پیشنهاد سردبیر

بیت امام(ره) به یاری آیت‌الله آمد. آنجا که هجمه‌ها بالا گرفت و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تلویحا به دروغ‌گویی متهم شد. این‌بار دختر امام یعنی زهرا مصطفوی و دختر او یعنی لیلی بروجردی وارد ماجرا شدند و خاطره هاشمی‌رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب را به‌همان ترتیبی که رئیس‌مجمع‌تشخیص‌مصلحت روایت کرده بود، تأیید کردند. همایشی که برای یادبود همسر امام، خدیجه ثقفی برگزار شده بود اما خاطرات هاشمی‌رفسنجانی در آن برنامه، موجی از توجهات و البته انتقادات را به سوی آیت‌الله روانه کرد

خانواده امام: تایید خاطره هاشمی و تکذیب خاطره خواهر احمدی نژاد
روزنامه شرق -این‌بار اما لیلی بروجردی، نوه و زهرا مصطفوی، دختر امام بر خاطره آیت‌الله صحه گذاشته‌اند. لیلی بروجردی در گفت‌وگوی کوتاهش سخنان هاشمی را «برابر سند» ارزیابی کرده است. رشید داوودی، از شاگردان سید حسن خمینی، هم در یادداشتی به‌همین‌منظور استعلامی را که دراین‌باره از خانم مصطفوی به عمل آورده در تأیید سخنان هاشمی نوشته است. همچنین غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، هم در یادداشتی که در اختیار روزنامه «شرق» قرار داده به گفت‌وگویش با خانم مصطفوی و تأیید خاطره آیت‌الله اشاره کرده است. خاطره‌ای که به گفته رشید داوودی، آیت‌الله هاشمی آن را در مراسم چهلم بانو خدیجه ثقفی هم نقل کرده بود.

هاشمی‌رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب اشاره‌ای به انتخابات سال ٨٤ و دلیل حضورش در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آن سال داشت. هاشمی روایت حضورش را اینگونه باز تعریف کرده بود: «در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چراکه دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

 لیلی بروجردی، دختر زهرا مصطفوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با تصدیق روایت هاشمی‌رفسنجانی چنین گفته است: «آنچه آقای هاشمی از سال ٨٤ به‌نقل از مادربزرگ ما در همایش بانوی انقلاب طرح کردند، همانی است که ایشان پیش‌از‌این نیز در چهلم همسر امام در سال ٨٨ نقل کرده بودند. در آن جلسه مذکور من و مادرم خانم زهرا مصطفوی نیز حضور داشتیم و خاطره آقای هاشمی همان سخنانی است که در آن جلسه مطرح شد و همسر امام (ره) به ایشان فرمودند.» او در پاسخ به اینکه خاطره آن روز را خودش نقل کند، چنین گفته است: «آن جلسه همان بود که آقای هاشمی گفتند. چیز دیگری نیست که من بخواهم به سخنان آقای هاشمی اضافه کنم و صحبت‌های ایشان سند است.»

زهرا مصطفوی، دختر امام، هم طی تماس‌هایی که از سوی شاگرد سیدحسن خمینی و غلامعلی رجایی با او برقرار شده، روایت هاشمی را تأیید کرده است. حجت‌الاسلام رشید داوودی در یادداشتی که به همین مناسبت نوشته و در اختیار سایت انتخاب قرار داده، چنین نوشته است: «نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت، در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضای بیت امام در این جلسه حاضر بوده‌اند. پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تأیید ادعای مذکور، نگارنده در تماسی با نوه گران‌قدر امام جناب حجت‌الاسلام مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان در پاسخ، پس از استعلام از مادر گران‌قدر و خواهر گرامی‌شان سخن آیت‌الله هاشمی را دقیقا همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود. در ضمن خود حجت‌الاسلام‌و المسلمین مسیح بروجردی نیز بیان کردند که هرچند در جلسه فوق حاضر نبوده اما پس از آنکه به خانه باز می‌گردند، از شرح جلسه فوق و سخنان همسر امام به آقای هاشمی مطلع شده و تصریح می‌کنند که آنچه آیت‌الله‌هاشمی در همایش و قبل از آن در چهلم همسر امام در سال ۸۸ نقل کرده‌اند دقیقا همان جملاتی است که از حاضران در جلسه شنیده بود.»

