تداوم تجاوز جنگنده‌های ائتلاف، ۴ زخمی در حمله خمپاره ای به تعز، کشته شدن هفتمین نظامی سعودی و انجام ۲ هزار حمله هوایی به خاک یمن از جمله اخبار امروز تجاوز عربستان به یمن به شمار می روند.

انجام ۲ هزار حمله هوایی به یمن/ تداوم تجاوز جنگنده‌های ائتلاف
به گزارش قدس آنلاین، در ادامه تجاوز عربستان به یمن شاهد تداوم تجاوز جنگنده‌های ائتلاف، ۴ زخمی در حمله خمپاره ای به تعز، کشته شدن هفتمین نظامی سعودی و انجام ۲ هزار حمله هوایی به خاک یمن بودیم.

تظاهرات مردم مراکش در اعتراض به مشارکت در تجاوز به یمن

شهروندان مراکشی در اعتراض به مشارکت این کشور در تجاوز به یمن در قالب ائتلاف موسوم به «طوفان کوبنده» به رهبری عربستان، در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در شهر رباط، پایتخت این کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی مشارکت مراکش در حمله به یمن را به شدت محکوم کردند.

این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی مراکشی به خشونت کشیده شد.

قطر، مراکش، کویت، امارات، بحرین، اردن و سودان در حملات هوایی به یمن مشارکت دارند.

 تداوم تجاوز جنگنده‌های ائتلاف به مناطق مختلف یمن

به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف موسوم به طوفان کوبنده، به منطقه نظامی المخبره در مرز عربستان شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی از حملات جدید جنگنده های ائتلاف ضد یمن به مواضع نیروهای مردمی در تعز و صعده خبر داد.

رایزنی وزیران دفاع آمریکا و عربستان درباره تجاوز به یمن

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با «محمد بن سلمان» همتای سعودی خود تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو مسائل مورد اهتمام ریاض و واشنگتن و زمینه های همکاری دو کشور در جتگ یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خاطرنشان می شود عربستان سعودی با حمایت همه جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی از ششم فروردین تجاوز به یمن را آغاز کرده است. روز گذشته نیز «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفتگو کرده بود.

 مخالفت دولت مستعفی یمن با طرح صلح ایران

سخنگوی دولت مستعفی یمن شب گذشته اعلام کرد که با طرح ایران بری حل بحران این کشور مخالف است.

«راجح بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن با اعلام این خبر گفت: هدف از ابتکار عمل ایران تنها مانور سیاسی است و ما با این طرح مخالفیم.

طرح صلح ایران برای حل بحران یمن مبتنی بر توقف فوری درگیری ها در این کشور و پایان حملات نظامی بیگانه به یمن، کمک های انسانی به این کشور و از سرگیری گفتگوهای ملی فراگیر و تشکیل دولت وحدت ملی است دولتی که تمامی طرف ها در آن مشارکت داشته باشند.

انجام ۱۰۰ حمله هوایی طی ۲۴ ساعت/ ۴ زخمی در حمله خمپاره ای به تعز

جنگنده های عربستان سعودی شب گذشته شهر صعده را هدف چندین حمله قرار دادند.

از سوی دیگر در حمله خمپاره ای به شهر تعز پنج نفر از اعضای یک خانواده زخمی شدند که چهار نفر آنها زن بودند.

بی.بی.سی عربی نیز به نقل از «احمد العسیری»سخنگوی ائتلاف حمله به یمن موسوم به «طوفان کوبنده» گفت: عربستان سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ حمله هوایی به یمن انجام داده است.

کشته شدن هفتمین نظامی سعودی/ انجام ۲ هزار حمله هوایی به خاک یمن

سرتیپ «احمد العسیری» ضمن تایید کشته شدن یکی دیگر از نظامیان سعودی در درگیری های مرزی با یمن گفت: نیروهای ائتلاف طی سه هفته گذشته بیش از ۲ هزار نوبت پرواز بر فراز آسمان یمن انجام داده اند.

از زمان آغاز حملات نیروهای ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، این هفتمین سرباز سعودی است که کشته می شود. پیشتر سه سرباز دیگر سعودی و سه عضو نیروی مرزبانی این کشور نیز در جریان درگیری ها مرز جنوب غربی کشته شده اند.

خبر دیگری از کشته شدن ۳۰ و زخمی شدن ۲۴ نفر از نیروهای وابسته به منصور هادی در حمله نیروهای انصار الله به یکی از مراکز نظامی استان تعز حکایت دارد.

