رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از احتمال افزایش هشت تا 9 درصدی قیمت کولرهای گازی و اسپیلت خبر داد.

احتمال افزایش قیمت کولرهای گازی/ واردات قاچاق از عراق

محمدباقر معتمد در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، با بیان این‌که در زمینه‌ اسپیلت و کولر گازی نتوانستیم در ایران تولیداتی داشته باشیم، گفت: یکی از دلایل این موضوع توان پایین شرکت‌های ایرانی با رقبای خارجی خود در این حوزه است چون قیمت تولیدات خارجی در مقایسه با ساخت داخلی بسیار کمتر است و طبیعی است که خریداران نیز به سمت تولیدات خارجی تمایل می‌یابند.

 

وی با بیان این‌که برخی از کولر‌های گازی و اسپیلت ها به صورت قاچاق و بیشتر از مرز عراق به کشور وارد می‌شوند، اظهار کرد: بخشی از کولر‌های گازی و اسپیلت‌ها نیز از کشور‌های آسیای جنوب شرقی وارد می‌شوند.

 

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در عین حال بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات دراین بخش مصرف بالای برق آنهاست که البته رده‌بندی نیز براساس مصرف انرژی آنها صورت گرفته است.

 

معتمد با بیان این‌که هر ساله به دلیل افزایش قیمت انرژی، دستمزد کارگران، حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌های جاری افزایش قیمتی را شاهد هستیم، گفت: در این حوزه نیز افزایش قیمتی خواهیم داشت که از اواخر اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود. البته هرگونه افزایش قیمتی باید به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

 

 

تا 4 سال دیگر کولر آبی بازار خود را از دست می‌دهد

 

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع همچنین با اشاره به بازار کولر آبی گفت: تا حدود سه تا چهار سال آینده کولر آبی بازار خود را از دست می‌دهد و کم‌کم کولر‌های گازی و اسپیلت‌ها به‌طور کلی جایگزین کولرهای آبی می‌شوند.

 

وی با بیان 100 درصد کولر‌های آبی تولید داخل کشور است، اظهار کرد: صادرات کولرآبی بیشتر به کشور عراق صورت می‌گیرد چون دارای اقلیمی خشک بوده و کولر آبی گزینه مناسبی برای اینگونه اقلیم‌هاست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.