قدس آنلاین :صبح دیروز راهپیمایی به سوی تندرستی از میدان الندشت کوهسنگی با حضور بیماران تالاسمی و دیابتی و عموم شهروندان شهر بهشت برگزار شد.

شعار "عزم ملی، سلامت         تدبیر یعنی عدالت "صبح دیروز در کوهسنگی مشهد طنین انداز شد

در این پیاده روی و راهپیمایی که با هدف تحقق شعار وزارت بهداشت که مبنی بر عزم ملی برای ارتقای عادلانه خدمات سلامت  بود برگزار شد و شهروندان با شعارهای عزم ملی،سلامت/تدبیر یعنی عدالت- ورزش برای سلامت ، سلامت برای زندگی در این مسیر پیاده روی کردند.

این مراسم از 8صبح  روز جمعه توسط انجمن توسعه سلامت مهر پارسی با همکاری بنیاد بین المللی دیابت و حضور شهروندان شهر بهشت برگزار گردید و شهروندان با طی کردند مسیر راهپیمایی از بیمارستان مهر تا پارک کوهسنگی با تجمع در گرادین کوهسنگی ضمن انجام حرکات ورزشی به صرف صبحهانه سالم پرداختند.

در بخشی از بیانیه انجمن توسعه سلامت مهرپارسی آمده است: پیام راهپیمایی به سوی تندرستی حمایت از عملکرد خادمین حوزه سلامت و بیعت مجدد با بیماران نیازمند خاص و غیر واگیردار است.

همچنین در این بیانیه از همه اقشار مختلف از جمله خانواده بیماران دیابتب،تالاسمی،کسبه،فرهنگیان و دانشجویان بابت حضور تشکر شده است.

در این راستا معاون اجرایی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان به خبرنگارما  گفت : دیابت جمعیت کشورما را تهدید میکند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای خسروی امروز در حاشیه پیاده روی و راهپیمایی هفته سلامت در مشهد افزود: 51 درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارند و این اپیدمی امروزه تا جایی پیشرفت کرده که بسیاری از کودکان و نوجوانان زیر 15 سال با دیابت نوع دو مواجهند.

او ادامه داد: این وضع ناشی از بی تحرکی این نسل و نشستن های طولانی مقابل تلویزیون ، رایانه ، و مصرف بی رویه غذاهای پرکالری و تنقلاتی مانند نوشابه ، پفک و چیپس است.

خسروی گفت: با افزایش میانگین سنی جمعیت جوان کنونی و رعایت نکردن مباحث مربوط به سلامت تا 10 سال آینده شاهد بروز مشکلات جدی سلامت خواهیم بود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.