یکی از افسران نظامی یمنی به خبرگزاری شینهوا گفته است نیروهای انصار الله که از حمایت ارتش برخوردار بودند، سی و پنجمین تیپ زرهی ارتش را که وفادار به منصور هادی هستند، محاصره کرده اند.

از شهریور ماه سال گذشته گروه انصار الله، صنعا پایتخت یمن را اشغال کرد. در پی این اقدام عبد ربه منصور هادی از ریاست جمهوری کناره گیری کرد ولی طی یک ماه گذشته عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی و با حمایت آمریکا بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد و مردم این کشور را هدف حملات هوایی کرده است.

 جنگنده های سعودی همچنان مانع ورود کمک هایب بشردوستانه

جنگنده های سعودی منطقه فج عطان در غرب صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

این در حالی است که منابع یمنی اعلام کردند: جنگنده های سعودی همچنان مانع از ورود کمک های بشردوستانه و پزشکی به ملت یمن می شوند.

منابع یمنی با اشاره به حملات موشکی از سوی ناوهای جنگی ائتلاف ضد ملت یمن بیان کردند: بر اثر این حملات کودکان موجی شدند و شیشه های منازل نزدیک به محل اصابت موشکهای شلیک شده از سوی ناوهای متجاوز فرو ریخت.

 استفاده سعودی ها از بمب های خوشه ای علیه مردم یمن

رسانه های یمنی اعلام کردند: جنگنده های سعودی از بمب های خوشه ای علیه ساکنان جبل الشعف در استان صعده استفاده می کنند.

منابع آگاه یمنی اعلام کردند: در جنایت جدید که وحشی گری سعودی ها را نشان می دهد، جنگنده های سعودی روز گذشته جبل الشعف در ساقین در استان صعده را هدف قرار دادند.

این منابع افزودند: ساکنان مناطق زیاد در صعده نوع این سلاح ممنوعه بین المللی را می شناسند زیرا سعودی ها در جنگ صعده در سال۲۰۰۹/۲۰۱۰ از این سلاح های ممنوعه استفاده کردند و جان تعداد زیادی را گرفتند.

رسانه های یمنی گزارش دادند:  جنگنده هایی که قادر به حمل این بمب ها هستند جنگنده های تورنادو انگلیس هستند که واحد تعمیر و نگهداری نیروی هوایی انگلیس هنوز وظیفه تعمیر و نگهداری آنها را بر عهده دارد. آمریکا نیز به سبب فروش بمبهای خوشه ای به رژیم سعودی در جنایات سعودی ها مشارکت دارد.

بر اساس گزارش یمنی ها آمریکا و سعودی ها تاکنون معاهده ممنوعیت استفاده از بمب های خوشه ای را امضا نکرده اند اما انگلیس به عنوان یکی از امضا کنندگان این معاهده با در اختیار قرار دادن جنگنده های تورنادو معاهدات منع فروش سلاح های  ممنوعه بین المللی را نقض کرده است.

استقبال شخصیت های یمنی از سخنان سید حسن نصرالله درباره حملات سعودی

سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله که در آن لزوم ایستادن در برابر عربستان سعودی سخن گفت، با استقبال مقامات و شخصیت های برجسته یمنی رو به رو شد.

در همین ارتباط، «محمد المنصور» کاردار دبیرکل حزب «الحق» یمن ضمن قدردانی از دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: مواضع اسلامی، اصیل و اصولی سید حسن نصرالله در همبستگی با ملت یمن که در حال حاضر مورد تجاوز آمریکایی ها و سعودی ها قرار گرفته است، ستودنی است.

وی تأکید کرد: سخنرانی سید حسن نصرالله التیام بخش دردهای ملت یمن بود؛ ملتی که از یک سو توسط دشمن مورد بی رحمانه ترین حملات قرار می گیرد و از سوی دیگر از محاصره شدید اقتصادی رنج می برد.

این مقام یمنی با بیان اینکه این بار سوم است که دبیرکل حزب الله لبنان درباره تجاوز سعودی ها به یمن سخن می گوید، تصریح کرد: سخنان سید حسن نصرالله، قوی و عمیق بوده و از حقیقت تجاوز سعودی ها به یمن پرده برداشت. این سخنان، ماهیت شیطانی این تجاوز و ریشه های تاریخی و ایدئولوژی آن را برای ملت ها آشکار ساخت.

