گروه میهن- مهدی مجیدی - استادان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در محکومیت اعمال وحشیانه آل‌ سعود در تجاوز به مردم مظلوم یمن و هتک حرمت زائران بیت‌ا... ‌الحرام تجمع کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز علما و طلاب حوزه‌های علمیه علیه آل سعود

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در مدرسه فیضیه قم در جمع طلاب و روحانیون، آل سعود را خائن الحرمین دانست و گفت: باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام اداره حرمین شریفین را به دست بگیرند و این جنایتکاران را خلع کنند.

آیت‌ا... سید احمد خاتمی در تجمع استادان و طلاب حوزه‌های علمیه در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: در این مدرسه علمیه جمع شدیم تا به مردم یمن بگوییم ما خود را در رنج شما شریک می‌دانیم و حداقل کاری که از دست ما بر می‌آید این اجتماع و اعلام حمایت از شما مجاهدان فی سبیل ا... است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این اجتماع ۶ پیام برجسته دارد، اظهار داشت: نخستین پیام اجتماع استادان و طلاب حوزه‌های علمیه پیام دینی و مکتبی است.

وی ادامه داد: در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی، هر جا مسلمانان دچار بحران و مشکل می‌شدند حوزه علمیه با آنها همدردی داشته است که حمایت از مظلومان فلسطین و بوسنی و هرزگوین از جمله آنهاست.

آیت‌ا... خاتمی گفت: مکتب ما می‌گوید ما یک امت واحده هستیم و قرآن کریم به ما می‌گوید در برابر رنجی که بر مسلمانان در هر جای عالم وارد می‌شود سکوت نکنیم.

وی، پیام دوم این اجتماع را برائت از جنایتکاران بیان کرد و افزود: این صحنه دو جنایتکار دارد؛ یک جنایتکار مباشر صحنه و دیگری همراهان این جانی هستند. جانی مباشر دولت انگلیسی عربستان سعودی است، دولتی که طبق نص تاریخ اصل و مکتبی که بر آن کشور حاکم است ساخته و پرداخته انگلیسی‌هاست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: از روز اولی که اینها سرکار آمدند با وحشی گری و کشتار بی‌رحمانه کارشان را آغاز کردند. کشتارهای بی‌رحمانه‌ای که حتی به نجف و کربلا هم رسید و این جانیان در کربلا جوی خون راه انداخته‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آل سعود در طول حکومت ننگین خود، لبه تیغ هجمه‌شان اسلام ناب محمدی بوده است.

وی با بیان اینکه آل سعود از اول لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشت، تأکید کرد: آنها به دروغ خود را خادم الحرمین الشریفین می‌دانند، در حالی که اینها خائن الحرمین شریفین هستند و در پرونده اینها همراهی با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

 

 تعلیق عمره را براحتی لغو نکنید

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند دولت در تعلیق سفره عمره گفت: باید این تعلیق علاوه بر مجازات آن دو جنایتکار، تا زمانی که موانع زیارت زائران برطرف شود ادامه داشته باشد.

به گفته امام جمعه موقت تهران، سعودی‌ها حق ندارند مانع زائران ما و زیارتنامه خواندن آنها در بقیع شوند، این فضولی‌ها به آنها نرسیده و نباید کوچکترین تعرضی به روحانیون کاروانهای ما داشته باشند.

آیت‌ا... خاتمی گفت: درخواست ما این است که براحتی تعلیق عمره را لغو نکنند. ملت ما ملت عفیف و محترمی است و جانش با عزت گره خورده است. به چه حقی در بقیع به زائران ما اهانت می‌کنند؟

 

 هیچ جای امنی در یمن باقی نمانده است

امام جمعه موقت مشهد مقدس هم در اجتماع طلاب  معترض به جنایتهای رژیم آل سعود، در مدرسه علمیه عالی نواب در مشهد با اشاره به چراغ سبز شورای امنیت سازمان ملل و محکومیت اقدامهای این رژیم به مردم بی‌پناه یمن گفت: با یورش نیروهای آل سعود به یمن  هیچ جای امنی در این کشور وجود ندارد. مدارس و بیمارستانها تخریب و مردم  به خاک و خون کشیده می شوند، بنابراین منطق و آرمانهای انقلاب اسلامی - که بر دفاع از مظلومان بنا گردیده - حکم می کند چنین اقدامهایی محکوم شود و ملت ایران تنفر و انزجار خود را از چنین حرکتهایی ابراز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه افزود: امروز پس از 14 قرن از طلوع اسلام، دشمنی ها و کینه بدخواهان به معارف ناب اسلام و مکتب تشیع عمیق‌تر و گسترده تر شده و استکبار جهانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی و گروه‌های مرتجع افراطی به سرکردگی رژیم آل سعود، با وحشت از الگو گرفتن کشورها از انقلاب اسلامی، دست به اقدامهای نابخردانه ای می زنند که سرنگونی حتمی، سرانجام کار آنان خواهد بود.

وی هدف آل سعود و حامیان این رژیم از اقدامهای اخیر  را موفقیت مکتب و اندیشه‌های تشیع در صحنه های مختلف جهانی ارزیابی کرد و افزود: اگر امروز می بینیم رژیم آل سعود دست به اقدامهای شتابزده می زند  به این سبب است که آنها متوجه شده اند اندیشه‌های شیعی، غزه را در برابر آمریکا مقاوم کرده و سوریه را نیز از تحرکات گسترده ای که علیه این کشور طی سالهای اخیر صورت گرفته، حفظ نموده و اکنون این ترس را دارند که یمن نیز با الگو گرفتن از این مکتب خطری بالقوه برای رژیم آل سعود شود.

فرزانه، با بیان اینکه شیعه یاد گرفته چگونه بر سختی ها صبر نماید و نقطه کمال خود را  توکل بر خدا قرار دهد، خطاب به طلاب جوان گفت: مکتب تشیع به فقاهت، ایمان و زهد بزرگمردی چون امام راحل، جامعیت  شهید مطهری، شجاعت و سیاست شهید بهشتی، ولایتمداری چون سید حسن نصر ا... و روحیه انقلابی سال 57 نیاز دارد و شما طلاب جوان باید با الگو گرفتن از این بزرگان در جهت تحقق آرمانهای این مکتب بکوشید.    

  محکومیت آل سعود

تجمع‌کنندگان حوزه با محکوم کردن اقدامهای آل‌ سعود و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسراییل؛ همدردی و حمایت قاطع خود را از ملتهای مسلمان و مظلوم اسلامی بویژه یمن اعلام کردند. همچنین تجمع‌کنندگان خواستار رسیدگی به مسأله بی‎‎حرمتی نسبت به دو زائر نوجوان ایرانی شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.