مرتضی روشنی:  قدس ویژه خراسان - فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در جنگ تحمیلی نقش سرنوشت‌‌سازی داشت، گفت:  ...

 رژه اقتدار در روز ارتش

امروز ارتش در بحث خودکفایی در ابعاد مختلف همچون ساخت هواپیما، ناوهای جنگی، زیردریایی سنگین و سبک و انواع موشکها پیشرفتهای خوبی داشته است.

امیرسرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس مشهد  با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود استقلال و آزادی را برای ملت ایران و یأس و ناامیدی را برای دشمنان به بار آوردند.

وی تصریح کرد: 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی نیروی زمینی ارتش و یادگار حضرت امام(ره) است و یگانهای ارتش در سراسر ایران با انجام رژه نظامی، اعلام پشتیبانی و حمایت از نظام و مردم ایران می‌کنند.

جهانشاهی با اشاره به نقش مؤثر ارتش در پیروزی انقلاب اضافه کرد: از واپسین روزهای انقلاب اسلامی، ارتش به عنوان بازوی نظامی انقلاب در راستای تثبیت انقلاب و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور حضور داشت و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نکرد و در غائله‌های ترکمن صحرا، گنبد و کردستان نیروهای ارتش بخوبی ظاهر شدند.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور تصریح کرد: نیروهای ارتشی با همکاری بسیجیان و سپاه پاسداران، ارتش بعث عراق را که توسط بیشتر کشورهای جهان حمایت می‌شد، از خاک ایران اسلامی بیرون راندند و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی افزودند و بیش از 50 هزار شهید و 270 هزار جانباز و 27 هزار آزاده سرافراز ثمره این جانفشانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

* ارتش سبب سربلندی ایران است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتش در حفظ تمامیت ارضی کشور نقش مهمی ایفا کرده است، گفت: نیروی زمینی ارتش بازوی نظامی انقلاب است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه ارتش سبب عزت و سربلندی ملت سرافراز ایران است، بیان کرد: ملت ایران ثابت کرده ملتی جنگ طلب نیست، اما هر جا لازم باشد از حق خود دفاع می‌کند و تحریم سبب جلوگیری از پیشرفت ملت نمی‌شود. رژه نیروهای مسلح ما نشانه‌ای از صلح برای همسایگان و جلوه‌ای از اقتدار برای متعرضان به این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: در بحث هسته‌ای نیز با عزت وارد مذاکرات شده و این مذاکرات به گفته مقام معظم رهبری آزمایشی برای ادعای غربی‌هاست و نتایج آن می‌تواند در آینده تعاملات تأثیرگذار باشد.

در این مراسم که از میدان 15 خرداد مشهد تا میدان بسیج برگزار شد، یگانهای نمونه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق توان نظامی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند. عملیات چتر بازی و سقوط آزاد، رژه نیروهای پیاده و سواره از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش در مشهد بود. در این میان برخی از ادوات رزمی و نظامی مانند هویتزر 155 میلی‌متری، سامانه موشکی هاگارد، سیستم دفاعی اسکایگارد، تجهیزات شناسایی و پهپادهای مدرن، اتاقهای عمل و بیمارستانهای صحرایی، و همچنین تجهیزات پلیس ضدشورش جلوه بیشتری داشت.

دستاوردهای ارتش بیانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

بجنورد- خبرنگار قدس: جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: دستاوردهای ارتش و نیروهای مسلح در حوزه دفاعی بیانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر هادی پوراسماعیل در مراسم رژه روز ارتش در بجنورد افزود: وحدت میان ارتش و سپاه سبب ارتقای اقتدار دفاعی کشور و به دنبال آن تقویت اعتماد به نفس ملی می‌شود.

وی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از ملت و انقلاب مصداق بارز دلاوری‌های نیروهای ارتش و نیروهای مسلح است، به طوری که تقدیم 48 هزار شهید ارتشی، سندی از مجاهدتهای ارتشیان است.

امیر پور اسماعیل اظهار داشت: گرامیداشت روز ارتش، آمادگی ما را برای مقابله با تهدیدهای دشمن بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی خیال بازگشت قریب الوقوع را در سر می‌پروراند و به فکر انحلال ارتش است، گفت: امام خمینی(ره) در 29 فروردین 58 با صدور پیامی تاریخی، سنگ بنای روز ارتش را نهاده و با نامگذاری این روز به نام ارتش، روح عزت و اقتدار را بر پیکره ارتش و ارتشیان دمید.

امیر پوراسماعیل تاکید کرد: امروز ارتش به پشتوانه وحدت، حصن حصین انقلاب به شمار رفته و مسیر افتخار و پیشرفت را طی می‌کند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: مدافع اصلی ایران و انقلاب، ملت ایران است و همه ارگانهایی که مسؤولیت حفاظت از نظام را بر عهده دارند، فرزندان این ملت هستند.

سید علی اکبر پرویزی اظهار داشت: نیروهای مسلح همواره در مقابله با دسیسه‌های دشمنان پیروز و سربلند بوده‌اند.

ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز است

سرخس - خبرنگار قدس: سرهنگ صمدپور، جانشین تیپ377در مراسم رژه روز ارتش در سرخس با گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی و ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :پشتیبانی ملت از نیروهای مسلح و رهبری داهیانه فرمانده کل قوا ثمرات زیادی برای کشورمان در برداشته و سبب شده است تا استعمار نتواند در کشور ایجاد ناامنی کند.

سنجرانی، فرماندار سرخس نیز با تبریک این روز به دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز و داشتن مرزهای زمینی و دریایی با بیش از 15 کشور همسایه همواره مورد طمع دشمنان بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.