تکذیب خاطره پروین احمدی‌نژاد

جالب اینجاست که در بحبوحه نقد‌ها و هجمه‌ها به هاشمی‌رفسنجانی، اما پروین احمدی‌نژاد، خواهر محمود احمدی‌نژاد، که عموما از هرگونه بحث و گفت‌وگوی رسانه‌ای پرهیز دارد، بار دیگر که دوقطبی هاشمی- احمدی‌نژاد شکل گرفت، وارد ماجرا شد و با بیان خاطره‌ای خواست سخنان هاشمی را تکذیب کند؛ هرچند طبق یادداشت رجایی و به‌نقل از لیلی بروجردی، این سخن خواهر محمود احمدی‌نژاد تکذیب شده است.

 پروین احمدی‌نژاد در خاطره خود چنین نوشته بود: «خرداد سال ٨٥ در سالروز وفات حضرت امام خمینی (ره)، دکتر احمدی‌نژاد به اتفاق چند نفر دیگر از جمله اینجانب، به‌منظور دیدار با همسر مکرمه حضرت امام در جماران حضور یافتند. خانم در مقابل خدمه و برخی از اعضای خانواده، خوشحالی خود را از انتخاب دکتر اینگونه ابراز کردند که در زمان انتخابات گفته بودند اگر دکتر رأی بیاورد، شیرینی انتخاب، مهمان من باشید و هرچه می‌خواهید غذا از بیرون تهیه کنید. ایشان می‌گفتند به خادمه منزل گفته‌ام تلویزیون را برای من فقط در صورت سخنرانی دکتر و یا مقام‌معظم‌رهبری روشن کنید.»

 لیلی بروجردی اما درباره این خاطره چنین گفته است: «پس از اینکه او رئیس‌جمهور شد، با همسرش غروب به ملاقات خانم آمد. خانم خیلی صریح به ایشان گفت من به شما رأی ندادم، البته من به آقای هاشمی رأی داده‌ام و شما را نمی‌شناختم. شما هم جوان هستید و ان‌شاءلله بتوانید به کشور خدمت کنید. این همه ماجرای دیدار ایشان با خانم بود.»

کنایه‌های منتقدان

بیت امام در شرایطی از هاشمی‌رفسنجانی حمایت کرد که بلافاصله بعد از انتشار سخنان آیت‌الله، تندروهای اردوگاه اصولگرایی موج حملات خود را به سوی هاشمی روانه کردند. هرچند این روزها هر زمانی که هاشمی‌رفسنجانی نقلی از گذشته به میان می‌آورد و خاطره‌ای را طرح می‌کند، همواره گروهی از تندروهای اصولگرا هستند که این خاطره‌ها را رد کنند.

این‌بار هم، حسین شریعتمداری طی سرمقاله‌ای که در روزنامه کیهان منتشر کرده بود، تلویحا هاشمی را به دروغ‌گویی متهم کرده و به طعن و کنایه از او خواسته بود خاطراتی را بازگو کند که امکان بررسی صحت‌وسقم آن از سوی آنها که در قید حیات هستند فراهم باشد.

 او در بخشی از آن سرمقاله چنین نوشته بود: چرا جناب هاشمی‌رفسنجانی در نقل خاطرات و مسائل گذشته به درگذشتگان استناد می‌کنند که پی‌بردن به صحت‌وسقم آن نیازمند دسترسی به آنان است و این دسترسی امکان‌پذیر نیست؟ آقای هاشمی پیش‌ازاین هم از قول حضرت امام (ره) نقل کرده بودند که آن بزرگوار مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند! که البته آثار مکتوب و مضبوط حضرت امام (ره) با آنچه آقای هاشمی به آن حضرت نسبت داده‌اند کاملا مغایر و متضاد است. در اظهارات دیروز هم سخنانی را به همسر امام نسبت داده‌اند که مراجعه و پرس‌وجو از آن مرحومه نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد!

در کنار شریعتمداری اما دیگر تندرو‌های اصولگرا از شیخ جعفر شجونی گرفته تا حمید روحانی که معمولا وارد مباحث تاریخی می‌شود، در عین رد خاطرات هاشمی مدعی شده بودند که دیگر نمی‌توان به خاطرات هاشمی اعتماد کرد. هاشمی‌رفسنجانی اما در واکنش به این موج رسانه‌ای چنین گفته بود: «نگران این هجمه نیستم و همه این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.»

