قدس آنلاین- تبریز: تیم تراکتورسازی این هفته برای جبران شکست دور رفت تلاش می‌کند و نسف قارشی می‌تواند پلی برای صعود به دور بعدی باشد.

تراکتور با انتقام از نسف پلی به سوی صعود می سازد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  تیم تراکتورسازی تبریز از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از ساعت 18 روز سه‌شنبه در ورزشگاه 70 هزارنفری یادگار امام (ره) تبریز از تیم نسف قارشی ازبکستان میزبانی می‌کند.
سرخ پوشان فوتبال آذربایجان در سومین حضور خود در این رقابت‌ها امسال می‌خواهند سنت‌شکنی کنند و راهی دور دوم رقابت‌ها شوند و برای رسیدن به این هدف باید حریف ازبک خود را در تبریز با شکست بدرقه کنند.
موقعیت گروه‌ها در جدول رده‌بندی کشورها
تراکتورسازی در حال حاضر با 50 امتیاز در بام فوتبال ایران ایستاده است و با 2 اختلاف امتیاز نفت تهران را پشت سر خود می‌بیند.
سرخ پوشان حتی ازنظر تفاضل گل هم یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر هستند و با تفاضل گل 19+ با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی نفت 6 گل فاصله دارند و قدرت خود را بر رقبا دیکته کرده‌اند.
تراکتورسازان در آخرین دیدار خود سایپا را در تبریز مغلوب کردند و پس‌ازاین دیدار راهی پایتخت می‌شوند تا در مسیر قهرمانی پیکان سواری کنند.
در سوی مقابل نسف قارشی قرار دارد که تنها 5 بازی در لیگ حرفه‌ای ازبکستان انجام داده است و از این دیدارها 4 برد و یک باخت به ارمغان آورده و با 12 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.
این تیم، لوکوموتیو تاشکند و پاختاکور را در تعقیب خود می‌بیند. لوکوموتیو از 5 دیدار خود 11 امتیاز کسب کرده و پاختاکور نیز با یک دیدار کمتر 10 امتیازی است.
با نگاهی به وضعیت گلزنی نسف می‌بینیم که این تیم 11 گل زده و 4 بار هم توپ از خط دروازه‌اش عبور کرده است و بهترین خط حمله لیگ را همچون حریف خود تراکتور در دست دارد ولی این تیم در دفاع بیش از تیم‌های پایین جدولی گل خورده است که نشان از ضعف دفاعی نسف است.
نسف قارشی در آخرین دیدار خود در لیگ حرفه‌ای ازبکستان پنج‌شنبه هفته گذشته مقابل تیم زرافشان قرار گرفت و موفق شد با گل دقیقه 27 آرتور گورکیان بازیکن ترکمنستانی و 2 گل شاهرخ گادوئف در دقایق 47 و 71 با نتیجه 3 بر یک پیروز از زمین مسابقه خارج شد.
همچنین در هفته ششم این رقابت‌ها این تیم پس از مصاف با تراکتورسازی روز 6 اردیبهشت‌ماه به میدان می‌رود.


بهترین گل زنان 2 تیم پیش‌ازاین دیدار


تیم تراکتورسازی تاکنون 4 گل در این دور از مسابقات به ثمر رسانده که در این میان 2 گل را لوسیانو ادینهو بازیکن برزیلی این تیم به ثمر رسانده و فرشاد احمدزاده و شاهین ثاقبی نیز هرکدام یک گل به ثمر رساندند.
در سوی مقابل نسف قارشی 3 گل به ثمر رسانده که آرتور گورکیان، حمزه کریمف و شمردوف هرکدام یک گل وارد دروازه رقبا کردند.
فرشاد احمدزاده تنها محروم دیدار
این دیدار در حالی برگزار می‌شود که فرشاد احمدزاده مهاجم تیم تراکتورسازی با دریافت کارت قرمز در دیدار گذشته تیمش در این دیدار محروم خواهد بود و بقیه بازیکنان دو تیم محرومیتی برای این دیدار ندارند.
علاوه بر آن حبیب گردانی از تراکتورسازی هم 2 اخطاره است. حامد لک، خالد شفیعی، شاهین ثاقبی، آندرانیک تیموریان و فردین عابدینی نیز هرکدام یک کارت زرد دارند.
در تیم نسف قارشی نیز مقصود کریم اف، شمردوف و فرخ سیفی اف هرکدام یک کارت زرد در کارنامه دارند.
معادلات صعود در گروه D رقابت‌ها
در این گروه تیم الاهلی عربستان با 8 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و پس‌ازآن همتای اماراتی این تیم با 5 امتیاز دومین تیم گروه است. تنها با یک اختلاف نسبت به الاهلی نسف قارشی و تراکتورسازی به ترتیب سومین و چهارمین تیم‌های گروه هستند.
الاهلی عربستان با 3 اختلاف امتیاز خود را از رقبا جدا کرده ولی هنوز صعود این تیم قطعی نشده است و این می‌تواند خیال رقبا را بابت دیدار الاهلی عربستان و الاهلی امارات راحت کند و با توجه به میزبانی عربستانی‌ها می‌توان آن‌ها را شانس اول پیروزی در این دیدار دانست و مطمئن بود که عربستانی‌ها مقابل امارات به‌سادگی نتیجه را از دست نمی‌دهند.
حال بااین‌وجود امید تراکتور و نسف قارشی برای کسب مجوز صعود به دور بعدی بیشتر می‌شود و دیدار سه‌شنبه دو تیم حساسیت بیشتری می‌یابد چراکه هرکدام از این گروه‌ها امیدوار هستند با کسب امتیازات لازم خود را به رده دوم جدول برسانند.
اما در صورت شکست الاهلی عربستان در خانه بازهم تراکتور و نسف ناامید نمی‌شوند چراکه برنده این دیدار می‌تواند با 7 امتیاز پشت سر این تیم قرار گیرد و در آخرین دیدار دور اول مانع صعود الاهلی عربستان شود و خود را بالا بکشد.
در سویی دیگر تراکتورسازی تلاش می‌کند در خانه 3 امتیاز حساس این دیدار را به خود اختصاص دهد و می‌توان شانس پیروزی تراکتورسازان را در این دیدار بیش از رقیب خود دانست چراکه هواداران تراکتورسازی به‌عنوان یار دوازدهم این تیم برای برد تراکتورسازان هم‌قسم می‌شوند و علاوه بر آن شاگردان تونی اولیویرا در دیدار رفت هم نشان دادند که قابلیت پیروزی مقابل حریف ازبک را حتی در خانه آن‌ها دارند و اگر یکی دو اشتباه فردی نبود تراکتور در خانه حریف هم پیروز می‌شد.
سرخ پوشان با 3 امتیاز دیدار حساب امتیازات خود را به 7 می‌رسانند و در صورت پیروزی الاهلی عربستان و حتی تساوی این دیدار به رتبه دوم گروه صعود می‌کنند. در این صورت تنها یک امتیاز از امارات برای تراکتوری‌ها در دیدار پایانی کافیست تا نماینده فوتبال شمال غرب کشور برای نخستین بار جشن صعود بگیرد.
حتی در صورت پیروزی نماینده کشور امارات در دیدار این هفته 3 امتیاز تراکتور را به پشت سر دو تیم اول می‌رساند و تراکتور بازهم می‌تواند در دیدار پایانی امید زیادی به صعود داشته باشد اما درصورتی‌که تراکتور در خانه به پیروزی نرسد کار سختی در پایان خواهد داشت و کارشان به اماواگر کشیده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.