صالح آباد – خبرنگار قدس: مهمترین نشست شورای اداری بخش صالح آباد با حضور فرماندار جدید تربت جام، بخشدار صالح آباد، مسؤولان ادارات و نهادها، امام جمعه اهل تشیع وتسنن و جمعی از معتمدان، ...

 تأکید استاندار خراسان رضوي، بر رفع مشکلات بخش صالح آباد

 نخبگان، ایثارگران و فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی این بخش در محل سالن اجتماعات بخشداری صالح آباد تشکیل شد .

در این جلسه، فرماندار تربت جام با بررسی مهمترین مسایل و مشکلات این بخش محروم و مرزی گفت: براساس دستور و تأکید استاندار خراسان رضوي مصمم به پیگیری و رفع مشکلات این بخش محروم و مرزی هستیم و به طور قطع و یقین با اهتمام و توجه ایشان و پیگیری مدیران بخش و شهرستان بیشتر مشکلات مردم را حل و مطالبات بحق آنها را پیگیری و برآورده خواهیم کرد.

علی رستمی با اشاره به نامگذاری سال جاری و عنایت مقام معظم رهبری به دولت، برخی توفیقات دولت تدبیر و امید در عرصه های سیاست خارجی و داخلی را برشمرد و برضرورت همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان برای پیشبرد برنامه ها و شعارهای دولت در راستای پیشرفت و آبادانی بخش صالح آباد تأکید کرد .

وی افزود: اولین آزمون و تست ولایتمداری و تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، در عرصه مذاکرات هسته ای تبیین شد جایی که مقام معظم رهبری فرمودند گرچه به غرب و آمریکا بی اعتمادیم اما به فرزندان انقلاب و تیم مذاکره کننده ایمان و اعتماد داریم و انصاف نیست که حرف و تفسیر غربی ها را بپذیریم و گفتار خودی ها را قبول نکنیم .

وی با اشاره به مسأله ارتقای بخش صالح آباد تصریح کرد: مسأله شهرستان شدن بخش صالح آباد قطعاً به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال می‌شود، ولی همه مشکلات منطقه با مسأله ارتقا حل نمی شود، بلکه باید قابلیتها، ظرفیتها و توان بخش را پویا و فعال کرد.

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تربت جام در ادامه تأکید کرد: مشکلات موجود از جمله گازرسانی به روستاها، توسعه و ترمیم محور های ارتباطی از جمله تعریض جاده تربت جام – صالح آباد، رفع مشکلات خشکسالی و کمبود آب شرب برخی روستاها، رفع بیکاری جوانان و همچنین کاهش مهاجرت که از خواسته های مهم مردم صالح آباد است با نگاه خاص و ویژه پیگیری می‌شود.

علی رستمی در خصوص بیمارستان نیمه کاره 32 تختخوابه صالح آباد هم افزود: اعتبار تکمیل ساختمان این بیمارستان ابلاغ شده و تا پایان امسال این پروژه تکمیل و تجهیز خواهد شد و همچنین برای مجتمع های آبرسانی این منطقه نیز تأمین اعتبار می‌شود.

وی همچنین بر استفاده و به کارگیری از مدیران بومی در ادارات و نهادهای صالح آباد تأکید کرد و گفت: در استخدامهای دولتی در آینده شرط و اولویت اول به متقاضیان و داوطلبان بومی منطقه است .

وی پس از بازدید از سد دوستی و همچنین حضور در جمع مرزداران و مرزبانان نقطه صفر مرزی صالح آباد تصریح کرد: در بسیاری از شاخصهای امنیتی و مرزی در وضعیت مطلوبی هستیم و قطعاً امنیت و آرامش منطقه محصول کار و تلاش جمعی مردم و مسؤولان و ایجاد فهم مشترک و تشریک مساعی در این خطه است که بخوبی احساس می‌شود و زحمات بخشدار و تمامی دست اندرکاران امنیتی و نظامی و انتظامی قابل تقدیر است .

رئیس شورای تامین امنیت شهرستان تربت جام تأکید کرد: برقراری و حفظ دو مقوله مهم « وحدت و امنیت» از اولویتهای مهم و راهبردی مدیریت کلان شهرستان محسوب می‌شود و امنیت حاکم بر این منطقه مرزی مرهون همت و همدلی مردم مرزنشین و نیروهای نظامی و انتظامی است که باید این انسجام و یکدلی را ستود .

رستمی از پایگاه امداد جاده ای «کله مل» نیز بازدید کرد و از تمامی دست اندرکاران خدمات جاده ای از جمله کارکنان جمعیت هلال احمر که در طول سال و بویژه در ایام عید خدمات رسانی سفر و تسهیلات نوروزی را بر عهده دارند، قدردانی کرد و بر ضرورت راه اندازی پایگاه ثابت امدادی در مسیر تربت جام به صالح آباد تأکید کرد و خواستار تقویت مرکز راهداری کله مل (گردنه صعب العبور صالح آباد – تربت جام) شد. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.