مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ با موافقت وزارت بهداشت و مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیران می‌توانند در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان بستری و درمان شوند.

بستری مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در مراکز درمانی دولتی رایگان شد
  •  

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سیدتقی نوربخش در حاشیه نخستین نشست تعامل دانشگاه و سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر بستری رایگان مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در مراکز درمانی دولتی، اظهار داشت: با مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به صورت رایگان در مراکز درمانی دولتی بستری و درمان شوند.

وی ادامه داد: این مجوز از سوی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است و به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی درباره حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی نیز گفت: طبیعتا جایگزین شدن کارت هوشمند سلامت به جای دفترچه‌های درمان در مدیریت مصارف و هزینه‌های درمانی تاثیرگذار است.

نوربخش با اشاره به اینکه افرادی هستند که هم اکنون 2 تا 3 دفترچه درمانی دارند، گفت: حذف دفترچه‌های درمانی و استفاده از روش‌های نوین در از بین رفتن تخلفات احتمالی بسیار موثر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح کارت هوشمند سلامت کار بسیار پیچیده‌ای است و زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای خاص خود را دارد که پس از فعال‌سازی دیتاسنتر سازمان تامین اجتماعی و با همکاری شرکت رایتل عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

نوربخش یادآور شد: در مرحله نخست بیماران خاص از کارت‌های هوشمند سلامت استفاده خواهند کرد و زیرساخت‌های آن در مراکز درمانی ملکی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میز ان افزایش حقوق مستمری‌بگیران و پرداخت مابه‌التفاوت حقوق آنها اظهار داشت: هیات وزیران هنوز افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص نکرده است و امیدواریم هر چه سریعتر این میزان افزایش حقوق مشخص شود تا در اردیبهشت ماه بتوانیم مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی درباره اقداماتی که در طرح تحول سلامت توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شده است گفت: سطح خدمات بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه مشخص می‌شود و در قالب طرح تحول سلامت نیز خدمات زیادی داده شده است که بخشی از آن در حوزه دهان و دندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یرج امیری IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اگر قصد گرانی داشته باشند سریع ابلاغ و اجرا میشه .