معاون وزیر کشور با بیان این‌که هر دولتی سیاست​ها و برنامه​های خود را داشته است، گفت: این دولت نیز برنامه​های خود را اجرا می‌کند تا به روش اعتدال به پیشرفت کشور کمک کند که با روش​های دیگر متفاوت است، از برنامه‌های اساسی دولت در این راستا افزایش فعالیت​ها جهت تحقق تعهدات دولت به مردم است.

مقیمی: برنامه‌ اساسی دولت تحقق تعهدات به مردم است
به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در نشست هم​اندیشی فرمانداران و بخشداران استان در راستای اجرای سیاست​های دولت تدبیر و امید که در اهواز برگزار شد، عنوان‌کرد: بعد از استانداری، فرمانداری​ها و سپس بخشداری​ها در اداره کشور نقش اساسی ایفا می​کنند. برای این‌که امورات مردم در شهرستان​ها برآورده شود، فعالیت​هایی توسط فرمانداران و بخشداران انجام می​شود که هماهنگ‌کننده فعالیت​های بین دستگاه​های اجرایی جهت حل مشکلات مردم هستند.

وی افزود: وقتی بحث از امنیت می​شود فرماندار به عنوان رییس شورای تأمین شهرستان به حل مشکلات می‌پردازد و در مسایل دیگر نیز چنین عمل می​کند؛ بنابراین فرمانداران نقش اثرگذار را در تأمین امنیت در کشور ایفا می​کنند. با توجه به این اهمیت باید جایگاه فرمانداری​ها را خوب حفظ کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در راستای تعهداتی که به مردم داده از فرمانداران می‌خواهد تا مشکلات مردم را حل کنند. به دلیل عدم کارآمدی ما مشکلات انباشت شده​ای از سال‌های گذشته داریم که امروز مسئولیت ما علاوه بر وظایف روزمره، پرداختن و حل این مشکلات است.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما به مردم قول دادیم تا در این دولت مشکلات​شان را حل کنیم، عقب​ماندگی​ها را جبران کنیم و به اهداف چشم​انداز 20 ساله برسیم. باید تلاش کنیم تا از جزء تا کل این تعهدات را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت​های داخلی دولت که همپای فعالیت​های خارجی انجام می‌شود، گفت: در بخش سلامت اقدام بزرگی انجام شد که کلیه مردم در شهرها و روستاها از خدمات درمان ارزان بهره​مند شوند. اقدام دیگر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه​ها است که خوشبختانه بدون هیچ‌گونه آثار تخریبی انجام شد و این کارها در شرایطی انجام شده که قیمت جهانی نفت به شدت افت پیدا کرده بود ولی ما توانستیم تورم را از 43 درصد به 15 درصد برسانیم.

مقیمی ادامه داد: به موازات فعالیت​های خارجی دولت، فعالیت​های اساسی در داخل انجام گرفت که 5 طرح بزرگ با منابع مالی سنگین در نقاط مختلف کشور نمونه آن است و در شرایطی اجرا شده​اند که منابع مالی محدودی داشتیم. از جمله این طرح​ها، طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که بزرگترین طرح کشاورزی کشور به شمار می​رود.

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که بتوانیم در انجام وظایف خود به موفقیت دست یابیم اولین کاری که باید انجام دهیم، تحول در بخشداری​ها است زیرا 60 درصد جمعیت توسط این بخش​ها اداره می​شود. ما از بخشداران توقع داریم تا از تمام امکانات و ظرفیت​های حوزه​های زیرمجموعه خود جهت فعال‌سازی سرمایه​گذاران و پیشرفت مناطق خود استفاده لازم را ببرند.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآورشد: تلاش کنیم تا از احزاب و گروه​های سیاسی که به صورت رسمی فعالیت دارند حداکثر استفاده را ببریم و ضمن پشتیبانی، امنیت اجتماعی آن‌ها را فراهم کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.