شخصیت‌های سیاسی یمنی در بیاناتی از مواضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در اعلام همبستگی با مردم یمن و سخنرانی اخیر وی قدردانی کردند.

 "اظهارات سید حسن نصرالله ماهیت واقعی تجاوز به یمن را برملا کرد"

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد المنصور، معاون دبیرکل حزب "حق" در یمن از مواضع اصولی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در اعلام همبستگی با مردم یمن که آماج تجاوز وحشیانه عربستان و آمریکا قرار گرفته‌اند، قدردانی کرد.

 

وی عنوان داشت: سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله پادزهری بود که جراحت یمنی‌ها را درمان کرد و تلخی تجاوز، محاصره و نبود خدمات ضروری در پایتخت و دیگر استان‌ها و مناطق یمن را کاست.

 

وی افزود: سخنرانی سیدحسن نصرالله که برای سومین بار در مورد تجاوز نظامی عربستان به یمن ایراد شد در حالی صورت گرفت که هر یمنی با عزت، کرامت و مواضع صادقانه منتظر شنیدن سخنان او بود. سخنرانی دبیرکل حزب‌الله قوی و عمیق بود و ماهیت واقعی تجاوز عربستان و پیشینه‌های تاریخی و فکری و ماهیت اهداف شیطانی آن را برملا کرد؛ چراکه این تجاوزگری خطراتی برای ماهیت عربی، اسلام و امت اسلام است.

 

محمد المنصور گفت: سخنرانی سیدحسن نصرالله درسی در هنر قانع کردن و استدلال‌آوری و منطق بود و تمامی شبهات و بهانه‌ها پیرامون تجاوز به یمن را خنثی کرد.

 

ما از سیدحسن نصرالله و مقاومت به دلیل موضع سیاسی،درخشان و تاریخی‌شان نسبت به تجاوز گناهکارانه عربستان به کشورمان قدردان هستیم.

 

در همین حال عدنان الجنید، رئیس کنگره تصوف اسلامی درخصوص سخنرانی سیدحسن نصرالله عنوان داشت: سخنرانی ایشان به شور و شوق مردم یمن افزود و همت والا و اراده شکست ناپذیری در وجود آنها ایجاد کرد و باعث شد که آنها بشارت پیروزی‌های آتی را بدهند. مردم یمن حتی کسانی که دچار یأس و ناامیدی شده بودند از این سخنرانی استقبال کردند و این سخنرانی استقبال بسیار گسترده‌ای را در میان یمنی‌ها به دنبال داشت.

 

وی افزود: حرف‌های سیدحسن نصرالله کسانی را که در خواب فرو رفته‌اند بیدار کرد و این سخنرانی زبان متجاوزان را لال کرد و برخی از خودشان خجالت کشیدند و این سخنرانی سیلی محکمی به آنها بود چراکه آنها را در مقابل مردم یمن رسوا کرد.

 

همزمان مجیب الانسی، رئیس کمیته عربی حامی مقاومت در یمن و از رهبران حزب کنگره مردمی سراسری به دبیرکل حزب‌الله درود فرستاد و در بیانیه‌ای از خداوند خواست تا او و تمام انسان‌های شریف در لبنان و جهان عرب را حفظ کند و اعلام کرد که این سخنرانی قدرت و یقین مردم یمن را بیشتر کرد. وی تاکید کرد: ما در مقابل سعودی‌ها به زانو در نخواهیم آمد و اگر هم بمیریم بدون به زانو درآمدن در مقابل آنها کشته خواهیم شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.