۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 277690

نروژ سال گذشته ۵۲ دانشجو و دانشمند ایرانی را بر اساس قانون ممنوعیت صدور علومی که برای توسعه و تولید سلاح های غیر قانونی استفاده می شود، از این کشور اخراج کرده است.

نروژ ۵۲ دانشجو و دانشمند ایرانی را اخراج کرد
 بر اساس ادعای روزنامه "افتن پوستن" نروژ سرویس امنیتی نروژ نگران آن است که دانشجویان و دانشمندان ایرانی آموزش هایی را در این کشور فرابگیرند که از این آموزش ها بتوان در تولید سلاح های کشتار جمعی استفاده کرد.
 
نروژ با استناد به این ادعا طی سال گذشته بیش از 52 دانشجو و دانشمند ایرانی را از این کشور اخراج کرده است. سرویس امنیتی نروژ اعلام کرده است که با بررسی و ارزیابی پیشینه شخصی و زمینه مطالعاتی این افراد، تصمیم به اخراج آنها از خاک نروژ گرفته است.
 
این روزنامه نروژی افزود: علاوه بر این، دو سال خدمت نظامی اجباری در ایران، محققان ایرانی را در معرض ارتباط داشتن با ارتش ایران یا صنایع تسلیحاتی قرار می دهد.
 
فورده آندرسن معاون دبیر وزارت خارجه نروژ در این باره تاکید کرد که هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص اینکه مذاکرات هسته ای بین ایران و جامعه بین المللی چه تبعاتی برای تحریم های اعمال شده علیه این کشور و شهروندان آن در نروژ خواهد داشت، صحبت کنیم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.