حمایت با سابقه مصطفوی از هاشمی

پس از واکنش هاشمی‌رفسنجانی و وسعت‌گرفتن ابعاد ماجرا، برخی نزدیکان به آیت‌الله و بیت امام باز هم به سراغ زهرا مصطفوی رفتند و صحت ماجرا را از او جویا شدند. چراکه او قبلا هم سابقه حمایت از هاشمی را در پرونده خود دارد.

مصطفوی، دبیرکل تشکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی است و با نگاهی به مواضع او طی سال‌های گذشته می‌توان اینگونه برداشت کرد که او درباره موضوعات سیاسی ورود روشنی نداشته است، به‌جز چندین مورد. به‌عنوان نمونه او در اردیبهشت سال ٩١ در همایش نظریه بیداری اسلامی در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره یکی از موضوعات راهبردی انقلاب؛ یعنی صدور آن سخنرانی کرده و گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت انقلاب‌ها الگو به این کشورها صادر می‌کند، نه نیروی انسانی. ایران در انقلاب‌های منطقه دخالت فیزیکی نخواهد داشت، این نوع کمک‌رسانی برخلاف عقاید ماست و یک ملت برای اینکه بتواند انقلاب خود را به ثمر بنشاند، باید حتی از صمیمی‌ترین دوستان خود نیز قطع امید کند.

 او در سال ٩٢ اما حضور شفاف‌تری داشت. مصطفوی بعد از ماجرای رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ دست‌به‌کار شد و نامه‌ای را خطاب به مقام‌معظم‌رهبری نوشت و از ایشان درخواست کمک کرد تا این موضوع حل شود. او در بخشی از این نامه چنین آورده بود: «همان روزی که تأیید امام بر رهبری حضرت‌عالی را از زبان ایشان شنیدم و همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده‌ام، تأیید صلاحیت برادر، آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جناب‌عالی نام ایشان را هم ذکر کردند.»

تقریبا یک‌سال از نوشتن آن نامه حمایتی دختر امام درباره هاشمی‌رفسنجانی می‌گذرد که بار دیگر هاشمی مورد هجمه منتقدان همیشگی خود قرار گرفته و این‌بار هم زهرا مصطفوی نه شخصا اما با واسطه و با تأیید سخنان هاشمی به حمایت از او پرداخته است. باید دید مخالفان هاشمی‌رفسنجانی با وجود اینکه بیت امام روایت‌های جلسه مذکور را مطرح کرده‌اند، بازهم به طعن آیت‌الله را از بیان خاطراتی که صاحب آن در قید حیات نیست، منع خواهند کرد یا نه؟

