۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 277607

اگرخواسته هاي سرمربي پرسپوليس برآورده نشود چه بسا به زودي شاهد قطع همكاري برانكو ايوانكوويچ هم باشيم. اتفاقي كه خوشايند هواداران اين تيم نيست....

5دغدغه يزرگ برانكو

به گزارش قدس آنلاين، رانکو از همان روزهای اولی که با بلاژویچ به ایران آمد، تا روزهای آخری که به عنوان سرمربی تیم ملی به جام جهانی 2006 آلمان می‌رفت، مردی آرام، صبور و کم حاشیه بود؛ او اما هرگز یک آدم گوشه‌گیر و منزوی شناخته نمی‌شد و در طول دوران حضورش در تیم ملی، تعامل خوب و دوستانه‌ای با رسانه‌ها داشت.
برانکو پس از قریب به 9 سال به ایران بازگشته اما این برانکو هیچ شباهتی به مردی که 9 سال پیش می‌شناختیم ندارد، چون شرایط امروزی او در پرسپولیس شباهتی به آن روزها ندارد. برانکو با ذوق و شوق فراوان پا به ایران گذاشت و در همان روزهای نخست، با استقبال باشکوهی - حضور 100 هزار نفر در بازی پرسپولیس - النصر - مواجه شد اما رفته رفته تب و تاب روزهای نخست فروکش کرده و برانکو مانده و مشکلاتی که هرگز فکرش را نمی‌کرد.
او در ایران همچنان در هتل زندگی می‌کند و یکی از مشکلاتی که سرمربی پرسپولیس را آزرده‌خاطر کرده، فراهم نشدن امکانات رفاهی لازم برای او و دستیارانش است. برانکو از مسوولان پرسپولیس خواسته تا هر چه سریع‌تر وضعیت اقامت او و همکارانش را مشخص کنند تا در فضایی آرام و کم سروصدا، بتواند روی کارش متمرکز شود و برای مشکلات فنی پرسپولیس برنامه‌ریزی کند. او به جز محل اقامت، به یک دفتر کار مجهز نیاز دارد که با دستیارانش به آنالیز بازی‌های پرسپولیس و حریفان بپردازد اما تا امروز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است و هر گاه که مطالباتش را با مسوولان باشگاه در میان می‌گذارد، بیش از گذشته درمی‌یابد که در ظاهر شاید نژادفلاح مدیرعامل باشد اما او آنقدر اختیار و امکانات در دست ندارد که مشکلات پرسپولیس را به این سادگی‌ها برطرف کند. برانکو حتی پیش قرارداد خود را نیز دریافت نکرده است اما مشکل اصلی، مشخص نبودن آینده و مالکیت باشگاه است که در این شرایط هیچ اسپانسری حاضر به همکاری با پرسپولیس نیست و از سوی دیگر حسین هدایتی که گفته می‌شد برای ادامه فصل کنار پرسپولیس خواهد بود هم فعلا از بار مسوولیت شانه خالی کرده تا در مزایده بعدی ببیند که آیا امکان خرید باشگاه را دارد یا نه.
از دیگر دغدغه‌های برانکو، مشکل مالیاتی سرمربی پرسپولیس است که هنگام قرارداد به او وعده داده شد که این مشکل برطرف خواهد شد اما ظاهرا فعلا طی توافقی که میان مسوولان باشگاه پرسپولیس و اداره مالیات صورت گرفته، برانکو مانعی برای خروج از کشور ندارد اما همین روزها فرجه اداره مالیات به اتمام خواهد رسید و احتمالا برانکو با همان مشکلی مواجه می‌شود که کارلوس کی‌روش نزدیک به یک ماه با آن دست به گریبان است.
برانکو وقتی شرایط و امکانات پرسپولیس را با وضعیت سابق خود در تیم ملی ایران مقایسه کرده، به شدت نگران شده که آیا در ادامه کار - چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در بازی‌های باقیمانده - می‌تواند پرسپولیس را از بحران خارج کند یا خودش هم با این شرایط در میان انبوهی از مشکلات غرق خواهد شد. یکی دیگر از نگرانی‌های برانکو، انتخاب بازیکن برای فصل آینده است. او پس از ارزیابی بازی‌های پرسپولیس دریافته که این تیم نیازمند جذب بازیکنان درجه یک در چند پست کلیدی است و اگر اوضاع با همین منوال پیش برود، شکست دیگری در نقل و انتقالات را تجربه خواهد کرد و چنانچه نتواند پرسپولیس را در ابتدای فصل بعد از بحران خارج کند، سرانجام خوبی در ادامه قراردادش نخواهد داشت.
تصویری که امروز از پرسپولیس پیش روی برانکو قرار دارد، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که او 9 سال پیش در ایران داشته تا دغدغه‌های سرمربی جدید پرسپولیس بیش از گذشته باشد. پرسپولیس هنوز برای کادر فنی ماشین و امکانات لازم برای حمل و نقل را فراهم نکرده تا سرمربی پرسپولیس به جز زمان حضور در تمرینات، تنها در هتلی مستقر باشد که مناسب انجام برنامه‌هایی نظیر آنالیز فنی و طراحی تمرینات و مسابقه‌ها نیست.

یکی دیگر از مشکلات پرسپولیس، مساله مترجم برانکو است. با این شرایط حتی رضا چلنگر تمایلی به ادامه همکاری ندارد و حتی به مسوولان باشگاه اعلام کرده که اگر اوضاع قرار است همین‌گونه پیش برود، سراغ گزینه دیگری بروند و کار ترجمه را به فرد دیگری بسپارند. از آنجا که رضا چلنگر و برانکو سال‌ها با هم کار کرده‌اند و به اخلاق و روحیات هم اشراف کامل دارند، برانکو نگران است که مبادا این اتفاق رخ دهد تا یکی از نزدیک‌ترین و قابل اعتمادترین افراد خود را به همین سادگی از دست بدهد. به نظر می‌رسد سکوت برانکو، آرامش قبل از توفان است. او منتظر است تا ببیند آیا مشکلات به زودی برطرف خواهد شد یا اگر همچنان هیچ مسوولی را کنار خود احساس نکند، آرام آرام اعتراض خود را رسانه‌ای خواهد کرد. برانکو فعلا از همه خبرنگاران و دوستانی که از قدیم با آنها ارتباط داشته و برای دیدنش به هتل می‌روند عذرخواهی می‌کند که نمی‌تواند پذیرای آنها باشد و از آنها می‌خواهد که تا بعد از بازی با لخویای قطر صبر کنند و پس از بازگشت از سفر تکلیف خود را با مسوولان باشگاه مشخص نمایند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.