قدس آنلاین- تبریز: فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فعالیت سپاه در امر سازندگی منطقه زلزله‌زده ورزقان گفت: سپاه هزار و 700 واحد مسکونی و 3 هزار و 400 واحد دامی در این منطقه احداث کرده و اعتقاد داریم بیش از رسالت محوله نیز در این زمینه وارد شده‌ایم.

احداث ۱۷۰۰ واحد مسکونی و ۳۴۰۰ واحد دامی در منطقه زلزله‌زده ورزقان توسط سپاه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،سردار غلام عسگر کریمیان ادامه داد: با توجه به خلاء موجود تعدادی افراد داوطلب در این زمینه اعلام آمادگی کردند و از اقشار مختلف در تشکیل سپاه حضور داشتند و پیش‌بینی امام راحل نیز در این زمینه که دشمن توطئه افکنی علیه انقلاب کرده بود، محقق شد و در همان اوایل انقلاب توطئه‌های مختلف علیه نظام نوپا چیده شد.

کریمیان ادامه داد: نقش حساس و ویژه نیروهای مردمی در طول دفاع مقدس که توسط سپاه سازماندهی شد را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند و با وجود تقدیم شهدای بسیار به انقلاب و نظام، این شهدا هدفمند و آگاه وارد عرصه‌های مبارزه شدند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز سپاه وارد صحنه شد و با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در جنگ به دست آوردند وارد عرصه سازندگی شدند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به وجود آمد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است و سپاه در هر عرصه‌ای که تشخیص دهد و امنیت نظام به خطر افتد نظام در صحنه حاضر خواهد شد.

کریمیان بیان کرد: با توجه به رسالت سپاه و بسیج در حمایت از مظلومان، مدل حمایتی بسیج در کشورهای مظلوم نیز مشاهده می‌شود و در رابطه با این سئوال که سپاه به خارج از مرزها کمک می‌فرستد باید گفت که سپاه به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند و تنها صرفا کمک مستشاری می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه با هر کشوری که با استکبار جهانی و صهیونیزم مقابله می‌کند همراهی خواهد کرد و این تاکید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: در حال حاضر نیز سپاه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردمی به وظایف خود ادامه می‌دهد و در عرصه‌های امنیتی نیز در کنار سربازان گمنام امام زمان به فعالیت‌های امنیتی می‌پردازد و در عرصه‌های فرهنگی نیز به نقش آفرینی می‌پردازد.

وی یادآور شد: سپاه از بطن مردم و در کنار مردم است و با توجه به رسالت سپاه و نقش آن در میان مردم اخیرا حرکت‌هایی آغاز شده تا سپاه از مردم جدا شود و این در حالی است که در دستور کار سپاه و فرامین رهبری، مردم نوازی و خدمت به مردم و بسیج آمده است و بنده نیز به عنوان یکی از فرماندهان سپاه اعلام می‌کنم که یکی از شاخصه‌های انتخاب مدیران مردمی بودن آنان است و شاخصه‌های دیگر بعد از آن قرار دارد.

کریمیان گفت: داشتن روحیه خدمت‌گزاری به مردم از جهات مختلف دارای اهمیت بوده و باید اقدامات خدمت‌گزارانه جهاد و سپاه را منعکس کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود و در مواجهه با دشمنان باید در کنار مردم باشیم و سپاه فدایی مردم است.

وی یادآور شد: سپاه عاشورا با داشتن یگان‌های حرفه‌ای، آماتور که شامل نیروهای رسمی و نیز گردان‌های مردم پایه هستند در انجام عملیات‌های تاخیری و دفاعی اعلام آمادگی کرده است.

کریمیان با بیان اینکه کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه کشور اسلامی ایران را ندارند، گفت: فرض احتمالی دشمنان فرا منطقه‌ای است که آنان نیز چنین حماقتی نمی‌کنند و اگر چنین حماقتی کنند با مشت آهنین مواجه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سپاه در امر سازندگی منطقه زلزله‌زده ورزقان گفت: سپاه یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۴۰۰ واحد دامی در این منطقه احداث کرده و اعتقاد داریم بیش از رسالت محوله نیز در این زمینه وارد شده‌ایم.

کریمیان با اشاره به تشکیل سه حلقه امنیتی در سفرهای ریاست جمهوری گفت: حلقه اول محافظان ریاست جمهوری، حلقه دوم متعلق به سپاه و حلقه سوم مربوط به نیروی انتظامی است که تلاش می‌کنیم ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به تلاش نیروهای داعش در نفوذ به مرزهای ایران اسلامی و شکستن سد آهنین مرزها گفت: تاکنون این گروهک‌ها در تلاش خود ناکام مانده‌اند و رزمندگان اجازه نداده‌اند این افراد موفق شوند و رزمندگان نیز جان خود را می‌دهند اما اجازه ورود دشمنان به مرزها را نخواهند داد.

تشریح برنامه های روز پاسدار

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا به تشریح برنامه‌های روز پاسدار در تبریز پرداخت.

علی اصغری اضافه کرد: برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف هفته عقیدتی و بسیج سازندگی را در روزهای آتی شاهد خواهیم بود که در این زمینه برنامه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: دومین یادواره شهدای تدارکات سپاه عاشورا در تبریز برگزار می‌شود و علاوه بر آن نهم اردیبهشت ماه در تالار معلم مراسم بزرگداشت شهید شفیع‌زاده برگزار می‌شود.

اصغری افزود: تجلیل از خادمان راهیان نور سه‌شنبه ۸ اردیبهشت در تالار اجتماعات سپاه عاشورا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم کلنگ‌زنی اتوبان ولایت نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در شهرک نصر بالاتر از باغمیشه کلنگ‌زنی می‌شود که این اتوبان، اتوبان پاسداران به را به سه راهی اهر متصل می‌کند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا گفت: در روزهای آینده نشست خبری با حضور مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء در تبریز در زمینه تشریح اقدامات عمرانی سپاه برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.