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    رخ دشمنان هاشمی انشاالله همچنان سیاه باد
  • نا شناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    از شریعتمداری جز اب به اسیاب دشمن ریختن و ممانعت در راه حقیقت ایجاد کردن و تکذیب حقایق ونشر اکاذیب منتظاری نداریم .بعضی برای دشمنی کردن از دین و اخرت خود گذشته اند .چه زیان کارند .
  • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    همه دروغ می گن! فقط شریعتمداری و امثال شریعتمداری درست میگن!
  • جواد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    آيا اين خانم ها همان هايي نيستند كه در مورد حجاب و موسيقي نظرات مشعشعشان دل ياران امام را مكدر كرد . دفاع اين ها از آقاي هاشمي رفسنجاني بيشتر باعث محكوميت ايشان خواهد شد . كار مكروه از هر كس سربزند زيبنده نيست . دفاع از آن هم عاقلانه نيست .
  • برادر IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    دیگه منتقدان می دونن و هجمه سازی ها! پیر سیایت و انقلاب همواره پیروز میدان خواهد بود!
  • زن ایرانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    17 0
    با سلام ما حرف اقای هاشمی را قبول داریم.در مورد خانواده اقای احمدی نژاد لازم نیست،هنوز هاله نور ناشی از میلیاردها دلار اختلاس که حتما همشیره وخانواده هم مستفیذ شدند را بخاطر داریم. مردی از جنس مردم ولی بر علیه مردم بالاخص فقرا و با لباس میش واقعا برای ان 8سال چقدر باید افسوس خورد که مملکت در عین دارایی فقیر وبدبخت شد
  • ایرانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    سلام مگر حضرت امام (ره) نفرمدند حزب فقط حزب خدا ؟ ظارهرا" حضرات در جناحین مختلف چپ و راست منتظر روزهائی بودند که ایشان در قید حیات نباشند تا بتوانند انواع و اقسام سلیقه های خود را به اسم مردم به خورد مردم بدهند ،هر از چندکاهی یکی از حضرات حرفی میزند که به سنت قدیم میگویند راست و غلط آن به گردن راویست ولی اینجا داعیه های داغتر از مادر هم داریم که بلافاصله دنبال ماجرا را میگیرند تا برای خود منفعتی حاصل کنند ، سوال این است ، اگر روزی اب به اسیاب افرادی مثل شریعتمداری معلوم الحال یا امثال او بچرخد آیا باز هم خود را شکر هر مجلس حرفی میکنند ؟ یکی نیست به این پیرمرد غلاف و بیکار بگوید بهتر نیست همانطور که برای دیگران خفقان میخواهی خود سکوت پیشه کنی ؟ میدانید چرا جواب این چرندیات منتصب به شریعتمداری کمتر بازخورد دارد ؟ چون الحمدالله فعل سانسور در مملکت ما بشدت اعمال میگردد . یک نفر ایرانی بی طرف
  • محمد حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 5
    هاشمی دروغگو و پروین احمدی نژاد راستگوست.
  • حسن IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 0
    صد البته آقای شریعتمداری دست از ایراد گیری وخبر سازی بر نمی دارد زیرا روزنامه نگاری یعنی خبر نگاری وخبر نویسی به نحویکه معروف شوی وروزنامهات خریدار پیداکند .
  • بماند IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 1
    ما هم فقط فتنه 88 را می شناسیم غرب زده های جمهوری خواه کنگره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سیدرضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 4
    من نمی دونم خانم مصظفوی چطور می خواهند فردای روز قیامت جواب این دروغگویی را بدهند کاملا مشخص است این سناریوی خاطره گویی جناب هاشمی با هماهنگی ایشان صورت گرفته است حال چه چیزی را ایشان می خواهند به مردم ایران بگویند می خواهند بگویند نیروهای سپاه قدس که در راه مبارزه با داعشیون و تروریستها شهادت را در آغوش می گیرند و امنیت کشور را تضمین می کنند و حضور فیزیکی دارند خلاف حکم حضرت امام عمل کرده اند می خواهند بگویند اگر امام خامنه ای برای رهبری انتخاب نمی شد مردم تن به قبول رهبری هاشمی باید می دادند ایشان از میزان نفرت مردم از خاندان هاشمی خبر ندارد ؟!!! یا خودشان را میزان علاقه مردم می دانند ؟ اما خانم مصطفوی و همه کسانی که دل در گروه اشرافیگری و زالو صفتان سرمایه دار سپرده اند بدانند هاشمی باید از روی جنازه میلیونها ایرانی بگذرد تا بتواند مسیر انقلاب را منحرف کند زنده باد امام انقلاب
  • مجید IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    در هر صورت نیاز به این همه واکنش نسبت به آیت الله نبود لااقل اگر هم در سخنان ایشان شائبه ای وجود داشت مراعات ادب و احترام لازم و ضروری بود نه اینکه به کنایه پردازی و طعنه نسبت به سخنان ایشان پرداخت . خوبه که پیامبر اکرم (ص)فرمودند من برای تکمیل اخلاق مبعوث شدم لااقل بزرگان سیاست کمی احترام ریش سفید را داشته باشند
