قدس آنلاین-شهرکرد:امید است در 10 سال آینده تالابها وضعیت مطلوبتری داشته باشند که این امر منوط به عملکرد دستگاه های توسعه ای در کشور وابسته است.

برنامه دار شدن تمامی تالاب های کشور در سال 94

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرملی طرح بین اللملی حفاظت ازتالابهای ایران  در حاشیه چهارمین  نشست تدوین برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی چغاخور استان چهارمحال وبختیاری در گفت و گو اختصاصی با قدس آنلاین از شرایط بحرانی 80 درصد تالابهای کشور خبر داد و تاکید کرد این تالابها در معرض نابودی و خطر قرار دارند.

محسن سلیمانی روز بهانی افزود: با توجه به بارشهای اخیر در کشور نگرانی در زمینه کم آبی و خشکسالی برای تالابها وجود ندارد اما توسعه ناپایدار باعث شکنندگی تالابهای کشور شده است.

سلیمانی روز بهانی تصریح کرد: تغییر الگوی توسعه در حوضه آبریز تالابها به گونه ای باشد که منجر به حفاظت و بهره برداری پایدار از تالابها شود. 

وی گفت: بارشهای اخیر به تالابها و دریاچه ارومیه کمک کرد که از مرز بحران فاصله بگیرند ولی احیاء این تالابها و دریاچه ها همکاری همه دستگاه های اجرایی کشور را می طلبد.

سلیمانی روزبهانی از برنامه دار شدن تمامی تالابهای کشور خبرداد و افزود: اجرای این طرح کمک دست اندرکاران و ذینفعان را می طلبد.

وی گفت: دستگاه ها و ذینفعان باید نگاه درست و پایدار به منابع آب تالابها داشته باشند و رویکرد و الگوهای توسعه از ناپایدار به سمت پایدار سوق داده شود.

مدیرملی طرح بین اللملی حفاظت ازتالابهای ایران در خصوص وضعیت 10 سال آینده تالابها با اجرای شدن طرح مدیریت یکپارچه تالابها گفت: امید است در 10 سال آینده تالابها وضعیت مطلوبتری داشته باشند که این امر منوط به عملکرد دستگاه های توسعه ای در کشور وابسته است.

شایان ذکر است چهارمین کارگاه مشورتی تدوین برنامه تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن به مدت3 روز با حضور استادان دانشگاه، کارشناسان، مدیر ملی طرح بین المللی حفاظت از تالابهای ایران و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری در حال برگزاری است.

 گفتنی است تالاب بین المللی چغاخور در مجاورت شهر بلداجی شهرستان بروجن قرار دارد و از مهمترین زیستگاه های جانوری چهارمحال وبختیاری است که در 70 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته است.

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.