قدس انلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان در سال جاری، گفت: مسکن مهر تعهد دولت جمهوری اسلامی به مردم است و ما مکلف به انجام این تعهدات هستیم.

مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار امسال به اتمام می‌رسد/ طرح ایده جدید در حوزه مسکن تا حل نشدن مسکن مهر اشتباه است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی، توسعه فعالیت‌های عمرانی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ضروری برشمرد و بر نقش مهم و سازنده بنیاد مسکن در این زمینه تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: فعالیت‌های این بنیاد با قشر محروم و ضعیف جامعه در ارتباط است و قاعدتا مورد پسند و رضایت الهی است.

جبارزاده افزود: بنیاد مسکن جزو نهادهای انقلابی است که از زمان تاسیس کارهای ارزشمندی انجام داده و اگر فعالیت‌های این بنیاد نبود امروز وضعیت خوبی در روستاها نداشتیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نسبت جمعیت شهری به روستایی استان که 70 به 30 است، این آمار را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: موظفیم این ترکیب جمعیتی را با عمران و آبادانی روستاها اصلاح و روند مهاجرت از روستاها به شهرها را معکوس کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روستاییانی که به شهرها می‌آیند عمدتا از وضع موجود خود راضی نیستند و حسرت زندگی در روستا را می‌کشند، لذا باید شرایط بازگشت آنها را به روستاها فراهم کنیم.

جبارزاده اظهار داشت: در صورت وجود امکانات مناسب در روستاها چه بسا شهرنشینان نیز تمایل به سکونت در روستاها خواهند داشت، چرا که امروز شرایط زندگی در شهرهای بزرگ غیرقابل تحمل شده است.

وی با بیان این که بخشی از این رسالت بزرگ بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: این بنیاد باید در کنار خدمات عادی خود هر ساله طرح‌ها و ایده‌های نو برای عمران و آبادانی روستاها داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که بنیاد مسکن باید نگاهی متفاوت از گذشته به بحث عمران روستایی داشته باشد، گفت: در این زمینه بنیاد مسکن باید از توان علمی دانشگاه‌ها و نظرات تمام صاحب‌نظران استفاده کند، حتی آماده‌ایم از تجربیات کشورهای موفق در زمینه عمران روستایی نیز بهره جسته و از کارشناسان آنها برای مشارکت در این زمینه دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن کشور نیز نگاه ویژه‌ای به استان آذربایجان شرقی دارند و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

جبارزاده در ادامه با تاکید بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان در سال جاری، گفت: مسکن مهر تعهد دولت جمهوری اسلامی به مردم است و ما مکلف به انجام این تعهدات هستیم.

وی افزود: تا زمانی که بحث مسکن مهر حل نشود نمی‌توان ایده جدیدی در حوزه تامین مسکن تعریف و اجرا کرد، لذا همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با بنیاد مسکن برای اتمام این طرح هستند.

استاندار آذربایجان شرقی وجود 1700 دهیاری در استان را ظرفیت بالایی برای پیشبرد طرح‌های بنیاد مسکن دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار دولتی توسط دهیاران در روستاهای استان هزینه شده است و لازم است بنیاد مسکن در این زمینه در کنار دهیاران باشد.

وی همچنین بر جلب مشارکت روحانیت در عمران و آبادانی روستاها تاکید کرد و افزود: اغلب روستاهای موفق عمدتا از وجود یک روحانی خوش‌فکر و فعال بهره‌مند هستند، اما هنوز این ظرفیت در بسیاری از روستاها مغفول مانده و بنیاد مسکن باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

جبارزاده بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نهادهایی نظیر بسیج سازندگی برای توسعه و پیشبرد طرح‌های عمرانی در روستاهای استان نیز تاکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی باید در همه زمینه‌ها جایگاه برتر را داشته باشد که عمران روستایی نیز در این زمینه جزو اولویت‌هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.