  • مسعود IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    چشم هر چه بد خواه نظام کور باد.
  • رضا IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 1
    یکی نیست جلوی شریعمتداری رابگیره که باکارهاش فقط دشمنان راشاد میکنه
  • محمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    درود خدا بر بیت حضرت امام که تندروهای دلواپس دروغین را رسوا کرد
  • behroz IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 3
    شریعتمداری سلمان انقلاب
  • سیدلارستان IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 1
    اصلا حسین شریعتمداری کیه که داره برای این مملکت خط ونشون میکشه بنده به نوبه خودم از مقام معظم رهبری خواهشمندم که این مرد مغرض را سرجایش بنشاند تا بیشترازاین چهره های انقلابی کشور را تخریب نکند
  • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    بقول معروف مارا چه شده است؟بنظرم هر چه که توی وصیت نامه اومده ملاک، ولاغیر!
  • علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    انگار خانوادگی خواهر پروین و برادر سلطان محمود همشون دروغگو هستند داستان سازمان ملل و پلک نزدن حضار داستان کودک شیرخواد و نام محمود را صدا زدن درود بر یار صدیق امام آقای هاشمی پاینده باد مقام رهبری لعنت بر دشمنان انقلاب
  • جوون ایرونی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    با سلام بازهم سیاسی کاری اگر اطرافیان سید حسن و هاشمی راست میگویند چرا نسبت به صحت و سقم خاطره دیگری که توسط هاشمی از امام نقل شد به این و آن تلفن نمیزنند!!!!!! آنجا که هاشمی گفت امام از قطعنامه راضی بودو....
  • ولی ا... IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 3
    قطعا اینطور نبوده و اینها در آن مجلس نبوده اند که بخواهند شاهدی برمدعا باشند... ولی بهتر نیست بیت حضرت امام ره در مورد جام زهر هم اظهار فضل نمایند ... ویا بگویند ایشان که هزاران بار برای مردم اظهار کسالت جسمی می کند و می گوید در انتخابات نمی توانم شرکت کنم چطو یک دفعه چابک و سلامت میشود و در انتخابات شرکت میکند... من نمی دانم اصرار به نوستالژی هاشمی یعنی چی ...
  • صادق IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 5
    درود بر احمدی نژاد
  • دانیال IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 1
    من در تعجبم . همه مردم فهمیدند که احمدی نژاد با وارونه جلوه دادن حقایق و عوام فریبی طی 8 سال چه بلایی بر سر مردم و مملکت آوردند ولی این رسانه های حامی ایشان از مردم که ابایی ندارند از خدا هم شرم نمی کنند وباز به حمایت بی قید وشرط خود ادامه می دهند.
  • فرزند روح الله IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 0
    ای کاش یکبار دیگر میشد مردانگی راآزمود با معیاری چون امام ویارانش
  • مهمان IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 1
    اي داد! با اين حساب نوه و دختر امام هم به ليست حاميان فتنه و آشوب اضافه شدند!!!!! اساتيد شريعتمداري ورسايي وتوكلي و كوچكزاده ها دست به قلم شيت واز انقلاب دفاع كنيد كه موقع فرياد وا اسلاما رسيده
  • حسینی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    کلا خالی بند هستند محمودو پروین
  • ئئئئ IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    برو جمع کن.......
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 0
    آنهایی که خاطره آنهم در رسانه های عمومی نقل می کنند شهامت نقل و غالبا شهامت دفاع کردن را دارند. اما ای کاش کسانی که بی پروا نقد می کنند پس از پی بردن به قضاوت اشتباه خود حداقل شهامت یک عذرخواهی داشته باشند؟!
  • جهان نژاد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    سلام هر چیزی که موجب تفرقه و شادی دشمنان این مرز و بوم گردد گفتنش خیلی بداست ،ولو یک حدیث مستند باشد ، بلکه همواره مرد باید مکان و زمان را برای یک سخن صادق در نظر بگیرد تا مبادا باعث فتنه ای شود ، چه دلیلی دارد جامعه را با یک خاطره ملتهب بکنیم ؟ اگر مسلمانیم.
  • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 6
    هاشمی در صحنه های مختلف نشان داده که فردی خود خواه بوده و هست.
  • ایرانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 1
