رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان ماهیانه در زمینه محیط زیست، زمین‌خواری و کوه‌خواری به قوه قضائیه گزارش می‌دهد.

سازمان بازرسی ماهیانه گزارش زمین‌خواری را به قوه قضائیه ارائه می‌کند

به گزارش  تسنیم ، ناصر سراج در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که به‌منظور معارفه مدیرکل بازرسی این استان برگزار شد با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از سال 1308 به‌عنوان تفتیشیه شروع به کار کرد، اظهار داشت: در سال 1360 قانون بازرسی کل کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در ماده دو قانون حدود اختیارات سازمان را مشخص کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نظارت را مقدم بر بازرسی دانست و افزود: با نظارتی که قبل از وقع تخلف وجود دارد به فردی که می‌خواهد تخلف یا سوء جریانی انجام دهد تذکر داده می‌شود و اگر متنبه نشد برابر قانون برخورد می‌شود.

سراج با ابراز "جرائم در این استان بسیار کم است و انتظار داریم از این نیز کمتر شود" بیان کرد: در هر جایی از کشور که تخلفی رخ می‌دهد وظیفه بازرسی است که حضور پیدا کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به فرامین رهبری در سال گذشته در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، جریانات اداری و محیط زیست اشاره کرد و گفت: در رابطه با اقتصاد مقاومتی شاید بیشترین کار را سازمان بازرسی با تشکیل 24 کارگروه ویژه با برنامه ریزی‌های مختلف، انجام داده است.

سراج افزود: سازمان بازرسی کشور یک سال بعد از ابلاغ محورهای 24گانه اقتصاد مقاومتی و در 29 بهمن ماه سال گذشته گزارش یک‌ساله تقدیم مقام معظم رهبری کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه محیط زیست نیز بعد از پیام رهبری، رئیس قوه قضائیه نیز بخشنامه‌ای صادر نمودند، اظهار داشت: بند 4 این بخشنامه سازمان بازرسی را موظف کرده است که در رابطه با محیط زیست، زمین‌خواری و کوه‌خواری اقدام و گزارش ماهیانه به دفتر ایشان ارائه نماید.

سراج با اشاره به اینکه پیشگیری باید از خود قوه مجریه شروع شود، ابراز کرد: قوه قضائیه قوه قهریه است و وظیفه‌اش برخورد است که اگر به مدیری تذکر دادیم و نتوانستیم وی را متنبه کنیم به قوه قضائیه برای برخورد معرفی می‌شود.


 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.