همزمان با روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی یگانهای نیروهای مسلح مستقر در مشهد با رژه اقتدار و توانمندی خود را در دفاع از سرحدات کشور به نمایش گذاشتند.

نیروهای مسلح اقتدار و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا در این آیین که روز شنبه در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد، استاندار خراسان رضوی در سخنانی از رژه نیروهای مسلح به عنوان نمایش اقتدار و بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات احتمالی و پیام سخت برای دشمنان و پیام صلح و دوستی برای دوستان در جهان و کشورهای منطقه یاد کرد.

علیرضا رشیدیان گفت: امروز حضور گسترده نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و رصد تهدیدات دشمنان باعث شده که همه گزینه های نظامی دشمن علیه کشور به نوعی کابوس و توهم برای نیروهای متخاصم تبدیل شود.

وی ادامه داد: ملت ما جنگ طلب نبوده و نخواهد بود ولی ثابت کرده که در صحنه دفاع از حقوق حقه خود مردانه ایستاده است و تهاجم ، تهدیدات و فشارهای اقتصادی و اجتماعی هیچ نوع تاثیر و خللی در عزم آنان ایجاد نمی کند.

وی گفت: ملت ایران در سالی که بنام دولت و ملت ، هم دلی و هم زبانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است با اتکاء به ظرفیتهای خود و هم دلی با دولت در مذاکرات هسته ای با وسواس و بی اعتمادی نسبت به غربیان و آمریکا وارد شده و این مذاکرات آزمایشی برای اراده غربیان نسبت به ملت ایران است.

وی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی با ایثار و از خود گذشتگی های بسیار در عرصه دفاع از سرحدات کشور و ملت حضور دارد و ملت هم همراهی خود را با ارتش اعلام کرده که این خود نشان دهنده هم دلی ملت و ارتش است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی که شاهد ناامنی و درگیری در کشورهای دیگر و منطقه هستیم کشور با رهنمودهای رهبر فرازنه انقلاب و آمادگی و هوشیاری نیروهای مسلح در ثبات و امنیت بسیار قرار دارد.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور نیز گفت: در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی با هم دلی بیشتری بین ملت و نیروهای مسلح شاهد افزایش اقتدار این نیروها خواهیم بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی گفت: در شرایطی که در ابتدای پیروزی انقلاب برخی در راستای اهداف دشمنان شعار انحلال ارتش را سر می دادند امام راحل با نامگذاری 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش اعتماد خود را به این نیرو نشان دادند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور تصریح کرد: ارتش هم با حضور گسترده در صحنه مقابله با قائله های دشمنان و دفاع از سرحدات کشور در جنگ تحمیلی ثابت کرد که شایسته این اعتماد است.

وی اضافه کرد: بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر از سربازان و نیروهای پایور ارتش در دوران دفاع مقدس به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و این نیرو با تقدیم 77 هزار شهید و آزاده و 270 هزار جانباز به وظیفه خود در دفاع از سرحدات میهن اسلامی به خوبی عمل کرد.

فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ارتش بعد از 27 سال از پایان جنگ تحمیلی با ارتقاء آمادگی رزمی خود با اجرای رزمایشهای گوناگون و تولید تجهیزات نظامی و هواپیما و موشکهای گوناگون، تاکنون بیش از صدها هکتار از زمینهای کشاورزی مناطق جنگی دفاع مقدس را از مین پاکسازی کرده است.

امیر جهانشاهی گفت: رونمایی از اسلحه انفرادی 33 میلیمتری برای نخستین بار درجهان را از دیگر دستاورد مهم اخیر ارتش دانست.

در پایان این مراسم نیروهای مسلح مستقر در میدان با رژه اقتدار و آمادگی خود را در دفاع از سرحدات کشور در مقابل تهدیدات احتمالی دشمنان اعلام کردند.

رژه نیروهای مسلح همزمان با 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر مشهد در شهرستانهای تربت حیدریه، تربت جام، سرخس و قوچان هم برگزار شد.

استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان زیرمجموعه قرارگاه شمال شرق ارتش قرار دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.