    سلام درود خدا بر هاشمی رفسنجانی ابوذر زمان
  • کیا IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 1
    دروغ هایی که برادرش به مردم تحویل داد کم بود حالا خواهرش هم ]مد
  • ايراني IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 1
    آقاجوادديگه شماواون طيف فكريتان حرف مفت نزنيدبريدبميريد
  • مهریان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 5
    ایت ا... هاشمی نماد اعتدال زنده و موفق باشی انشاا...
  • وطن پرست IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 4
    ایشان بار اول نیست که از درگذشتگان برای خود ابرو میخرد چرا تا زنده اند از قولشان چیزی نمیگه ؟
  • yadyar IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    باسمه تعالی با سلام و درود به روان پاک شهدا و امام شهدا و جانشین به حق حضرت امام (ره) که خود نشان از رخ آن یار سفر کرده دارد و همه ی ایثارگران و همه ی رهروان شهدا در هر کجای عالم! خانواده ی حضرت امام (ره) و یادگاران آن معجزه گر الهی در عصر ما! بسیار دوستتان داریم اما این محدوده زمانی دارد و آن اینکه تا زمانی که حس کنیم در گفتار، رفتار، کردار و حتی اندیشه تان دارید پا جای بای حضرت امام (ره) می گذارید و از ایشان فاصله نمی گیرید! که بودند از منسوبین که بعضی از "چشم و چراغان این مملکت" را دل آزرده کردند و حتی به حضرت امام (ره) هم رحم ننمودند! امیدوارم که هیچگاه ارزش هایمان را فدای افراد بزرگ و کوچک نکنیم! دوست دار امام و طریق و رفیقان امروزش و دیروزیان ثابت قدم و تغیر چهره نداده اش! یکی از فرزند معنوی امام (ره) فرزند شهیدی از ایران اسلامی یاسوج
  • اكبر IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 0
    هيچ مشكلي دراين مملكت نيست فقط مانده اين‌ يكي سخن آنرا تأييد كند وآن يكي اين را تكذيب كند ترا خدا دست از سر مردم بيچاره برداريد كمي هم به فكر مشكلان وبيكاري جوانان بكنيد الامان المان الامان از دست اينها
  • بهروز IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 3
    با سلام واحترام سخن حضرت امام هنوز توگوشم هست که فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است (بعداز ترور نافرجام حضرت ایت اله هاشمی رفسنجانی )
  • علی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 2
    عجیبه که در شرع مقدس برای شهود زن شرایطی تعیین شده اما در سیاست ما شده اند حجت . انقلاب که مردم برایش خون داده اند الان اختصاص خانواده های بالا نشین ها شده است یا اینکه امام می گوید انقلاب را به فلانی سپردم همطراز است با پخش شیرینی برای انتخاب فلان کاندید فرقی نمی کند. انقلاب مال مردم و شهدا است نه این و آن که برایش از اناث هم شاهد جور کنید
  • دوست IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 4
    سند معتبر انقلاب ما هاشمی است مردم هاشمی را از تند روهای تازه به دوران رسیده ویا مخالفانی که از محبوبیت هاشمی کینه دارند.بطور حتم بیشتر قبول دارند و سند این حرف رد صلاحت ایشان است چون از هاشمی می ترسند
  • محمد IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 0
    با هم دعوا نكنيد اتحاد و انسجام كمك به امام ره است
  • اهوازی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 1
    دوست وبرادرشریعتمداری (مشایی )هم اینطورفکرمیکردوگذشته راقبول نداشت !
  • کامبیز IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 16
    به کوری چشم دشمنان احمدی نژاد اگر صدبار دیگر ایشان کاندید شود من به او رای می دهم
  • محمدمهدی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 2
    فعلا که دنیای نان قرضی به هم دادن است!!! گیریم که چنین حرفی راهمسرمکرمه امام راحل(ره علیهما)راهم زده باشندکه...(که باعقل ومنطق ونوع بیانات امامراحل(ره)جور درنمی آید!؟)دراین سال که شعار آقا(حفظهم ااالله)همزبانی وهمدلی دولت وملت اعلام گردیده!!!اساسا این نوع سخنان تفرقه افکنانه ودشمن شادکن چه نتیجه ای دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 6
    اگر دیانت مقدم بر سیاست بود مشکلی پیش نمی آمد.
  • یونس IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 1
    من به عنوان یک جوان تحصیل کرده نظرم اینه که به جای اینکه بااین حرفها همدیگر روتخریب کنیم برای اتحادبیشترتوی این شرایط حساس برنامه داشته باشیم
  • امیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 3
