مدیر شبکه پنج درباره‌ی رویکرد جدید این شبکه که با عنوان شبکه اقتصادی معرفی شده است، اظهار کرد: قرار نیست همه برنامه‌های ما در شبکه پنج مارک اقتصادی داشته باشند؛ بناست که این برنامه‌ها رویکرد اقتصادی داشته باشند.

مدیر شبکه پنج: بیننده را خسته نمی‌کنیم
1409127996089_1313.jpgمجید زین‌العابدین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، درباره‌ی ساختار برنامه‌های شبکه پنج که در سال جدید چگونه خواهند بود‌، توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی می‌کنیم در چه ساختار و قالبی مفاهیم مورد نظر را به مخاطب منتقل کنیم؛ بدون اینکه بخواهیم بیننده را خسته کنیم.

او در ادامه گفت: قرار است در ساختارهایی از جمله مصاحبه، مناظره، مسابقه‌، تاک‌شو‌ و طنز عروسکی‌ برنامه‌هایی را با رویکرد اقتصادی روانه آنتن کنیم.

زین‌العابدین گفت: شبکه پنج در ساختار برنامه‌سازی خوشبختانه حوزه‌ی گسترده‌ای برایش تعریف شده است که با ساختارهای مختلف ماموریت مشخصی را که ماموریت اقتصاد است بتواند برجسته کند و به بینندگان ارائه دهد؛ به همین دلیل ما در همه ساختارهای برنامه‌سازی از جمله فیلم و سریال برنامه تولید خواهیم کرد.

او یادآور شد: بسیاری از سریال‌هایی که در صداوسیما ساخته و پخش شده‌اند اتفاقا تم و مضمون اقتصادی داشته‌اند؛ در همین راستا ما نیز برای تولیدات آتی بر روی ساخت سریال‌هایی از جنس «همه چیز آنجاست» که دارای مضمون اقتصادی هم بود تمرکز خواهیم کرد.

سابقه‌ی قبلی صداوسیما هم نشان می‌دهد که سال‌ها قبل تلویزیون سریال‌های اقتصادی زیادی داشته است که از جمله آن می‌توان به «پول کثیف» اشاره کرد و ده‌ها سریال دیگر که بسترهای اقتصادی داشته‌اند اما ما به بحث اقتصادی آن توجه نداشتیم؛ بنابراین ما در حوزه سریال در شبکه تهران همین مفاهیم را دنبال خواهیم کرد و قرار نیست اتفاق عجیب و غریبی بیفتد. قرار است در راستای برنامه‌سازی که انجام می‌دهیم هدف داشته باشیم.

او سپس به پخش سریال‌های شبکه پنج در سال جدید اشاره کرد و گفت: سه سریال ابتدای سال 94 شبکه پنج به ترتیب اینگونه طراحی شده است‌؛ مجموعه تلویزیون «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی که خود بحث اقتصادی و اجتماعی داشت. مجموعه «خاتون» که پس از نوروز روی آنتن است و بعد هم «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» که از اردیبهشت ماه پخش می‌شود و ادامه تولید آن قرار است از طریق شبکه پنج آغاز شود.

زین‌العابدین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی بحث حوزه اقتصادی که رویکرد شبکه پنج است توضیح داد: خوشبختانه حوزه‌ی اقتصاد رسانه حوزه بسیار گسترده‌ای است که ما در آن به موضوع اقتصاد و ورزش، اقتصاد و سینما‌، اقتصاد و جامعه‌، اقتصاد و جمعیت‌، اقتصاد و محیط زیست‌، اقتصاد شهری،‌ اقتصاد و کودک‌، دین و اقتصاد خواهیم پرداخت و اینها حوزه گسترده‌ای هستند که امکان برنامه‌سازی گسترده در حوزه برنامه‌سازی به ما می‌دهند و قرار نیست در شبکه پنج همه برنامه‌های ما مارک اقتصادی داشته باشند. بلکه بناست این برنامه‌ها رویکرد اقتصادی داشته باشند.

مدیر شبکه پنج در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه «رنگین کمان» در سال جدید با تلویزیون خداحافظی می‌کند؟ گفت: برنامه «رنگین کمان» در شبکه پنج ادامه دارد، چون یکی از برنامه‌های پربیننده است و قاب و رنگ‌آمیزی شبکه تهران را تکمیل می‌کند قرار نیست شبکه پنج شبکه یک بعدی باشد.

او در این زمینه یادآور شد: تاکید رئیس سازمان صداوسیما این بوده است که محتوای خوب و ساختار جذاب و پربیننده و پرکششی ارائه شود؛ خیلی از این محتوایی که مدنظر است را طراحی کرده‌ایم و در ساختارهای مختلف ارائه خواهیم داد.

مجید زین‌العابدین در پایان گفت‌وگوی خود با تاکید بر اینکه گروه کودک و برنامه‌های ویژه کودک از جدول پخش شبکه پنج حذف نخواهد شد، گفت: علاوه بر آن، به تیم عروسک «چرا» سفارش کار داده‌ایم که موضوعات اقتصادی بسازد. این موضوعات قرار است در حوزه‌های اشتغال‌، کشاورزی‌، مصرف بهینه‌ با تم کودک مطرح شود تا آموزش اقتصادی را از دوره کودکی برای مردم داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.