سینا حسینی: شاید اگر علیرضا مرزبان یک درصد هم احتمال می‌داد، موافقت با خرید رضا حقیقی به چه اندازه‌ای می‌تواند برای او و باشگاه پدیده خراسان گران تمام خواهد شود،  ...

490 میلیون برای 5 بازی؛ حقیقی هر دقیقه یک میلیون تومان!

هرگز اجازه نمی‌داد مسؤولان باشگاه با وی قرارداد امضا کنند، اما تجربه ناموفق جذب بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در تیمهای مشهدی در ماجرای پیوستن حقیقی به پدیده هم تکرار شد تا مشخص شود، چنین بازیکنانی نمی‌توانند کارایی لازم را برای موفقیت در فوتبال مشهد داشته باشند.

رضا حقیقی که روز ششم دی‌ماه قرارداد خود را باشگاه پدیده خراسان به امضا رساند، قرار بود در 13 بازی باقیمانده پدیده در رقابتهای لیگ برتر حضور شایسته‌ای داشته باشد تا به این ترتیب دین خود را به فوتبال شهرش ادا کند، اما در کمال ناباوری نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه پدیده با حاشیه‌ای بزرگ به نام “ رضا حقیقی” رو به رو شد!

بر اساس اعلام سایت سازمان لیگ برتر، رضا حقیقی بابت 140 روز حضور در ترکیب تیم فوتبال پدیده خراسان قراردادی به مبلغ 700 میلیون تومان با مسؤولان این باشگاه لیگ برتری امضا کرد، اما نکته جالب توجه اینجا بود که این بازیکن گران قیمت فقط پنج بازی برای تیمش انجام داد و بقیه هفته ها را به دلیل محرومیت انضباطی از حضور در میادین رسمی محروم شد!

برابر قرارداد منعقد شده میان حقیقی و باشگاه پدیده قرار بود، رضا حقیقی برای هر بازی 53 میلیون 800 هزار تومان دریافت کند که با احتساب زمان حضور این بازیکن در ترکیب تیم فوتبال پدیده وی بابت پنج بازی که برای این تیم به میدان رفته است، مبلغی حدود 140 میلیون تومان دریافت خواهد کرد که این رقم به هیچ وجه با معیارهای فنی و رفتارهای قانون گریزانه این بازیکن همخوانی ندارد، اما برابر قانون باشگاه پدیده خراسان باید بخش قابل توجهی از این رقم را به وی پرداخت کند، هرچند که این بازیکن برای پدیده کارساز نبوده و به دلیل رفتارهای غیر ورزشی با محرومیتهایی رو به رو شده باشد.

به گفته یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال ایران، باشگاه پدیده می‌تواند این بازیکن را به دلیل انضباطی مؤاخذه و جریمه نقدی کند، اما رقم جریه برابر آیین نامه انضباطی نمی‌تواند بیش از 30 درصد رقم قرارداد باشد، بنابراین در خوش بینانه ترین حالت ممکن باشگاه پدیده فقط 30 درصد از رقم قرارداد این بازیکن را می‌تواند به عنوان جریمه از وی کسر کند و بقیه را باید برابر قانون به این بازیکن پرداخت کند.

اگر مدیران باشگاه پدیده این بازیکن را با جریمه 30 درصدی از رقم قراردادش نیز مؤاخذه کنند، رضا حقیقی مبلغی حدود 490 میلیون تومان به عنوان دستمزد از این باشگاه دریافت خواهد کرد که در آن صورت این بازیکن بابت هر بازی 98 میلیون تومان دریافت کرده است؛ یعنی رضا حقیقی برای تیم فوتبال پدیده برای هر دقیقه بازی یک میلیون تومان دریافت کرده است!

باید دید مدیران باشگاه پدیده برای این چالش بزرگ مالی و خرید بحث برانگیز چه تدبیری اتخاذ کرده‌اند و چگونه می‌خواهند این مسأله را رفع و رجوع کنند. شاید این تجربه آخرین تجربه خریدهای ناموفق در فوتبال مشهد نباشد، اما قطعاً نام حقیقی در کنار نام رضا جباری در فهرست خریدهای ناموفق تیمهای مشهدی در لیگ برتر در تاریخ ثبت خواهد شد و هواداران هیچ گاه این تجربه ناموفق را فراموش نخواهند کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.