    وای به حال کسایی که امثال شریعتمداری پرچمدار عدالتشون باشن! این آقا نشان جمهوری اسلامی و اصولگرایی به معنای واقعی نیست
  • مهدی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 3
    خاطره هاشمی اگرم درست باشه نگرانی حاجیه خانم ثقفی از کاراییه که دولت وقت انجام می داده و ترس از انتخاب یکی بد تر از خاتمی داشتن . وگرنه زمان ثبت نام انتخابات سال 84 هیچکی فکرش رو هم نمی کرد احمدی نژاد رای بیاره حتی خودش. پس هر دو خاطره میتونه درست باشه. سانسور نکنید
  • علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 5
    اقای هاشمی بزرگ شده اون بیت است . و بقول مقام معظم رهبری محرم راز های امام بوده است. بچه محصل های تازه زبان باز کرده هر جه میکویند بکویند.حق برای ملت ایران روشن است.
  • زهرا دوستی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 7
    برای اذهان عمومی متن خوبی بود
  • حسین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    30 3
    خوب هاشمی مگه نگفت امام باشعارمرگ بر امریکا مخالف بود? مگر هاشمی نمیگفت پیشرفت به بهای له شدن قشر ضعیف وفقیر? مگرندیدکه امام میفرمودبه فکر فقراوپابرهنگان باشید? هرانسان آزاده یی بامطالعه افکارامام ره به واقعیت پی می برد...
  • مخالف IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 4
    هاشمی همونی بود کبجای عربستان مارو مسیول ایجاد داعش معرفی کرده بود.اینکارهم یکار تیمی بود بینشون
  • عادل IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    11 1
    آقای شریعتمداری بعید است کسی که سالها کنار امام بود و رنجهای بیشماری را کشید اینگونه مورد هجمه قرار گیرد مگر نه اینکه اکثر روایات اسلامی از زمان پیامبر روایت شده و سینه به سینه مانده حالا روا نیست مردی بزرگ را مورد هجمه قرار داد. شما که خود را دلسوز ایران میدانید در سالی که رهبر عزیزمان سال همدلی نامیدن شما کاسه داغتر از آش نشو
  • علی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 3
    بنام خدا حالا این یکی ماست مالی شد دیگر خاطره ایشان چطور که امام فرمودند زهر نوشیدن برایم شیرین شده ومرگ برامریکا باید برداشته شود بگردید شاید شاهدی چیزی پیداکنید انقدر سعی نکنید اب رفته به جوی باز نمیگرددمردم درانتخابات های گذشته جواب صداقت ایشان را داده اند
  • حمید رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 25
    دروغ که استخوان ندارد . دولت احمدی نژاد هم که به دروغگویی شهره است .
  • میثم IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 4
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد حالا چه رسد به این خانوما نسبت با یه شخص محترم و عارف به حقایق دین و دنیا که نشد دلیل درستکاری مخصوصا این بانوان گرامی که دیگه دیدگاههای ایشان زبان زد است حالا باز یه عده هر چند زیاد هم طرفدار بدون تعمل و تفکر داشته باشن حالا ما هم به جناب شیخ میگیم که انقلاب در خطره بدو برو نجاتش بده البته ما یه ضرب و المثلی هم در این باب داشتیم ولی مبنای عقیده ی بنده احترامه نه فحش و ناسزا که هواداران ایشان بلدن
  • محمدامين IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 3
    بابا اين شريعتمداري عجب آدميه-طوري دليل و سند ومدرك مياره پههههههه دد.بابا مومن به آخرتت هم فكر كن بخدا اونجا ديگه نميتوني دروغگي و كشكي كشكي حرف بزني-
  • علی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 27
    خواهر گرامی اقای احمدی نژاد پسر عزیز اقای احمدی نژاد همسایه بزرگوار عروس پسرخاله اقای احمدی نژاد و... جناب اقای دکتر محمود احمدی نژاد: شما رو به خدا و قران و هرچه میپرستید قسم میدم دست از سر این مردم بردارید بس کنید این عوامفریبی ها رو بخدا مردم گناه دارن کارخانجات و صنعت و تولید مملکت به فنا رفت بالاترین رقم دزدی و اختلاس تاریخ ایران در همین دولت پاک !!!!!. شما انجام شد
  • مریم IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    28 8
    عقلا اگر دنیا چشمتان را پر نکرده و جویای حقیقت هستید فقط کافی است فکر کنید تا حمایت دشمنان از هاشمی و سنگ اندازی هاشمی در راه ولایت فقیه را ببینید و من یتق الله یجعل له فرقانا
  • احمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 15
    درخت هر چه پر بار بيشتر بهش سنگ ميزنن زنده باد هاشمي
  • نمازی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 12
    ما با احمدی نژاد
  • قصه گو IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    6 2
