دلارام عظیمی:  بایرن مونیخ هفته گذشته در ورزشگاه دراگائو با شوک بزرگی روبه رو شده و حالا امید کمی برای صعود به نیمه نهایی چمپیونزلیگ دارد. 

 معجزه در آلیانتس آرنا؟

با این حال فیلیپ لام تاکید می کند که بعد از آن نتیجه، باواریایی ها همچنان شانس پیشروی و عبور از این مرحله را دارند. پپ گواردیولا بعد از شکست اخیر گفت که کار بایرن برای صعود خیلی دشوار شده است. این دومین باخت بایرن در شش بازی لیگ قهرمانان بود. در مجموع آنها از شش بازی اخیر خود در اروپا سه پیروزی دشت کرده بودند.

 درحالی که امیدهای آنها برای پیشروی در اروپا هنوز با ابهامهایی روبه‌روست، تیم گواردیولا در آستانه فتح دومین قهرمانی پیاپی خود در بوندسلیگاست. بازیکنان بایرن می دانند در بازی رفت چوب اشتباه‌های مهلک خط دفاعی خود را خورده بودند. شاید یک گل زودهنگام بتواند سرنوشت بایرن را در این بازی به طور کامل تغییر دهد و با حمایت تماشاگران خودی در آلیانتس آرنا بایرن گلهای بیشتری وارد دروازه تیم لوپتگی هم بکند.

پورتو با اینکه پیشینه خوبی در رقابتهای چمپیونزلیگ دارد، اما این تیم هفته گذشته با عبور از سد بایرن شوک بزرگی به همه وارد کرد. آخرین باری که آنها به نیمه نهایی این رقابتها رسیده بودند، سال 2004 و زمانی بود که با ژوزه مورینیو روی نیمکت قهرمان این مسابقات شدند. تیم خولن لوپتگی از ابتدای سال 2015 تا امروز، 13 بازی از 16 مسابقه خود را با پیروزی پشت سرگذاشته است. اخیرا آنها چهار پیروزی در تمامی رقابتها کسب کرده اند. پورتو در این دوره از رقابتها، در هر یازده دیدار خود تا امروز شکست نخورده است. در لیگ ، قهرمان بیست و هفت دوره از رقابتهای باشگاهی پرتغال با سه امتیاز کمتر از بنفیکا در مکان دوم جدول ایستاده است. آنها رکورد یازده بازی بدون باخت خود را این هفته با پیروزی مقابل آکادمیکا به پایان رساندند. با اینکه خیلی ها تصور می کنند پورتو به نیمه نهایی صعود کرده، بازیکنان این تیم می دانند که در مونیخ کار دشواری برعهده خواهند داشت. مگر اینکه آنها همان نمایشی را که در بازی رفت ارایه کردند، تکرار کنند. بایرن همچنان آلابا، بن عطیه، مارتینس، ریبری، شواین اشتایگر و روبن را دراختیار ندارد. جکسون مارتینس و کریستین تیو هم با مصدومیت روبه‌رو هستند، ولی به این مسابقه خواهند رسید؛ البته پورتو الکس ساندرو و دانیلو را به دلیل محرومیت دراختیار نخواهد داشت.

     بارسلونا پاری سن ژرمن

بارسلونا با 12 بازی بدون شکست شامل 10 پیروزی به مصاف پی اس جی می رود. تیم انریکه در 36 بازی خود تنها در چهار مسابقه نتوانسته پیروز نشود. با وجود برتری 3-1 در بازی رفت، هنوز صعود این تیم به مرحله بعدی قطعی نیست. بارسا هیچ نشانی از خستگی در هفته های پایانی لیگ نشان نداده و در برابر والنسیا هم در دقیقه اول و هم در دقیقه آخر بازی گل زد.

سوارس ششمین گل خود در هفت بازی اخیر را برای این تیم به ثمر رسانده و حالا در 34 بازی خود برای بارسا 19 گله شده است. کاتالونیایی ها باید درفینال جام حذفی هم به مصاف اتلتیک بیلبائو بروند، ولی تمرکز آنها روی رقابتهای اروپایی است.

 بلان برای بازی امشب به بازیکنانش یادآوری می کند که آنها در این فصل توانسته اند یک بار بارسلونا را مغلوب کنند. اگرچه پی اس جی مقابل تیمهای بزرگ اروپایی ضعف هایی نشان داده و نمونه بارز این امر در بازی رفت تیمها در پارک دوپرنس مشهود بود. بارسلونا در 31 بازی اخیر خود در خانه تنها یک شکست را متحمل شده و همین کار را برای پی اس جی دشوار می کند. دنی الوز در بازی قبلی به دلیل محرومیت حضور نداشت، اما در این مسابقه مسلماً در ترکیب تیم قرار می گیرد و رویارویی او با پی اس جی که از آن به عنوان یکی از مقصد‌ها بعدی او در فصل آینده یاد می شود، جالب خواهد بود. آمادگی مسی هم دغدغه دیگر تیم فرانسوی است. اگرچه ورراتی و زلاتان بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت اروپایی دوباره در اختیار تیم هستند. زلاتان اگر پنج گل دیگر برای پاری سن ژرمن بزند، رکورد بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را به خود اختصاص می دهد. تیاگو سیلوا هم در این بازی به دلیل مصدومیت در بازی قبل حضور ندارد و داوید لوئیز جای او را می گیرد. تیاگو موتا هم که در چهار بازی قبلی غایب بوده، بعید است در این مسابقه به میدان رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.