قدس آنلاین:رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بااشاره به گلایه یکی از فرهنگیان خراسان شمالی مبنی بر پیگیر نبودن کمیسیون آموزش در مطالبات معلمان و حوزه آموزش گفت: امسال آموزش و پروش 50 هزار میلیارد ریال بیش از بودجه پیشنهادی دولت اعتبار گرفت.

آموزش و پرورش در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال بیش از بودجه پیشنهادی دولت اعتبار گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، محمد مهدی زاهدی در جمع فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس خود را از آموزش و پرورش و از فرهنگیان می داند و در این کمیسیون اقدامات زیادی برای خلق درآمد در آموزش و پرورش انجام شده است.
وی افزود: امسال چهار هزار و 200 میلیارد ریال برای تجهیزات سرمایش و گرمایش و نیز خرید سایر تجهیزات آموزش و پرورش اعتبار منظور شده است که این بودجه ها، سالانه به صورت پایدار به این نهاد اختصاص می یابد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره گلایه و انتقاد معلمان و فرهنگیان از تبعیض در حقوق و مزایا گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، میانگین دریافتی معلمان کشور ماهانه 18 میلیون ریال است اما این رقم در سایر نهادها و دستگاه ها حدود 20 میلیون ریال است.
این بخش از سخنان زاهدی با واکنش انتقادی فرهنگیان روبه رو شد و سید محمد لنگری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: خالص دریافتی فرهنگیان این استان 12 میلیارد ریال و با کسورات، هفت و نیم میلیون ریال می شود.
زاهدی با بیان اینکه ارقام اعلام شده، گزارش مرکز پژوهش های مجلس است گفت: آنچه مهم است، سازمان مدیریت و برنامه ریزی های کشور، وجود تفاوت در حقوق و مزایا را باور کرده است و نیاز است تا دراین باره اقدامات لازم انجام شود.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: کمبود اعتبار، یکی از قدیمی ترین و مزمن ترین مشکلات در آموزش و پرورش است و این نهاد همواره از آن در رنج بوده است.
بطحایی اظهار داشت: طرح ها و برنامه های خوبی در سطوح مختلف آموزش و پرورش طراحی شده است اما کمبود اعتبار سبب شده تا بسیاری یا اجرایی نشود و یا اجرای آن در نیمه های راه متوقف شود.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سرمایه هر جامعه ای است افزود: در دو سه ماه اخیر شاهد ناراحتی و نارضایتی های فرهنگیان و معلمان بوده ایم و متاسفانه نتوانسته ایم در آموزش و پرورش به این امر توجه داشته باشیم.
وی گفت: البته همه این نارضایتی ها مربوط به معیشت و کمبود حقوق نیست، بلکه برخی ها مربوط به کمبود خدمات و امکانات برای خدمات بهتر است که سبب شکوه و شکایت شده است.
بطحایی گفت: معلم تا زمانی که دلش با کار نباشد، قوی ترین طرح ها نیز نمی تواند اثرگذار باشد و این موضوع همیشه مطرح بوده است البته کمیسیون آموزش و وزارت آموزش و پرورش به این امر حساس بوده و در تلاش است تا راه حل مناسب در این باره پیدا شود.
وی افزود: سال 93 اقداماتی برای فرهنگیان انجام شد اما کافی نبود و امسال نیز با همت نمایندگان مجلس، احکام بودجه ای خوبی در بودجه آمده است و برخی از این احکام پایدار است و اعتبار سالانه در اختیار قرار می گیرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    2 0
    آقای زاهدی نتیجه سفر به بجنورد همینه.
  • فرهنگی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    2 0
    اقای باهوش یعنی 5000میلیارد تومن معادل کسری بودجه اموزش وپرورش
  • خوشبخت IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    1 0
    مرکز پژ وهش های مجلس این اعداد را از در آورده فیش در یافتی معلمان را کور است ندیده اگر ندیده پس نگاه کند.
  • حسین IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    1 0
    جناب اقای زاهدی ونمایندگان محترم حرف تحویل ندید عمل کنید لطفا توپ به میدان خاکی دولت ناندازید
  • sidg IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اموزش و پرورش مثل باتلاق شده. مرتب داره منابع را تو خودش می کشه و هیچ خروجی هم ندارد