    چه خاطرات تاثیر گذاری واقعا خسته نباشی حاج اقا
  • ناشناس IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    13 19
    درود بر رفسنجانی،
  • سینا IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1 0
    اقای حسین شریعتمداری باید از مردم،اقای هاشمی عذرخواهی کرده وقول بدهد دفعه اخرش باشد حرف مفت میزند.
  • راحله IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام ازاینکه به جهت تنک شدن قافیه هر دو طرف به .....افتادن بحثی نیست // نکته :اون موقعی که بایددر راستای هم مسیر بودن با ولایت و حفظ نظام و امنیت نظام ورعایت خط قرمزها دقت می کردن لات بازی در می آوردن . حالا نیازمند تاییده یک انسان سراپا تقسیرند این خانواده محترم مگر معصومند ؟ از کی تاییده این افراد ملاک خوب وبد بودن شده؟ ایام فتنه میزان خوبی لطفا مراجعه کنید .!! شاهد مثال از کجا با چه سوابقی؟؟؟؟؟؟
  • حسین حسینی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 1
    مگر امام نفرمودند ملاک حال افراد است ایاهاشمی همان هاشمی زمان امام است
  • ali IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    خوب شد خانم لیلی بروجردی مشکل را حل کرد.حالا70 80میلیون جمعیت ایران یک صدا ندای مرگ بر احمدینژاد درود برهاشمی سر میدهند.هاشمی جون دیگه تایید شدی.ونشانه ان این است که این بار اگر کاندید شدی تمام مردم ایران که سهله تمام مردم دنیا به شما رای میدهند.
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    تو رو خدا بس کنید. توی این شرایط هنوز هم دنبال تخریب احمدی نژاد هستین. اون بنده خدا چند سال رفته. با این خاطرات و مطالب می خواهین چی رو ثابت کنین!!!بیخود نیست که توی جامعه ما روز به روز بدتر میشه!!اصلا هاشمی بهترینه راضی شدین ببینم حالا چی بهتون می دن واقعا که!!!
  • مردمی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    2 1
    تایید و تکذیب سخنان امام را نمی توان از زبان اطرافیان امام پرسیدسخنان امام یا در صحیفه نور آمده و یا در تصویر همراه با صدا و بس دیگر نمی توان به کسی حتی دختر امام در خصوص سخنان امام اطمینان کرد چه برسد به نوهدختری امام سخنان رفسنجانی فقط به خاطر حکمی می باشد که برای پسرش صادر شده هر چند که به مرحله اجرا در نیامده است اگر مهدی هاشمی هممانند رحیمی بیس کس و کار بود باید تا به حال اعدام می شد
  • ناشناس IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1 0
    شریعتمداری وامثال ایشان که عده ای اصولگرای افراطی هستند باید از گفتهای خودشان خجالت بکشند واز محضر آقای رفسنجانی وملت ایران عذر خواهی واز درگاه ایزد یکتا طلب توبه کنند ،شرمتان باد که اینطوری برای تضعیف انقلابیون وانقلاب در تلاش هستید ،این حرص وعناد شما بر همگان آشکار است آیا اسلام به افرادی مانند شما نیاز دارد ؟؟؟؟؟؟
  • جاوید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 2
    ببینید این گفته همسر امام شاید اون موقع درست بوده باشه (شاید شاید)ولی ایشون نمیدونستن که هاشمی 180 درجه تغییر کردن .اون موقع ها تغییرات هاشمی زیاد علنی نبود . چون همسر امام از جامعه خبر نداشتن که بدونن خاندان هاشمی چکار میکنن.من از این مردم( عموما جوانان طرفدار ماهواره و شبکه های ضد اجتماعی) تعجب میکنم که عملکرد برخی ها رو میبینن ولی باز گول میخورن .فرزندان هاشمی چرا محکوم شدن؟هاشمی با وجود تمام اشتباهاتی که کرد و در دهه ی هفتاد خیلی ها له شدن ولی اگه از فرزندانش دوری میکرد الان محبوب خیلی ها میشد .قضایای سال 88 و حمایت از فساد فرزند باعث شد ایشون از مردم(واقعی و انقلابی) جدا بشن.
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 1
    هم اقای هاشمی رفسنجانی در دل مردم نجیب ایران جای دارند وهم اقای محموداحمدی نژاد وهم خانواده وبیت رهبر فقیدحضرت امام خمینی ودیگر دولت مردان وتمام خدمت گذاران به ملت شریف ایران .واقعا حیف نیست که این بزرگواران باسعه صدری که دارند اختلافاتی اگر وجود داشته باشد را رسانه ای نکنند
  • فرشاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 3
    این قدس آنلاین غلام و نوکر حلقه بگوش و جیره خوار هاشمی است من دیشب یک انتقاد کردم حذفش کردن خب عیب نداره بالاخره گرداننگان این سایت هم زن و بچه دارند وآنها هم هزینه و سازمان بهینه سازی هم که خوب پولی قبلا هزینه کرده
  • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    رای ما هاشمی رسمنجانی