از سوی دیگر، «شیخ عدنان الجنید» رئیس کنفرانس تصوف اسلامی یمن ضمن استقبال از سخنان سید حسن نصرالله درباره این کشور گفت: سخنان دبیرکل حزب الله لبنان، روح تازه ای را در جان یمنی ها دمید و حتی آنانی را که از مقابله با دشمن سعودی نا امید شده بودند، زنده کرد.

وی ادامه داد: این سخنان، زبان دشمنان و معاندان را کوتاه ساخته و سیلی محکمی در گوش کسانی بود که چنین دشمنی آشکاری را علیه ملت یمن آغاز کردند.

«مجیب الأنسی» رئیس کمیته عربی حمایت از گزینه مقاومت در یمن نیز در اظهاراتی از سخنان سید حسن نصرالله استقبال کرد. 

وی در این ارتباط گفت: درود بر سید مقاومت؛ سید حسن نصرالله. این سخنرانی ما را قدرتمندتر از پیش ساخته و این یقین را به ما داد که در آینده پیروز نهایی هستیم.

حمله موشکی آمریکا به صنعا

ناوهای آمریکایی طی شب گذشته دو موشک «کروز» را به سمت شهر صنعا پایتخت یمن شلیک کردند.

بر اساس گزارش این پایگاه، یکی از موشک های شلیک شده به اردوگاه «الحفا» در صنعاء و دیگری به یک انبار تسلیحات ارتش اصابت کرده است.

با این وجود تاکنون هیچ مقام رسمی این خبر را تأیید و یا رد نکرده است

ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن

مناطقی در استان های صعده و صنعا ساعتی پیش توسط جنگنده های ارتش عربستان سعودی بمباران شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی یک ساختمان کاری در غرب صنعاء که در آن چندین کارگاه وجود داشت را بمباران کرده که به تخریب کامل این ساختمان منجر شد.

جنگنده های آل سعود همچنین بازارها و مراکز تجاری واقع در استان صعده را هدف قرار دادند.

منطقه «فوج عطان» واقع در غرب صنعاء نیز هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفت.

از سوی دیگر، صدها یمنی امروز ضمن برگزاری تظاهراتی گسترده در استان «محویت»، تجاوز آل سعود به کشور خود را محکوم و خواستار پایان هرچه سریعتر این حملات شدند.

مردم یمن همچنین در اعتراض به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه انقلاب مردمی این کشور در استان «عمران» تظاهرات گسترده بر پا کردند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با ۱۴ رأی موافق قطعنامه ای را علیه یمن به تصویب رساند که به موجب آن هرگونه تسلیح انصارالله ممنوع بوده و نیروهای مردمی باید از مناطق تحت سیطره خود عقب نشینی کنند.

 اعلام آمادگی هزاران یمنی برای مقابله با القاعده در استان أبین

هزاران نفر از شهروندان یمنی برای مقابله با گروه تروریستی القاعده در استان أبین در یمن اعلام آمادگی کردند.

این در حالی است که منابع یمنی از پیشروی نیروهای مردمی و ارتش یمن در این استان علیه تروریستهای القاعده خبر می دهند.

عوام فریبی عربستان با کمک ۲۷۴ میلیون دلاری به یمن

عربستان سعودی که با حمایت کشورهای عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی کشور یمن را هدف تجاوز قرار داده است در ژستی انسان دوستانه اعلام کرد که ۲۷۴ میلیون دلار به یمن کمک می کند.

دفتر پادشاهی عربستان سعودی با اعلام این خبر مدعی شد: این کمک در چارچوب کمک های انسانی است و به درخواست سازمان های بین المللی در اختیار صنعاء قرار می گیرد.

حملات عربستان سعودی به یمن که بنا بر اعلام نهادهای حقوق بشری جنایت جنگی محسوب می شود از ششم فروردین تاکنون حدود سه هزار شهید و زخمی بر جا گذاشته است و اغلب قربانیان زن و کودک هستند. عربستان سعودی در این حملات زیرساخت ها را در یمن هدف قرار می دهد و حتی از بمباران مدارس و بیمارستان ها ابایی ندارد.

 بمباران پایگاه نظامی «ماس»/ ۵۱ شهید و زخمی در حمله به تعز و صعده

جگنده های عربستان سعودی صبح امروز پایگاه نظامی «ماس» در استان مأرب را هدف پنج حمله هوایی قرار دادند.

همچنین حمله هوایی به کاخ ریاست جمهوری در شهر تعز ۱۶ شهید و ۳۵ زخمی بر جا گذاشته است.

