وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، ۴ شرکت و ۵ شخص به صادرات غیرقانونی قطعات ریزالکترونیکی، منابع تأمین برق اضطراری و دیگر محصولات با فن‌آوری بالا به ایران از طریق تایوان و ترکیه متهم شدند.

آمریکا ۴ شرکت و ۵ نفر را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد، 4 شرکت و 5 شخص به صادرات غیرقانونی قطعات ریزالکترونیکی، منابع تأمین برق اضطراری و دیگر محصولات با فن‌آوری بالا به ایران از طریق تایوان و ترکیه متهم شدند.
این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که ایران و قدرت‌های جهانی قرار است مذاکرات هسته‌ای به‌منظور لغو تحریم‌های ایران را از 21 آوریل از سر بگیرند.
بر اساس کیفرخواست مطرح شده نزد دادگاه بخشی آمریکا در جنوب تگزاس، از جولای 2010 به بعد 5 نفر متهم به خرید حدود 28میلیون قطعه نظامی به‌ارزش 24میلیون دلار از شرکت‌های مختلف جهان شده‌اند.
این افراد از طریق انتقال این قطعات به ایران از طریق تایوان و ترکیه، کنترل‌های دولت آمریکا در خصوص منع صادرات فن‌آوری به ایران را نقض کرده‌اند.
ادعا شده است این فن‌آوری‌ها می‌توانند در سیستم‌های مختلف نظامی، شامل موشک‌های زمین به هوا و کروز مورد استفاده قرار گیرند.
در این رابطه 3 نفر در بازداشت دولت آمریکا هستند. بر اساس ادعای کیفرخواست، شرکت اسمارت پاور سیستمز هیوستون بخشی از همین شبکه بوده است.
فرد دیگری و شرکت بازرگانی هوسودای تایوان از دیگر متهمان این پرونده هستند. یک فرد 54ساله و شرکت کشتیرانی گلساد استانبول نیز بخشی از این شبکه بوده است. همچنین یک شرکت ایرانی در ترانزیت این محصولات به ایران نقش داشته است.
دو نفر در خارج از خاک آمریکا هستند و همچنان تحت تعقیبند.
آمریکا در سالهای اخیر فشارها بر شرکت‌ها، بانک‌ها و افرادی را که تحریم‌های این کشور را دور می‌زنند، افزایش داده است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.