بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالی از سفر رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال جاری به این استان خبر داد.

 رئیس جمهور اردیبهشت ماه به خراسان شمالی سفر می‌کند

 سید علی اکبر پرویزی در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان درسال 94 ، ازجمله برنامه های اساسی دولت را ایجاد فرصتهای جدید شغلی ، تقویت ساختارها و صنایع موجود و حمایت از تولید کننده اعلام کرد وافزود: در سال جاری رئیس جمهور دستور داد کل منابع ریالی  فقط در اختیار مؤسسه‌های تولیدی موجود قرار بگیرد.

وی افزود: براین اساس دیگر برای ایجاد پروژه های جدید از صندوق توسعه ملی ریالی پرداخت نمی شود و فقط ارزی پرداخت  می‌شود.

این مقام مسؤول بابیان اینکه  دولت تسهیلات ارزی برای سرمایه گذاری اختصاص داده است،  اظهار داشت: البته رقم کل تسهیلات صندوق توسعه ملی  نسبت به سال گذشته تغییر اساسی کرده و امسال دولت و صندوق توسعه ملی پول را  به عنوان سپرده نزد بانکها قرار می‌دهند.

وی افزود: براین اساس بانکها خودشان مشتریان را شناسایی و انتخاب می‌کنند و به سرمایه گذاران و تولید کنندگان وام می‌دهند.

پرویزی ادامه داد: بخش ریالی در اختیار سرمایه در گردش و ارزی برای ایجاد فرصتهای جدید، صنایع و کارخانجات جدید قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر دقت نظر بیشتر بر حوزه اجرایی گفت:نظر دولت این است که  درحوزه اجرایی و دولتی راه‌های تخلف و سوء استفاده ها شناسایی شود و ورود حوزه نظارتی بر روند کارها تسریع گردد.

استاندار خراسان شمالی ورود منابع بانکی سال گذشته به استان را بی سابقه دانست و متذکر شد: باید مدیران در سال جاری تلاش کنند تمام  بودجه سال 93 را جذب کنند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت : به پروژه های شهرستانی بدون تایید فرماندارها یک ریال هم اعتبار پرداخت نمی شود و مدیران در اردیبهشت ماه باید همه موافقتنامه ها را مبادله کنند.

وی با تأکید بر توجه بیشتر مدیران به حوزه نظارتی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید  نظارت بیشتری برعملکرد دستگاه خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: مدیران باید مراقبت لازم را  در دستگاه ها داشته باشند تا سوء جریانها و سوء استفاده ها از بین برود و تخلفات جدی  به حداقل برسد.

پرویزی با ذکر اینکه مدیران استان هم مسؤول حوزه عملکردی دستگاه خود هستند، تصریح کرد: استانداری هم مسؤول پاسخگویی به دستگاه های نظارتی و دولت است، برهمین اساس نظارت حوزه استانداری باید فراگیرتر شود.

وی به برگزاری شورای حفظ حقوق بیت المال  از سوی حوزه قضایی و اداری دراستان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستند مسیرهایی که به تخلف منجر می‌شود را شناسایی و مسدود کنند.

استاندار از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواست نگاه مشورتی و اصلاح امور را دنبال و این مهم را تقویت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار واقعی کسی است که کل پروژه را از صفر تا100 انجام دهد و دستگاه ها نیز در تسریع تکمیل پروژه در واگذاری زمین،مجوزها و هماهنگی بین دستگاه ها کمک کننده باشند.

پرویزی بر موافقت دفتر مقام معظم رهبری بر افزایش تخصیص اعتبارات سفر رهبری به مبلغ بیش از 84 میلیارد تومان علاوه بر میزان اعتبارات سال 91 سفر رهبری به استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری هم بنا داریم هم درحوزه ملی واستانی این میزان اعتبار را افزایش دهیم.

وی از تصویب حدود هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری به استان در سال جاری خبرداد و افزود: امیدواریم طی سه سال تعهدات وزارتخانه ها تأمین شود.

وی بر اســـتفاده بیشتر شرکت های خدمات رسان از ظرفیتهای ملی تأکید کرد و افزود: امیدواریم شاهد رونق اقتصادی و عمرانی در استان باشیم.

پرویزی در رابطه با طرح بیمه فراگیر کشاورزی اظهار داشت: درحوزه کشت گندم دیم فقط آشخانه  و راز و جرگلان درنظر گرفته شود.

وی افزود: درحوزه کشت آبی فقط باید رودخانه ها وقناتها مورد توجه قرار گیرد و چاه های عمیق به بیمه شدن نیاز ندارند.

وی ادامه داد: در حوزه دام هم فقط عشایر و دامدارانی که فقط شغل دامداری و در روستاهای مرزی زندگی می‌کنند در نظر گرفته شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.