مسعود حکم‌آبادی: هفته ماقبل پایانی رقابت‌‎های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشوردر گروه دوم مسابقات، امروز برگزار می‌‎شود و طبق برنامه؛ «سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان» در سیرجان به مصاف «گل‌گهر» این شهر می‌رود.

ورزشگاه سیرجان؛ باند پرواز سیاه‌جامگان

مشهدی‌ها اگر بخواهند بدون چون و چرا و بی‌توجه به سایر نتایج رقبا، به لیگ برتر صعود کنند بایستی از 2بازی باقی‌مانده 6امتیاز کامل را صید کنند، تا به عنوان تیم نخست راهی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شوند. اما اگر آن‌ها نتوانند امتیازات کامل بازی‌های باقیمانده را صید کنند باید چشم‌انتظار نتایج سایر تیم‌هایی باشند که اکثرا بازی‌‌های 6امتیازی و حساس دارند.

در این گروه و در این هفته و هفته‌های باقیمانده تیم‌هایی که شانس مسلم صعود به لیگ برتر هستند یعنی پارسه، پاس، نفت آبادان و مس رفسنجان یا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند یا بایستی برابر تیم‌های پایین جدولی که برای ماندن دست و پا می‌زنند به میدان بروند که در هر دو حالت کار سختی در پیش خواهند داشت. سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان اما با دو تیم میانه جدولی بازی دارد که چندان دغدغه سقوط ندارند، بنابر این قرعه آسان‌تری به شاگردان مهاجری خورده است.

تیم گل‌گهر سیرجان که امروز میزبان مشهدی‌هاست با 23 امتیاز، میانه‌نشین جدول رده‌بندی است و خطر سقوط آن‌ها را تهدید نمی‌کند، اما در این سوی میدان شاگردان مهاجری به شدت نیازمند این 3امتیاز هستند تا در صدر جدول رده‌بندی جا خوش کنند و هفته آینده با فراغ بال و آرامش خاطر بیشتری از گیلانی‌ها پذیرایی کنند.

 مهاجری در این مسابقه، محروم و مصدومی ندارد و شاید این نخستین بازی است که او با ترکیب کامل خودش می‌تواند پا به میدان نبرد بگذارد، آن هم برابر تیمی که در دور رفت بازی 2 بر صفر باخته مقابل سیاه‌جامگان را به تساوی کشاند و کار را برای مشهدی‌ها سخت کرد. در بازی امروز مثل همیشه 3 فرضیه وجود دارد؛ اگر مشهدی‌ها برنده مسابقه باشند آن‌ها بدون چون و چرا با 38امتیاز و حداکثر اختلاف 2امتیازی با تیم دوم به صدر جدول خواهند رفت، به این دلیل که تیم مس رفسنجان صدرنشین گروه، در این هفته استراحت خواهد داشت.

اما اگر مشهدی‌ها از این بازی نتوانند بیش از یک امتیاز کسب کنند 36امتیازی شده و با تکیه بر تفاضل گل با سایر رقبا رقابت می‌کنند. در این صورت نفت آبادان را هم اگر برنده مصاف با راهیان بدانیم با مس رفسنجان و سیاه‌جامگان هم‌امتیاز خواهد شد و دیگر تیم هم‌امتیاز با این 3تیم را برنده دیدار پارسه و پاس مشخص می‌کند و هفته آینده شاهد رقابت 4تیم 36امتیازی خواهیم بود.

در وهله آخر اما اگر شاگردان مهاجری بازنده نبرد سیرجان باشند، همه چیز دست قضا و قدر خواهد افتاد؛ آن‌ها 35امتیازی می‌مانند و نفت آبادان، پارسه و یا پاس همدان خواهند توانست طوری بالانشینی کنند که مشهدی‌ها را تا رده چهارم جدول رده‌بندی پایین بیاورند و امید سیاه‌جامگان برای صعود به تک‌بازی آخر و باخت حریفان خواهد ماند.

بررسی سایر مسابقات این گروه نشان می‌دهد که شاید نتیجه تساوی مدعیان، بهترین هدیه برای مشهدی‌ها باشد. «نفت آبادان» در شهر خودش به مصاف شاگردان حنطه‌ای می‌رود که تقریبا سقوطش به دسته دوم مسجل شده، پارسه و پاس یک دیدار حساس را در تهران با هم برگزار خواهند کرد و داماش گیلان در رشت با شهرداری بندرعباس سقوط کرده دیدار می‌کند که در صورت برد گیلانی‌ها آن‌ها هفته آینده بدون کمترین دغدغه‌ای برای سقوط به مشهد خواهند آمد. در آخرین دیدار هم تیم خداداد عزیزی یعنی شهرداری تبریز برای آخرین تلاش‌ها برای ماندن در دسته اول در یزد به مصاف فولاد یزد خواهد رفت. فولادی که هفته گذشته در مشهد تن به یک شکست 2 بر یک داده بود.

گفتنی است؛ تمامی این‌ دیدارها عصر امروز به طور همزمان از ساعت 16 و 45دقیقه آغاز خواهد شد که قضاوت بازی سیاه‌جامگان ابومسلم و گل‌گهر سیرجان بر عهده احمد صالحی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید رمضانی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    انشالله سیاجامگان این بازی میبره دل مردم مشهد شاد میکنه با تشکر