این جنگنده ها همچنین روستاهای منطقه «رازح» در استان صعده را بمباران کردند. به تلفات این حملات هوایی اشاره ای نشده است.

بیانیه انصارالله

شورای سیاسی انصار الله شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن به شماره ۲۲۱۶ در راستای حمایت از جلاد در برابر قربانی صادر شد و با قطعنامه های پیشین در تناقض است.

در این بیانیه آمده است: قطعنامه شورای امینت در اغلب بندهای خود از تجاوز عربستان به یمن حمایت می کند و یا این تجاوز ظالمانه که به رهبری عربستان و با حمایت آمریکا و بدون هیچ توجیهی انجام می شود را نادیده می گیرد.

در ادامه بیانیه گفته شده است: تجاوز عربستان سعودی به یمن تنها با هدف اعمال سلطه بر یمن و تلاش برای به شکست کشاندن گفتگوهای سیاسی این کشور انجام شده است گفتگوهایی که سازمان ملل متحد بر آن نظارت داشت.

شورای سیاسی انصار الله اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت تمامی جنایات جنگی عربستان علیه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان یمنی و همچنین تخریب زیرساخت ها در این کشور را نادیده گرفته است.

این شورا همچنین اعلام کرد که یمن برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی شود و ادعاهایی که در این زمینه مطرح و گفته می شود یمن تهدیدی برای امنیت ملی عربی به شمار می رود سخنانی بیهوده و بی پایه و اساس است که هدف از آن گمراه کردن افکار عمومی و مشروع جلوه دادن تجاوز به یمن است.

چگونگی پاسخ به حملات عربستان غافلگیر کننده خواهد بود

«محمد البخیتی» یکی از رهبران انصار الله یمن اعلام کرد: برخی ما را به دلیل تاخیر در پاسخ به حملات ضد یمن سرزنش می کنند و من در پاسخ باید بگویم که صبوری ما در این زمینه مبتنی بر یک اقدام استراتژیک است.

وی افزود: اگر تصمیم بگیریم که به حملات سعودیها پاسخ دهیم، این تصمیم ما عواقب بسیار شدیدتری از آن که در سال ۲۰۱۰ رخ داد برای ارتش عربستان در پی خواهد داشت و این ارتش را متحمل شکست سنگینی خواهد کرد.

البخیتی همچنین افزود: شکل و چگونگی پاسخ ما به حمله عربستان بسیار غافلگیر کننده خواهد بود.

وی با اشاره به سیطره یک قبیله یمنی به پایگاه سعودی در مرز یمن که اخیرا رخ داد اعلام کرد که عربستان باید از این مسئله هراسناک باشد.

البخیتی خاطر نشان شد که که موضع انصارالله درخصوص مذاکره با گروههای یمنی تغییری نکرده است اما دشمنان این روند را متوقف کرده اند.

البخیتی همچنین اعلام کرد که روسیه و ایران برای اتخاذ راهکار در بحران یمن و توقف جنگ علیه این کشور تلاش می کنند اما عربستان مانع این تلاشهاست.

وی همچنین تصریح کرد که هرگونه ورود نیروی زمینی از سوی ارتش مصر و پاکستان به یمن این دو ارتش را با ضربات سختی مواجه خواهد کرد.​

بمباران شهرهای تعز و صنعاء/ زخمی شدن ۶ کودک

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی منطقه «الجند» در شهر تعز را بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین مناطق «فج عطان» و «الحفا» در صنعاء را بمباران کردند. پایگاه خبری یمنی موسوم به «خبر» نیز گزارش داد: جنگنده های سعودی شب گذشته یکی از پایگاه های نظامی ارتش یمن در صنعاء را بمباران کردند.

این حمله در نزدیکی منطقه مسکونی در خیابان «خولان» صورت گرفت و منجر به زخمی شدن شش کودک شد.

درخواست سازمان ملل

هم‌زمان با افزایش درگیری‌ها و حملات هوایی در یمن، سازمان ملل متحد خواهان کمک‌های بشردوستانه اضطراری برای جنگ‌زدگان شده است.

آژانس امداد و کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) می‌گوید برای تامین نیازهای ضروری مردم مناطق درگیر در طی سه ماه آینده به بیش از ۲۷۰ میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد.

برآورد این نهاد نشان می‌دهد که حدود ۱۵۰ هزار نفر در پی درگیری‌های یمن آواره شده‌اند. این رقم پنجاه درصد بیش از پیش‌بینی‌های اولیه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.