قدس آنلاین-قاآنی:دربسته ویژه خبری امروزمطالبی درخصوص چالش روسری پوشیدن وزیرخارجه استرالیا،رقص مختلط در یک مراسم سازمان میراث فرهنگی و عکس یادگاری گرانقیمت و .... را می خوانید:

 عکس یادگاری 57 میلیون ریالی و17سال حبس فرزندان درخانه توسط مادرتا نوشیدنی غیرمجاز و بدون مجوزوافزایش واردات کالاهای آمریکایی به کشور

17سال حبس فرزندان درخانه توسط مادر

یک مادر لبنانی سه فرزند خود را از ترس اختلاط با جامعه و کشیده شدن به راه‌های نادرست، به مدت 17 سال در خانه حبس کرده و آن ها را نه تنها از رفتن به مدرسه و دیدن نزدیکان، بلکه از دیدن نور خورشید نیز محروم کرده است!شبکه "ال .بی. سی" لبنان با یکی از سه فرزند این زن که هیچ کدام خواندن و نوشتن نمی دانند، گفتگویی انجام داد و مادر آن ها گفت که از ترس اختلاط با دوستانی که  شاید آن ها را به بیراهه یا به سمت مصرف مواد مخدر سوق دهند، به فرزندانش اجازه نمی دهد که حتی به مدرسه بروند.

 نوشیدنی غیرمجاز و بدون مجوز در ایران

طی بررسی های جدید وزارت بهداشت مشخص شده است که نوشیدنی مشهور موجود در فروشگاههای کشورمان، با نام تجاری «POKKA VITAENE» فاقد مجوزهای بهداشتی لازم جهت عرضه در کشور بوده و با توجه به نامه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شرایط لازم برای عرضه در کشور را ندارد.

*«چالش روسری پوشیدن» وزیر خارجه استرالیا

«جولی بیشاب»، وزیر خارجه استرلیا پیش از آمدن به ایران، حتی از برخی ایرانیان این توصیه را دریافت کرد که به هنگام دیدار از ایران و در دیدار با مقامات ایرانی روسری نپوشد. اما وی به تهران آمد؛روسری هم پوشید و به منتقدانش در ایران و استرالیا هم پاسخ داد.وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به کسانی که منتقد روسری پوشیدن وی در هنگام دیدار از تهران انتقاد را بیجا دانست.وی گفت: این نخستین بازدید ما پس از 12 سال از ایران بود و من نمی خواهم آخرین دیدار باشد. بنابراین اگر فردی از من بخواهد برای دیدار مجدد رئیس جمهور ایران روسری بر سر کنم من این کار دو باره انجام می دهم.

*فروپاشی 19 خانواده ایرانی در هر ساعت 

هر روز آمارهای تازه‌ای درباره طلاق در ایران منتشر می‌شود و هر جا که حرف از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی است، پای طلاق هم در میان است. تازه‌ترین آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در ‌سال گذشته در هر ساعت ١٩ خانواده در ایران از هم فرو پاشیده است

* تعهدنامه عروس و دامادها به پلیس

صاحبان مراسم عروسی قبل از برگزاری مجلس خود بایستی تعهدنامه 13 بندی به پلیس بدهند.معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف می گوید: سلب آسایش کارناوال های عروسی جزو بیشترین زمینه شکایت های مردمی به مراجع ذی ربط است.پلیس یه عنوان یکی از مراجع برخورد با این ناهنجاری همواره خبر از برخورد با عروسی های ناآرام می دهد. واقعیت اما این است که تاکنون شاهد برخورد جدی از سوی پلیس نبودیم.تصویری که در ادامه مشاهده می کنید فرم 13 بندی «تعهدنامه مخصوص صاحبان عروسی است» که باید به نیروی انتظامی بدهند.

*تغییرات در سازمان میراث فرهنگی خراسان

شنیده ها حاکی است بزودی مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی تغییر می نماید از گزینه های جدی این سمت حسین زارع‌صفت می باشد که پیش از این در سمت معاونت برنامه‌ریزی اداری و مالی استانداری خراسان رضوی فعالیت می نموده است.

* توزیع نذریهای آلوده به مواد مخدر

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بررسی های انجام شده پس از معالجه بیماران مسموم شده در کهگیلویه و بویراحمد نشان داد که شربت های نذری توزیع شده بین مردم تقلبی و آلوده به مواد مخدر بوده است. رضا چمن در گفت و گو با ایرنا افزود: برای انجام تحقیقات دقیق تر نمونه هایی به آزمایشگاه های تخصصی تهران و اصفهان ارسال شده است.وی اظهار کرد : هشت نفر از مسموم شدگان مصرف کننده شربت های آلوده در بیمارستان های شهرهای دوگنبدان و دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد و بندردیلم از توابع استان بوشهر بستری هستند.

* رقص مختلط مردان و زنان در برنامه دولتی

نماینده مردم ورزقان در تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور، خواستار برخورد با برگزارکنندگان مراسم غیرفرهنگی میراث فرهنگی در این شهر و رقص مختلط زنان و مردان در آن شد. الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس و در تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور از اتفاق غیرفرهنگی روی داده در شهرستان ورزقان طی روزهای اخیر انتقاد کرد و اظهار داشت: در روزهای اخیر در یک مراسم برگزار شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان ورزقان، شاهد رقص مختلط مردان و زنان بوده‌ایم که این اتفاق تعجب‌برانگیز، دل دین‌داران را به درد آورده است.

*عکس یادگاری 57 میلیون ریالی

دعوت از «رونی کلمن» که به ماشین عضله‌سازی با دارو معروف است برای آمدن به ایران، اعتراض شدید قهرمان بدن‌سازی ایران را برانگیخته است. یزدان راد گفت: این ماشین عضله می‌خواهد برای زنان ایرانی کلاس فیگور بگذارد! وی با انتقاد از اینکه هزینه‌های میلیاردی برای شرکت جوانان کشورمان در کلاس «رونی کلمن» از جوانان کشورمان گرفته‌اند گفت:‌هر فردی که بخواهد با این ماشین عضله داروئی عکس بگیرد باید 57 میلیون ریال پرداخت کند ودرنهایت افراد باید برای دو ساعت حضور در کلاس این آمریکائی حدود 20 میلیون ریال بپردازند.

*افزایش واردات کالاهای آمریکایی به کشور

براساس آمار گمرک در سال گذشته 36 هزار و 363 تن کالا به ارزش 154 میلیون و 117 هزار و 713 دلار از ایالت متحده آمریکا به ایران وارد شد.این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی 47.45 درصد و از نظر ارزشی 16.41 درصد افزایش را نشان می‌دهد.گفتنی است؛ در اسفند ماه سال گذشته 5 هزار و 94 تن کالا به ارزش 19 میلیون و 6 هزار و 479 دلار از ایالت متحده آمریکا به ایران وارد شد.این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی 162.70 درصد افزایش و از نظر ارزشی 6.92 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.