازماني گفت: زنان شاغل بايد به ابزارهاي مديريت نوين مجهز شوند.

زنان بايد به ابزارهاي مديريت نوين مجهز شوند

 راضيه عليرضايي در همايش عفاف و حجاب ويژه بزرگداشت هفته زن و روز مادر در مشهد مقدس اظهارداشت: سلامت کار در امور مربوط به بانوان بيشتر است و هر کار اجرايي که در اختيار بانوان قرار گيرد، با کمترين تنش انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: براي فرآيند رشد و ارتقاي جايگاه سازماني بانوان بايد آنها ابزار مديريت و اطلاعات مربوط به آن را فرا گيرند تا توانمندي‌هاي خود را افزايش دهند و در کارهاي سخت و پيچيده سازماني، نرمش و تغيير ايجاد کنند.

وي تا كيد كرد: جانمايي مناسب بانوان در پست هاي سازماني و ايجاد انگيزه در دختران دانشجو براي دستيابي به توسعه اجتماعي ضروري است.

 عليرضايي مراقبت از تعامل اجتماعي زنان و رشد و ارتقاي جايگاه سازماني بانوان را از جمله وظايف مشاوران روساي سازمان ها در امور بانوان برشمرد و افزود: اين امر با مسلط شدن آنان به ابزارهاي مديريتي نوين ميسر مي شود.

وي گفت: گرفتاريها و مشکلات ملي بايد دغدغه تک تک بانوان مسوول در سازمان باشد و در سال همدلي و همزباني ملت و دولت، در زمينه سه اولويت وزارتخانه مبني بر توسعه صادرات، توسعه توليدات دانش بنيان با ارزش افزوده بيشتر و رفع موانع اشتغالزايي تلاش کنند.

وي با بيان اينکه 40 درصد اقتصاد کشور در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مديريت مي شود افزود: بانوان بايد براي ارتقاي جايگاه بين المللي ايران حضور خود را در بخش هاي مختلف توليدي و صنعتي تثبيت کنند و توانمنديهاي داخلي را به فعل برسانند.

 رشد فردي، تعادل خانوادگي و ارتقاء اجتماعي در مسير بندگي شكل مي گيرد

 مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان و خانواده گفت: رشد فردي، تعادل خانوادگي و ارتقاء اجتماعي جز در مسير بندگي شكل نمي گيرد.

سهيلا جلودارزاده در همايش عفاف و حجاب ويژه بزرگداشت هفته زن و روز مادر در مشهد مقدس در جمع مشاوران امور بانوان سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها و سازمان هاي تابعه، اظهارداشت: پيام حضرت زهرا(س) توكل به خداوند و بندگي كردن است و بايد همواره سعي کنيم تا از دلبستگي‌هاي مادي و آنچه که ما را از خداوند دور مي‌کند، فاصله بگيريم که با رمز «لا اله الا الله» اين امر امکان‌پذير مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه در تمام امور بايد هدف خود را نزديك شدن به خداوند قرار دهيم افزود: تدبر در آيات قرآن و عظمت هستي و عدم غفلت از حقيقت وجودي خود، بايد مورد توجه تمام بانوان بويژه بانوان شاغل در اين مجموعه قرار گيرد.

جلودارزاده تاكيد كرد: بانوان وظيفه خدمت به خانواده را برعهده دارند اما اين امر نبايد وظيفه بندگي در برابر خداوند متعال را تحت تاثير قرار دهد چرا كه بسياري از مشكلاتي كه امروزه زنان را در مرز توسعه نيافتگي قرار مي دهد ناشي از عدم توجه به اين امر است.

 ارتقاء اجتماعي زنان ، نيازمند همكاري و پشتيباني است

 مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در امور رسانه گفت: زنان به منظور ارتقاء اجتماعي، نيازمند همكاري ، پشتيباني و همفكري با يكديگر هستند.

 سونيا پوريامين در همايش عفاف و حجاب ويژه بزرگداشت هفته زن و روز مادر در مشهد مقدس اظهارداشت: زنان ايراني به شدت به رشد فردي و تعادل خانوادگي اهميت مي دهند اما در رسيدن به تعادل اجتماعي به دليل تكروي موفق نبوده اند.

وي با بيان اينكه خودباوري در زنان جامعه ما ضعيف است گفت: تجربه مديريتي پايين و عدم حمايتگري از يكديگر از جمله مواردي است كه رسيدن به تعادل اجتماعي را در زنان تحت الشعاع قرار داده است.

وي بر افزايش تعامل بين بانواني كه عهده دار مسئوليت هاي اجتماعي هستند تاكيد كرد و افزود: داشتن روحيه كار تيمي و ارائه طرح هاي پيشنهادي در جهت ارتقاء حضور بانوان در فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي، بسيار حائز اهميت است.

پوريامين تصريح كرد: ارتقاء اجتماعي بانوان نيازمند داشتن برنامه ريزي و استراتژي در كنار بانك اطلاعاتي و نگرش ملي به اين مقوله است كه در اين زمينه استفاده از ابزارهاي رسانه اي و آموزش مورد تاكيد قرار دارد.

 كار تيمي ، سرلوحه فعاليت هاي اجتماعي بانوان قرار گيرد

 معاون دفتر بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توجه به كار تيمي در امور اجتماعي بانوان تاكيد كرد.

 دكتر پريچهر سلطاني در همايش عفاف و حجاب ويژه بزرگداشت هفته زن و روز مادر در مشهد مقدس اظهارداشت: سازگاري و انعطاف پذيري، تعهدپذيري، برقراري ارتباط، لياقت و كفايت، قابل اعتماد بودن، انضباط، اشتياق و داشتن هدف از مهمترين ويژگي ها و اصول كار تيمي است.

وي افزود: تلاش در جهت ارتقاء اعضاي تيم، احساس رسالت، آمادگي، همجوشي با اعضاي تيم، ازخودگذشتگي، مشكل گشايي و داشتن روحيه پيگيري و نستوهي از ديگر اصول كار تيمي موفق است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه خلاقيت، خدمت رساني به مردم ، آموختن مسائل جديد و ارزيابي از كار خود، مهمترين ويژگي افراد انعطاف پذير و سازگار است گفت: همدلي و ايجاد تحول در برداشت ها و بينش ها و پشتيباني از اعضاي گروه كاري، نقش مهمي در پيشبرد اهداف كار تيمي دارد.

سلطاني تصريح كرد: افرادي كه كار تيمي انجام مي دهند بايد مصلحت تيم را فراتر از مصالح فردي خود بدانند و در كار خود تعهدپذيري داشته باشند.

وي سخت كوشي، نهراسيدن از سختي ها و احترام گذاشتن براي ارزش هاي تيمي را از ويژگي هاي افراد تعهد پذير برشمرد و افزود: اتحاد سرچشمه قدرت است اما اين ارتباط است كه راه اتحاد را مي گشايد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.