مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز شنبه اعلام کرد:هوای مشهد و اصفهان سالم و کلان شهرهای تهران،کرج و تبریز در شرایط ناسالم قرار دارد.

هوای مشهد، اصفهان سالم و سه کلان شهر در شرایط ناسالم قرار دارد

به گزارش ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح 28 فروردین تا 8 صبح 29 فروردین، به علت وجود پوشش ابر در حال عبور در مرکز، جنوب غربی کشور امکان پذیر نیست.

از صبح روز گذشته نوار پهن گرد و غبار در کشورهای سوریه و عراق مشاهده می شود، در ساعت 5 صبح از مرز شمال غربی و به تدریج غرب محدوده استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه به داخل کشور نفوذ کرده و تا آخر شب استان های تهران، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، قم، آذربایجان شرقی، حاشیه دریای خزر با غلظت نسبتا بالا درگیر این پدیده شدند.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه ( 18 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 6 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 15 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری، با بیشنیه دمای 23 و کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری درپاره ای نقاط غبارآلود در ارتفاعات نیمه ابری،24 ساعت دوم صاف گاهی وزش باد و 24 ساعت سوم کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 22 درجه سانتیگراد، هوا قسمتی ابری و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.